Reklama

Reklama

Akčný balet, pri ktorom namiesto činelov cinkajú na podlahe vystrelené nábojnice, kde namiesto bubnov cvakajú zarážané zásobníky a namiesto huslí znie zvuk striekajúcej krvi.Trojica "hrdinov" prvého dielu sa síce na konci zmenila na dvojicu, ale to neznamená nič, čo by sa nedalo napraviť. Najmä, keď sa ukáže, že Mark Gor mal brata Kena. Ten má síce v New Yorku reštauráciu, ale keď sa do hry dostane mafia, šialený boss, mŕtve dievča a bývalí priatelia jeho brata, musí vziať do ruky namiesto varešky zbraň. A dokáže to rovnako dobre ako jeho brat... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (121)

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Síce dejovo jednoduchšie a nie až také vyhrotené ako prvý diel, ale zato výrazne lepšie zrežírované (toto už je Woo v klasickej podobe), prirodzenejšie zahrané (predsa len mi Chowovo prehnane fyzické herectvo v jednotke trochu vadilo) a celkovo hladšie a dynamickejšie. Nuž a tie záverečné jatky... tie sú proste NEUVERITEĽNÉ! Nie je tu síce viac mŕtvych ako vo finálových showdownoch v Killerovi alebo Hard Boiled, ale zabíja sa rýchlejšie, hromadne, krv čliape na všetky strany, dojem ukrutného masakru je proste intenzívnejší ako v nasledujúcich woo-ovkách. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Mnozí přísahají na Killera, jiní na Hard Boiled, ale u mě to vždycky bude dvojka Lepšího zítřku už pro tu bezostyšnou lehkost, s jakou hrdinové tasí zbraně, J.Woo postavu dvojčete a citaci ze závěru Peckinpahova The Getaway- přestřelku v oprýskaném hotelu, která se pro jednoho z hrdinů mění v metaforickou cestu z temnoty ke světlu. ()

Reklama

M.Macho 

všechny recenze uživatele

Kdyby chtěl ještě někdy někdo natočit Maxe Payne - musel by vidět tenhle film plný heroického patosu a krve. Při vší dynamice, hustotě přestřelek i občasných pekelných fórcích je to neskutečně smutný příběh o snaze vymanit se z minulosti, která se vždycky objeví. Vskutku dual berreta, spousta úžasných scén a záběry na vybité bouchačky jsou vedle emociálního nátlaku tím krásným. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

A better tomorrow II, tak trocha začína tam, kde končí prvý diel. Pár postáv nám ubudlo a pár pribudlo. Dokonca aj Chow Yun-Fat, ktorý si v tomto diely strihol Markové jednovaječné dvojčka Kena. Karty sú rozdané hneď od začiatku a od prvej zrady sa dáva do pohybu kolotoč událostí, ktoré pomaly ale isto smerujú k finálnej a nemusím dodávať, že pekne krvavej konfrontácií. Miera brutality, je tu omnoho väčšia ako v jednotke ale aj napriek tomu sa jedná o ľudskejší príbeha ako v jednotke. Zatiaľ čo jednotka bola akčná rezanica so skvelými postavami, dvojka posúva hranice ďalej a k nám sa okrem starých známych predstaví aj ďalší člen, ktorý bol najprv zlý, potom dobrý, potom blázon a nakoniec pomstichtivý. Nemusím dodávať, že aj keď táto hra mala veľa kladných hrdinov, nie všetci sa mohli pozrieť ako sa to celé skončí a aj ten koniec je tak trocha otvorený. Klady tohoto filmu nemusím spomínať, od úvodnej Straussovej melódie až po duel Silent Assasin a Ken, alebo súboj sekera a Katana, sú len malou ozdôbkou na tomto krásne krvavom a poctivo natočenom filme. Scéna strieda scénu s neuveriteľnou ľahkosťou, postavy ako obvykle dokonalé a príbeh, radosť o ňom hovoriť, aj scény v New Yorku boli podobne dychberúce ako tie z Hong Kongu. Síce je to všetko o niečom inom, ale akonáhle zaznie pieseň lepší zajtrašok, tak vám je hneď jasné koľko bije a finále si už len náramne užijete. Takéto filmy sú raritou a preto je dobré že tých pár, ktoré existujú máme stále možnosť vidieť. a my ich aj pozeráme ()

VanTom 

všechny recenze uživatele

Nebudu řešit extrémní vypjaté, po asijsku expresivní emoce (průzračné jak u 6letých dětí), primitivní scénáristickou kličku, vracející do hry frajerského Chow Yun-Fata, ani vzhlížení k legendárnosti jedničky. Protože někdy po půlce do sebe všechno zaklapne a glorifikovaná hrdinskost pro "čest a přátelství" vyústí v ikonický mix s krvavým střílecím masakrem v záporákově sídle s nespočetným "bodycountem". [Kterému jsem napoprvé nadšeně fláknul plný počet.] ()

Galerie (14)

Zajímavosti (7)

  • Při sestříhávání filmu se objevily první spory mezi režisérem Johnem Woo a producentem Tsui Harkem. Týkaly se zejména některých scén, které chtěl Woo dát do filmu, zatímco Hark je nechtěl a dokonce chtěl vystříhat některé režisérem vložené scény do finální verze filmu. Podobný případ nastal o dva roky později při sestříhávání filmu The Killer (1989), také režírovaný Johnem Woo. (tequilla)
  • Pokračování vzniklo na základě toho, že v té době měl herec Dean Shek (Johnny Lung) velké dluhy. Podobný proces se opakoval o dva roky později ve filmu Just Heroes (1989) částečně režírovaný Johnem Woo. (tequilla)
  • První verze sestřihu Johna Woo trvala kolem 160 minut. Režisér s producentem Tsui Harkem měli neshody ohledně zaměření filmu. Hark měl pocit, že film by se měl více zaměřit na Johnnyho Lunga (Dean Shek), zatímco původní Wooova verze se soustředila více na postavy Kena Gora (Chow Yun-Fat) a Sung Tse-Kita (Leslie Cheung). Hark také trval na tom, že se film musí zkrátit na komerční délku, aby kina mohli film promítat osmkrát denně. Když Woo odmítl film víc sestříhávat, samotný Hark šel do střižny a začal film upravovat po svém. Ve stejnou dobu Woo tajně za jeho zády vložil zpět chybějící scény. Avšak zbýval pouhý týden před premiérou a pod nátlakem studia Woo s Harkem nakonec souhlasili, že film pošlou do „Cinema City Editing Unit“, kde jejich vlastní střihači film sestříhali podle svých vlastních představ. Tím vznikla oficiální 105 minutová kinoverze. Po zhlédnutí této verze se Woo v šoku svého filmu zřekl a kritizoval, že je film špatně sestříhaný. Jediná část ve filmu, kterou považuje za své dílo, je závěrečná přestřelka ve vile. Původní režisérský sestřih byl promítán pouze filmovým manažerům. Šestiminutový originální kinotrailer je jediným zdrojem, kde jsou některé vymazané scény. (tequilla)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno