Hudba:
Kwong-Wing ChanHrají:
Andy Lau, Tony Leung Chiu-wai, Anthony Wong, Eric Tsang, Kelly Wai-lam Chan, Sammi Cheng, Edison Chen, Shawn Yue, Gordon Lam, Chapman To, Berg Ng (více)Obsahy(1)
Dva kadeti donuceni následovat dvě různé cesty. Ming byl rekrutován vůdcem největšího hongkongského gangu, aby se infiltroval do řad policie jako tajný vyzvědač. Policista Yan se mezitím úspěšně infiltruje do gangu a získává si důvěru mafiiánského bosse a Ming je povýšen do CIB - útvaru zvláštního zpravodajství, oddělení pro vyšetřování vnitřních záležitostí. Policie má podezření, že v jejích řadách někdo slídí, a tak potřebuje volavku. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (309)
Nejprve musím podotknout, že jsem remake viděl dříve a fakt si netroufám tvrdit, jak by to dopadlo, kdybych jako první viděl originál. Nicméně mi přišlo, že Scorsese dva ústřední charaktery vykreslil ještě o něco lépe a ta atmosféra, kdo dřív přijde na to, že on je agent, mi v remakeu taky přišla lepší. A proto musím tomuto (byť kvalitnímu) filmu dát "jen" 80 %. ()
Aj pri svojom turbulentnom tempe zostáva hongkongská Volavka precízne vystavaným životaschopným kriminálnym thrillerom, ktorý si potrpí na dôslednú motivovanosť postáv cez postupnú gradáciu, kauzalitu a inteligentne používané flashbacky. V centre naratívnej taktiky stojí princíp zdvojovania - dve hlavné postavy, dve organizácie, dve veľké operácie, dve línie interného vyšetrovania. Prekvapivo sa tento žánrový príspevok, ktorý doslova vdýchol nový život hongkongskému filmu nesústredí na akciu, ale do popredia stavia psychológiu ambivalentných protagonistov uväznených v sieti tajomstiev a lží. Napätie je intenzifikované zaujímavo riešeným rozzáberovaním dôležitých (zväčša dokonca dialógových, viz. stretnutia na streche) sekvencií a strihom medzi paralelnými akciami. Zároveň film ponúka nový revidovaný pohľad na vnútorné fungovanie mafie a policajných útvarov, ktoré stoja na nebezpečne podobných princípoch. Využívaním technologických výdobytkov (napr. zariadenia na odpočúvanie) a vizuálnou dynamikou docieľuje duo na režisérskej stoličke dojem hyper-moderného thrilleru s veľmi solídnymi základmi. 85% ()
Ja až s úžasom sledujem, koľko tých mega super amerických filmov má svoju predlohu vo východnej Ázii. Až je to smiešne. Jeden z mojich obľúbených filmov The Departed je takmer dokonalou kópiou tejto Volavky. Keby Scorsese okopíroval len príbeh, ešte by sa to nejak dalo, ale pozrite si Volavku a tu sú tie isté scény, dokonca tie isté dialógy. Samozrejme herci z Hong Kongu nedosahujú kvalít Nicholsona alebo DiCapria, hoci sú naozaj dosť dobrí a dokonca rozoznateľní, ale toto je fakt veľká vykrádačka, za ktorú si Scorsese nezaslúži žiadne uznanie. Film Na druhej strane bude vždy super, ale on ako režisér neurobil vôbec nič. ()
Ačkoli se mi Scorseseho "Skrytá identita" velmi líbila, teď, po zhlédnutí "Volavky", se plně odkrývají její nedokonalosti - v čem se "Skrytá identita" snaží zaujmout propletencem vztahů mezi hlavními postavami (hlavně rozšířená linka s policejní psycholožkou), tam je "Volavka" svojí přímostí mnohem údernější. Pokud se ovšem jedná o završení příběhu, přestože vyznívají oba závěry zcela odlišně, oba vedou k téže kýžené divácké katarzi a oba jsou zatraceně stylové... Remaku se skoro podařilo vyrovnat se originálu... ()
Moderní, svižné (nikoli výbušné a samoúčelně efektní, protože zde jde především o postavy), napínavé, hrdinsky vznešené, okořeněné mannovským důrazem na řeč chladné a geometricky úhledné městské architektury a v neposlední řadě velmi, velmi důsledné (tudíž i náročnější na pozornost). Pokud jde o Skrytou identitu: Scorsese pouze očesal "přebytečný" patos, přidal údernost, surovost a vulgárnost, asijské stars zaměnil za americké (za Tonyho stejně nemůže nikdo alternovat!) a o něco lépe rozvinul jednotlivé charaktery. S ničím zásadním se ale oproti výtečnému originálu, jehož jedinou slabinou je střídmá délka, nevytáhl. Tenhle nelítostný souboj o vlastní identitu u mě Volavka vyhrává na plné čáře. Rád si ji ještě několikrát zopakuji. 4,5* ()
Galerie (18)
Zajímavosti (8)
- Když Lau Kin Ming (Andy Lau) odchází z kina, aby splnil svůj úkol, lze spatřit plakáty na filmy K-19: Stroj na smrt (2002) a Muži v černém 2 (2002). Všechny tři filmy měly premiéru ve stejném roce. (MATADOR)
- Z důvodu čínských regulí byli tvůrci nuceni vytvořit dva konce. Původní se promítal v Hongkongu a ve světě, nový pak v Čínské lidové republice a Malajsii. (Grimaldi)
- Filmom sa silne inšpirovala videohra "Sleeping Dogs" z roku 2002. (Real Tom Hardy)
Reklama