Hudba:
Kwong-Wing ChanHrají:
Andy Lau, Tony Leung Chiu-wai, Anthony Wong, Eric Tsang, Kelly Wai-lam Chan, Sammi Cheng, Edison Chen, Shawn Yue, Gordon Lam, Chapman To, Berg Ng (více)Obsahy(1)
Dva kadeti donuceni následovat dvě různé cesty. Ming byl rekrutován vůdcem největšího hongkongského gangu, aby se infiltroval do řad policie jako tajný vyzvědač. Policista Yan se mezitím úspěšně infiltruje do gangu a získává si důvěru mafiiánského bosse a Ming je povýšen do CIB - útvaru zvláštního zpravodajství, oddělení pro vyšetřování vnitřních záležitostí. Policie má podezření, že v jejích řadách někdo slídí, a tak potřebuje volavku. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (309)
Musím se přiznat, že na Volavku jsem se podíval hlavně proto, abych ji mohl srovnat se Scroseseho Departed. Ten sám mě moc nezaujal (***) a byl jsem tak hodně zvědavý, co se z Volavky vyklube. Zpětně ale musím říct, že vidět Departed jako první byla velká chyba. Příběh Volavky už mě nemohl ničím překvapit, zpracování jsem skoro nevěnoval pozornost a celou dobu jsem jen hledal ve filmu scény, které z něj Scorsese (dost sprostě) obšlahnul. Co se samotného filmu týče, i když ne o moc, je asi pořád lepší než Scorseseho remake. Děj není tak zdlouhavý a rozbředlý, díky kratší stopáži má větší dynamiku a taky se tu vyskytují dalko příjemnější herci. Film herecky táhne Andy Lau, kterého je na plátně pořád plno, Eric Tsang je rozhodně lepší ne Nicolson a zamrzí jen můj oblíbenec Tony Leung, který, i když si střihnul velice podobnou roli jako ve Woově Hard Boiled, působí mezi ostatními gangstery zbytečně chudáčkovským (až přihřátým) dojmem. ()
To je ono! Takhle se to dělá, takhle má vypadat moderní kriminální thriller! Dva hrdinové – jeden vzorový polda, ve skutečnosti gangster, druhý oddaný gangster, ve skutečnosti polda. Je jen otázkou času, kdy se o sobě dozví a půjdou si po krku, muž proti muži, tváří v tvář. Ale tihle borci se nikdy nesníží k používání přímočarého násilí, likvidace nepřítele lze dosáhnout i mnohem rafinovanějšími způsoby. Je doba hi-tech hračiček, odposlouchávacích a sledovacích zařízení, proč je tedy nepoužít? Ve filmu jsou nanejvýš dvě poctivé akční scény, napětím je však prodchnut celý a to díky inteligentnímu scénáři a skvělým hercům. V tomto Hongkongském filmu stejně jako ve spoustě dalších neplatí tradiční rozdělení na černou a bílou stranu, nejsou zde charaktery hodné a zlé, pouze charaktery jednající správně. A co je správné? Máte šanci se to sami dozvědět a já vám ji vřele doporučuji využít. Připravovaný Scorseseho remake se superhvězdným obsazením bude bezesporu také stát za to, ale originál je jenom jeden. 85% Zajímavé komentáře: Marigold, mm ()
Moderní, svižné (nikoli výbušné a samoúčelně efektní, protože zde jde především o postavy), napínavé, hrdinsky vznešené, okořeněné mannovským důrazem na řeč chladné a geometricky úhledné městské architektury a v neposlední řadě velmi, velmi důsledné (tudíž i náročnější na pozornost). Pokud jde o Skrytou identitu: Scorsese pouze očesal "přebytečný" patos, přidal údernost, surovost a vulgárnost, asijské stars zaměnil za americké (za Tonyho stejně nemůže nikdo alternovat!) a o něco lépe rozvinul jednotlivé charaktery. S ničím zásadním se ale oproti výtečnému originálu, jehož jedinou slabinou je střídmá délka, nevytáhl. Tenhle nelítostný souboj o vlastní identitu u mě Volavka vyhrává na plné čáře. Rád si ji ještě několikrát zopakuji. 4,5* ()
Aj pre európana, zvyknutého na americko-európsky štýl gangsteriek, bude Volavka ľahko stráviteľným predstaviteľom žánru. V krajine pôvodu sa asi jedná o mainstream, avšak podobne, ako sme zvyknutí pri tých "našich", veľmi inteligentný. Pre Scorseseho predstavoval tento scenár iba torzo, záleží od vkusu, či máte radšej krimi s rýchlym tempom, alebo rozmáchlejšie a epickejšie spracovanie ako v prípade Departed. Záver Volavky je asi lepší, ale som rád, že nebol v americkej verzii iba skopírovaný. V scéne v kine je plagát Face off a MIB, čo je chytrý režisérov detail. ()
Aj pri svojom turbulentnom tempe zostáva hongkongská Volavka precízne vystavaným životaschopným kriminálnym thrillerom, ktorý si potrpí na dôslednú motivovanosť postáv cez postupnú gradáciu, kauzalitu a inteligentne používané flashbacky. V centre naratívnej taktiky stojí princíp zdvojovania - dve hlavné postavy, dve organizácie, dve veľké operácie, dve línie interného vyšetrovania. Prekvapivo sa tento žánrový príspevok, ktorý doslova vdýchol nový život hongkongskému filmu nesústredí na akciu, ale do popredia stavia psychológiu ambivalentných protagonistov uväznených v sieti tajomstiev a lží. Napätie je intenzifikované zaujímavo riešeným rozzáberovaním dôležitých (zväčša dokonca dialógových, viz. stretnutia na streche) sekvencií a strihom medzi paralelnými akciami. Zároveň film ponúka nový revidovaný pohľad na vnútorné fungovanie mafie a policajných útvarov, ktoré stoja na nebezpečne podobných princípoch. Využívaním technologických výdobytkov (napr. zariadenia na odpočúvanie) a vizuálnou dynamikou docieľuje duo na režisérskej stoličke dojem hyper-moderného thrilleru s veľmi solídnymi základmi. 85% ()
Galerie (18)
Zajímavosti (8)
- Když Lau Kin Ming (Andy Lau) odchází z kina, aby splnil svůj úkol, lze spatřit plakáty na filmy K-19: Stroj na smrt (2002) a Muži v černém 2 (2002). Všechny tři filmy měly premiéru ve stejném roce. (MATADOR)
- Tvůrci se značně inspirovali kultovním akčním filmem Hard Boiled (1992) od Johna Woo, kde Tony Leung ztvárnil taktéž roli tajného agenta policie. Některé dialogy jsou doslova okopírované. (Dolvich)
- Filmom sa silne inšpirovala videohra "Sleeping Dogs" z roku 2002. (Real Tom Hardy)
Reklama