Reklama

Reklama

Pozadí událostí

(seriál)
  • angličtina Behind the Curtain (festivalový název)
Česko, 2022, 5 h 2 min (Minutáž: 74–77 min)

Epizody(4)

Obsahy(1)

Vojtěch Bohdanovský (Jiří Havelka) a Soňa Kostková (Petra Hřebíčková) jsou sourozenci. Oba učí na Univerzitě Palackého v Olomouci, oba prožívají krizi v manželství: Vojtu s pětiletým synem opustí žena, Soňa, připoutaná ke dvěma dětem, čelí manželovým nevěrám a věčnému přehlížení. Vojta ve volném čase píše detektivky. Soňa se jím nechá inspirovat a vydá pod pseudonymem velmi úspěšný erotický román Pozadí událostí.  Do funkce děkanky filozofické fakulty je zvolena ambiciózní Alice Klusová (Jitka Čvančarová). Ve snaze vymýtit veškeré projevy přežívajících sexistických stereotypů na škole se do jejího hledáčku se dostávají pedagogové a studenti, kteří pomyslnou etickou hranici překračují. Situace na univerzitě eskaluje ve chvíli, kdy dojde k sexuálně motivované vraždě studentky. Vyšetřováním případu je pověřena pětatřicetiletá kriminalistka Lída Stehlíková (Martha Issová), která žije v partnerském vztahu se ženou, s níž čeká rodinu… (Česká televize)

(více)

Recenze (140)

Rada 

všechny recenze uživatele

Z kraje roztříštěné pocity vystřídal zájem jak to všechno bude dál. Od tvůrců Hřebejk, Jarchovský bych čekala víc, ale co když pánové chtěli stvořit trochu něco jiného než se od nich běžně čeká? Série nikomu nevnucuje, že takto to opravdu na VŠ chodí, je to prostě pohled kdo nějaké školy a pohled do něčí rodiny, příchuť detektivky tomu dodala potřebu dívat se dál.  Bavila mě velmi příjemná hudba od Katarzie, ale její herecký výkon byl naprostá katastrofa. Ostatní zkušení herci nezklamali. ()

Vajonek 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak tohle bylo jedno velký špatný. Parodie snad úplně na všechno. Jestli to měla být krimi, tak ukázala policajty diletanty, jaké svět neviděl. Jestli to měla být komedie, tak se asi někam vytratil vtip a zůstaly jen buranské, trapné a sprosté hemzy a scény. Totálně nesympatické postavy. Úplně všechny. Mezilidské vztahy (partnerské, mezi kolegy...) na bodu mrazu, a to tak, že z toho bylo člověku úplně blbě, jak se tam ti lidi k sobě chovali. Jestli to mělo mít nějaký společenský přesah, s nadhledem poukázat na některá aktuální témata, tak se to dle mého názoru taky nepovedlo. Je to plné stereotypů, ohledně kterých člověk mnohdy úplně neví, jestli chtějí tvůrci upozornit na to, jak jsou blbé nebo jestli jim připadají vlastně v pohodě. Je to nepřirozené, působí to místy strašně černobíle, doslovně, místy naopak (nebo i zároveň, což je celkem absurdní) tak, že divák moc netuší, jakou výpověď by si z toho tedy měl vlastně odnést... Zůstává mi z toho jen taková nepříjemná pachuť a trochu zmatek, protože nevím, co jsem to vlastně viděla. A nedivila bych se (když si vybavím, jak se k věci např. v DVTV vyjadřoval režisér), kdyby ani sami tvůrci nevěděli, co natočili/chtěli natočit. 20 % za některé dobré herce (kterých ale tedy trochu lituji, že se něčemu takovémuto propůjčili). ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

S Dobré ráno, Brno! druhý český seriál, který se nebojí sáhnout k ironii a neskutečnému nadhledu. Tím, že humor přináší do akademického prostředí, dělá ho ještě zajímavějším. I když mám malinko problém zesynchronizovat se s herectvím Issové, tady mi dokonce vůbec nevadila, místy mě i bavila a ostatním to příliš nekazila. S proděkanem v podání Vančury bych udělala na místě děkanky rázný proces a již v úvodu bych otevřela okno. Vančurův proděkan je dokonale slizký vlezdoprdelka, který pro kariéru udělá skutečně cokoliv. Katarzia se pro roli vypatlané moderní umělkyně snad narodila. Nabízí se otázka, zda skutečně hrála, nebo byla pouze sama sebou. Havelkovo minimalistické herectví se již pomalu propracovává ke Krobotovské dokonalosti, Havelka se bude muset jen naučit tvářit, že je nakvašený celý den na celý svět. Hřebíčková se mi do role podváděné manželky příliš nehodí, neb se mi na zatracovanou partnerku zdá příliš šik. Ale to jí nezabránilo, aby si roli ženy s řádným nadhledem střihla s evidentní chutí. Sonina pomsta manželovi patří do kategorie dokonalých a bez problému by zapadla do konceptu Války Roseových. Nejvíce jsem si užila Jitku Čvančarovou, z které se vyklubala výborná komička s precizním timingem. Dlužno dodat, že ani ty bojové scény s ní nejsou marné. ;-) ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Osobně mám rád tvorbu pánů Hřebejka a Jarchovského, ale při vší úctě - takhle špatný seriál jsem od nich věru nečekal. Už předešlé Boží mlýny vykazující podobný ,,komediální" přístup k detektivce coby žánru prošlapávaly cestu k tvůrčímu sešupu, tam ale byli jiní scénáristé... Tvůrčím záměrem měla být patrně snaha natočit angažované umění, výsledek ovšem působil jako prapodivná fraška. Pelmel žánrů. A hlavně profesní přehmaty - to si opravdu nikdo z pánů nevšiml, že Katarzia absolutně neumí hrát a pohybuje se před kamerou jako mátoha? A naopak že Jitka Čvančarová přehrává tak, že je její role děkanky jen prázdnou karikaturou? Zápas u skříně - ten se tam snad dostal z jiného seriálu - z nějakého sitkomu! A pokus o vyhození z okna? (Postava děkanky měla patrně mít předobraz v legendární vrchní sestře z Formanova Přeletu nad kukaččím hnízdem, nebo snad personifikuje soudružku Bobošíkovou v pozici ředitelky ČT? Nebo děkanku FAMU Slovákovou? Nebo kompilát všech tří výše zmíněných? Stejně jako slizký a úlisný proděkan Mrkvička mluvčího Ovčáčka? Proto o svém seriálu mluví tvůrci jako o satiře? Protože moc jiných satirických prvků tam tedy nevidím...) Nebo hlavní hrdinka (z mého pohledu byla tedy důležitější než sourozenecké duo pedagogů) - začínající vyšetřovatelka, která by jako kriminalistický elév měla mít divákovy sympatie, ty ovšem scenáristé zazdí v okamžiku, kdy si v momentě oznamování smrti dítěte rodičům naprosto neempaticky odskočí vyřizovat soukromý hovor na balkón? Nebo když před svým předškolním dítětem dostane amok a sprostě před ním nadává? To pak jdou sympatie k ledu... O smyslu postavy šéfa týmu oddělení vražd (vyšetřovatele stoika) snad ani nemá smysl psát... Jestliže tvůrci chtěli svou minisérií otevřít debatu na závažná celospolečenská témata, tak se jim podařilo leda otevřít debatu o své počínající tvůrčí impotenci...a jestli chtěli ,,jen" pobavit, tak asi nemám ten správný smysl pro humor... ()

sPaRk

všechny recenze uživatele

Tak, a teď honem sepsat kritiku, kriticky se vyjádřit k již zveřejněným kritikám a ohlasům, usměrnit všechny pomýlené, zapojit se do nekonečných intelektuálních polemik samozvaných elitářů na Facebooku, vysmát se oponentům, jejichž světonázor se neshoduje s vaším, a zasvěcenecky se předhánět v tom, kdo víc "ví" a kdo je větší insider. Naučit se přiléhavě používat slovo meta a pyšně si kopnout do mrtvol, jejichž názor už dávno není relevantní. Následně pak podrobit důkladné kritice kritiky těch kritik, jejichž autoři vám mluví z duše, a alespoň na diskuzích se vzájemně poplácat po ramenou s autory a názorovými příznivci kritik, již se kriticky vypořádali s kritikami, s jejímiž autory nesouhlasíte. Dokud je vůči komu/čemu se vymezovat, ještě se neumřelo. ()

Galerie (140)

Související novinky

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

Cenu filmových fanoušků získaly Devadesátky

16.01.2023

V pondělí 16. ledna v 11 hodin dopoledne proběhla tisková konference České filmové a televizní akademie (ČFTA), během které byly mimo jiné zveřejněny nominace pro jubilejní 30. ročník předávání cen… (více)

Reklama

Reklama