Hudba:
Kwong-Wing ChanHrají:
Andy Lau, Tony Leung Chiu-wai, Anthony Wong, Eric Tsang, Kelly Wai-lam Chan, Sammi Cheng, Edison Chen, Shawn Yue, Gordon Lam, Chapman To, Berg Ng (více)Obsahy(1)
Dva kadeti donuceni následovat dvě různé cesty. Ming byl rekrutován vůdcem největšího hongkongského gangu, aby se infiltroval do řad policie jako tajný vyzvědač. Policista Yan se mezitím úspěšně infiltruje do gangu a získává si důvěru mafiiánského bosse a Ming je povýšen do CIB - útvaru zvláštního zpravodajství, oddělení pro vyšetřování vnitřních záležitostí. Policie má podezření, že v jejích řadách někdo slídí, a tak potřebuje volavku. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (309)
Já prostě nevím co je na těch asiatech tak skvělého, že jsou ty jejich filmy tak vysoko hodnoceny. Samozejmně chápu nadšence do asijské tvorby. Ale nechápu uživatele, kteří hodnotí vysoko jen proto, že je to zrovna teď "in".... Z mého pohledu byl film suchý a bez emocí. Herecké výkony podprůměrné a hudba, která měla navozovat rádoby akční a nebo dojemné scény byla úplný propadák. Když si vzpomenu na Skrytou Identitu a herecké výkony Nicolsona, Wahlberga nebo Damona..... To byla pecka. A klidně si o mě říkejte, že jsem ujetej na americké filmy. Je mi to fuk, protože to není pravda. Jen mám prostě rád, když film funguje tak jak má. Za mě 40% ()
Pro mnohé kult, pro mě jen průměrné kriminální drama, které si mě nenašlo. Anebo já se nedostatečně snažil – zrovna jako u hvězdného amerického remaku. Sice je pozoruhodné, že šlo cestou mimo zmasakrovaná těla a zběsilé přestřelky, jenže ani charakterní herectví a kvalitní scénář mě zásadněji neoslovili!! ()
To je ono! Takhle se to dělá, takhle má vypadat moderní kriminální thriller! Dva hrdinové – jeden vzorový polda, ve skutečnosti gangster, druhý oddaný gangster, ve skutečnosti polda. Je jen otázkou času, kdy se o sobě dozví a půjdou si po krku, muž proti muži, tváří v tvář. Ale tihle borci se nikdy nesníží k používání přímočarého násilí, likvidace nepřítele lze dosáhnout i mnohem rafinovanějšími způsoby. Je doba hi-tech hračiček, odposlouchávacích a sledovacích zařízení, proč je tedy nepoužít? Ve filmu jsou nanejvýš dvě poctivé akční scény, napětím je však prodchnut celý a to díky inteligentnímu scénáři a skvělým hercům. V tomto Hongkongském filmu stejně jako ve spoustě dalších neplatí tradiční rozdělení na černou a bílou stranu, nejsou zde charaktery hodné a zlé, pouze charaktery jednající správně. A co je správné? Máte šanci se to sami dozvědět a já vám ji vřele doporučuji využít. Připravovaný Scorseseho remake se superhvězdným obsazením bude bezesporu také stát za to, ale originál je jenom jeden. 85% Zajímavé komentáře: Marigold, mm ()
Volavka vs. Skrytá identita: Volavka jednoznačně boduje vizuálním pojetím, je modernější, dravá, běží zatraceně rychlým tempem (někdy až moc, člověk má dělat, aby pochopil, co se děje). Další body jsou určitě za Tonyho Leunga, který očima uhraje to, na co jiní potřebují kolem sebe mlátit rukama nohama (nic proti Leo). Scorsese na to jde jinak: nesoustředí se jen na odvyprávění děje, zajímají ho ještě víc postavy. Jednotlivé hrdiny (ať už kladné či záporné) poznáme mnohem lépe, vciťujeme se do jejich každodenních životů. Závěrečné zůčtování je proto mnohem emocionálnější. A taky je tu naprosto úžasná postava Marka Wahlberga, díky které jsem neskončil po projekci Skryté identity v depresích. Podtrženo a sečteno, asi záleží na naturelu každého, jaký přístup ke stejné látce mu víc vyhovuje. Já dám poslední dobou na emoce, takže mám radši Scorseseho remake. Ale jen o chlup. ()
Osobně Hong kongskou produkci nijak zvlášť nevyhledávám, ale pokud už se na nějaký výtvor podívám, tak musím uznat, že má něco do sebe. Skvělý scénář, to je základní kámen Volavky. Zajímavý, neokoukaný příběh dvou lidí, kteří jsou infiltrováni, každý do jiného druhu společnosti. Zatímco policista, slídící v řadách mafie chce s touto prací seknout, mafián v řadách policejních, chce ukončit své styky s mafií a udělat kariéru u policejních jednotek, kde se mu velmi daří. Než se jim však tyto sny splní musí navzájem objevit své pravé totožnosti, které vedou pro mě k dosti překvapivému konci. Velmi dlouho mě film takhle nezaujal už svou základní myšlenkou. Ta je navíc rozšířena vynikající atmosférou asijského prostředí, která snímek dostává tak trochu do jiné reality, která je podchycena a zvýrazněna výborným hudebním podkladem a taktéž kamerou, kterou bych neoznačil za nějak výrazně invenčí. Spíš je to učebnicově odvedená práce s několika extra momenty. I když je po technické stránce vše výborné, bez dobrých herců se dobrý film nevykouzlí. To naštěstí v tomto případě také nehrozí. Hodně působivé momenty zahrané s naprostým přehledem mě utvrzují v názoru, že asijská kinematografie má vždy co nabídnout a má spoustu talentovaných herců, a je to jen dobře. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (8)
- Když Lau Kin Ming (Andy Lau) odchází z kina, aby splnil svůj úkol, lze spatřit plakáty na filmy K-19: Stroj na smrt (2002) a Muži v černém 2 (2002). Všechny tři filmy měly premiéru ve stejném roce. (MATADOR)
- Z důvodu čínských regulí byli tvůrci nuceni vytvořit dva konce. Původní se promítal v Hongkongu a ve světě, nový pak v Čínské lidové republice a Malajsii. (Grimaldi)
- Tvůrci se značně inspirovali kultovním akčním filmem Hard Boiled (1992) od Johna Woo, kde Tony Leung ztvárnil taktéž roli tajného agenta policie. Některé dialogy jsou doslova okopírované. (Dolvich)
Reklama