Reklama

Reklama

Jeffrey (Chow Yun-fat) je nájemný vrah. Vezme svou poslední zakázku, aby získal peníze a mohl zaplatit operaci ženě, kterou nechtěně téměř připravil o zrak. Za svou "práci" však nedostane zaplaceno. Naopak je na něj najat profesionální zabiják. Jeffrey se musí spojit s policejním inspektorem (Danny Lee), aby přežil útoky svých bývalých kolegů. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (334)

Marigold 

všechny recenze uživatele

Kam na Johna Woo s nějakou scénáristickou kvalitou? Je pravda, že při poslechu dialogů vážně hrozí, že povahy subtilnější a náchylnější k estetické kráse jazyka dostanou psotník, ale co si budeme namlouvat, ono stejně jde jen o to propojit další a další fenomenální akční scény "jeden / dva proti třiceti a více". Odmyslím-li si dialogy, tak všechno ostatní šlape na 100% a i charaktery se poměrně dost povedly. Killer má typickou atmosféru hrdinského krveprolití, takovou tu sladkobolnou, melancholickou, přislazenou "casio-soundtrackem", který jakoby se chtěl inspirovat naléhavostí Ennia Morriconeho. Samozřejmě to dopadne, jak to dopadnout musí, čili neslavně z hlediska rejpala a naprosto adekvátně z hlediska spokojeného diváka. Ujetá muzika sedne k turbo tempu vyprávění i naivnímu ventilování emocí. Killer dokonale šlape, vše je v dobrém poměru, ta naivita a sladkobolnost. Choreografie přestřelek během 111 minut ukáží všechno, z čeho dodnes žije akční hollywoodská provenience, pomře několik desítek bastardů, hrdinové z obou stran zákona se pobaví o přátelství a nakonec bok po boku předvedou, zač je toho krveprolití i z vlastních žil. Máte rádi Hong-Kong? Potom musíte mít rádi Killera. ()

castor 

všechny recenze uživatele

V produkci Tsui Harka natočil John Woo podle svého scénáře v typicky hongkongském duchu příběh, ve kterém lze vypozorovat několik jeho stálých filmařských postupů. Ryze asijským způsobem je ukazováno přátelství, sebeobětování a odpuštění, zrada, hrdinství a vztah k rodině, partnerovi. A pokud tyhle morality přijmeme, tak se potom už jen můžeme těšit na hodně silný krvavý nářez. Protože synonymem jména John Woo je akce, velmi násilná a neobyčejně povedená. Celou akci natočí několika kamerami, a pak jen sestříhá do podoby, kterou potřebuje. Četně vkládá zpomalené záběry, křesťanskou symboliku, holuby. Objevil Chow Yun-Fata, jeho filmy se staly pojmem a začátkem devadesátých let si ho všiml Hollywood. Což ovšem není až taková výhra. Ztratil kontrolu nad svými filmy, neměl vliv na střih, jeho první americký počin tak byl osekán, náznaky myšlenek zmizely, navíc hlavní role Jeana-Claudea Van Damma. Poučil se z chyb předešlých, vypořádal se s hollywoodským politikařením a natočil nadprůměrný thriller Face/Off. Akční řežba The Killer přesto zůstává jedním z klenotů jeho neamerické tvorby. Thriller o profesionálním zabijákovi s lidskou tváří (který se pokouší odčinit jím způsobené oslepnutí mladé zpěvačky) a posedlém policajtovi je vším, co bylo napsáno a rozhodně patří mezi vrcholy akčního thrilleru. ()

Reklama

Marius 

všechny recenze uživatele

Pokiaľ by som mal Killera hodnotiť len z hľadiska žánrového, ako akčný film by určite uspel na plný počet. Rozpisovať sa o tom, aký je John Woo majstrom akčných scén by bolo len opakovaním adoračných komentov ostatných užívateľov. Woo sa však v Killerovi snaží okrem akčnej roviny o rovnocennú psychologickú a romantickú rovinu a práve v týchto dvoch rovinách sa nevyrovná svojim akčným eskapádam. Postavy pritom rozohrá celkom dobre, akurát že ohľadne ich psychológie ostáva príliš na povrchu a romantickú zápletku vykresľuje príliš priamočiaro. Je to škoda, pretože pokiaľ by sa ostatné tematické zložky vyrovnali spektakulárnemu krvavému baletu pre pištole, mohol tu byť ázijský Leon. Pretože Jeffrey je minimálne rovnako sympatická postava. 8/10 ()

mcb 

všechny recenze uživatele

Hard Boiled je jenom jeden a jenom jednou. Killer jde svou vlastní cestičkou dlážděnou stovkami mrtvol, za kterými se neohlíží a Woo se může opět utrhnout z řetězu, aby ukázal vskutku ukázkový příklad dechberoucí akce, z níž Hollywood čerpá ještě dodnes. Neskutečná choreografie a dynamická "našlapanost" drží Killera po celou stopáž v adrenalinovém módu, který z vás přesně dávkuje ty nejnaivnější emoce. Avšak pokud bych chtěl nahlédnout pod slupku scénáře, dočkal bych se jen šustících dialogů, které se snaží povznést tuto do očí bijící řež na nějakou vyšší úroveň s existenciálním přesahem. Něco víc je v tomto případě něco míň. Proto u mě zatím na pomyslném akčním Olympu zůstává nedotknutelný Hard Boiled, jež se podřizuje akci víc než na sto procent a není v něm proto radno hledat nějaký hlubokomyslný příběh, který je stejně jen zástěrkou pro další krvavou lázeň. P.S. Zdá se mi to, nebo je Chow Yun-Fat jako Toshiro Mifune, jenom vyměnil meč za Desert Eagle? :) ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Děsím se filmů, které mají nabušené hodnocení, jsou legendami svého žánru a já u nich přesto od první minuty trpím. To šílené kombo pohrocených výrazových prostředků akční kinematografie 80. let a celkové vizuální estetiky téhle doby, pro mě bylo něčím, přes co jsem se jako divák nedokázal přenést a ačkoliv jsem si neustále připomínal, že koukám na něco schválně neskutečně přepáleného a přestylizovaného, nemohl jsem se zbavit pocitu, že je Killer prostě jen strašlivý brak. 3/10 ()

Galerie (42)

Zajímavosti (21)

  • Náklady na film činily 2 miliony amerických dolarů. (Kulmon)
  • Počet mrtvých ve filmu: 120. (Kulmon)
  • Úvodní scéna měla původně začínat jazzovou hudbou. Kvůli hongkonským obyvatelům však John Woo nakonec jazz nahradil čínskou lidovou hudbou. (Terva)

Související novinky

John Woo remakuje svůj nejslavnější film

John Woo remakuje svůj nejslavnější film

05.05.2022

Čínský filmař John Woo známý pro své kultovní snímky jako Hard Boiled, Tváří v tvář či Killer se po letech konečně dostane k režii remaku svého dost možná nejzásadnějšího filmu. Je jím právě poslední… (více)

Reklama

Reklama