Tvůrci:
Dan EricksonKamera:
Jessica Lee GagnéHudba:
Theodore ShapiroHrají:
Adam Scott, Patricia Arquette, Zach Cherry, Dichen Lachman, Britt Lower, Tramell Tillman, Jen Tullock, John Turturro, Christopher Walken, Yul Vazquez (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(19)
Obsahy(2)
Mark šéfuje týmu zaměstnanců, kterým byla chirurgicky oddělena pracovní a mimopracovní paměť. Po setkání s kolegou z práce v osobním životě se vydává na cestu k pravdě o jejich zaměstnání. (Apple TV+)
Videa (3)
Recenze (103)
Originální seriálová korporátní dystopie vizuálně velmi zajímavě pojatá - zaměstnanci korporátu coby laboratorní myši v labyrintu...korporát substituující moderní formu otroctví... Dílo výrazně komorní, až minimalistické, s úspornou výpravou, rozdělené na dvě vizuálně odlišená pásma - pásmo zaměstnání charakterizované studeným umělým světlem a jakousi korporátní estetikou a designem s prostředím až sterilním a pásmo civilní charakterizované nedostatkem světla, odehrávající se většinou za šera v přítmí... Jak už jsem psal dříve u jeho předchozích režijních projektů - Ben Stiller je mnohem lepší režisér než herec a osobně bych ho v budoucnu raději viděl už jen na režisérské stoličce než před kamerou...Odloučení sice není takový seriálový masterpiece jako Stillerovo předchozí Útěk z vězení v Dannemoře, ale i tak jde o seriál vysoko čnějící nad běžnou seriálovou produkcí... ()
Odloučení je ten typ seriálu, kde dostanete jednu odpoveď a hneď sa objavia tri nové otázky. Zároveň seriál, v ktorom si musíte pracne hladať pointu toho, prečo Vás vlastne baví sa na to pozerať. Po dlhej dobe zasa raz úvodná znelka, ktorá zaujala. Človek v nej rád hľadá skryté indície. Celkom dlho som si zvykal na ústredného hrdinu. Pôsobí, ako keby ste AI zadali otázku: Ako by vyzeral Tom Cruise, keby nebol fešák? Ďalej čítať, len ak ste videli kompletnú prvú sériu. SPOILER: Bavili ma ksichtové „výmeny“ v rámci výťahu. Čím viac dielov vidíte, tým viac je Vám jasné, že cieľom seriálu nie je na Vás vybafnúť šokujúce tajomstvo. On len tajomný spôsobom servíruje vizuálne skvelo stvárnenú, výborne zahranú a do dôležitých detailov premyslenú satiru na prácu v korporáte (nezmyselné pracovné oddelenia, bizarné interné smernice,...). Seriál Vás čoraz výraznejšie núti premýšľať o dôsledkoch odlúčenia. Jeden žije na úkor druhé. Robí z neho otroka, ale pritom zotročuje seba samého. Otrok neustále myslí na svojho šéfa, chce ho spoznať, zároveň ho neznáša, chce dať výpoveď, ale pritom nechce, lebo koniec v práci je koniec všetkého. Teším sa, kam sa dej v ďalšej sérii posunie skrz dôsledky pracovnej cesty mimo firmu. A aká bude pointa nadstavby, ktorá buduje tajomný zámer všetkého. ()
Musel jsem se z počátku ( vlastně celou první půlku ) obrnět velkou dávkou trpělivosti, někdy i nucenou, ale naštěstí má vše svůj důvod i své pevné místo a s ohlédnutím se zpět... Opravdu nic není navíc a nic není vata. Ben Stiller si sice velmi umě hraje na režisérské židličce, ale dost často ( právě v první půli ) zbytečně natahuje a místy velmi pomalu, až únavně, buduje celkovou expozici. Za trpělivost nedůvěřivým a pozornost zaháčkovaným se ale Severance odmění vrchovatě. Závěr první série je přesně takový jak to u seriálu mohu jen z celého srdce nenávidět a stejně nabízí naprosto uspokojující pocit, jaký jsem už dlouho neměl. Jak to? Už je to nějaký pátek co jsem byl po skončení čehokoli tak vyveden krásně z míry a to především proto, že jsem “na cestě” mnohokrát zapochyboval. Všechno tady ve svém celku šlape jak švýcarský hodinky a může za to především režijně i dramaturgicky zmáknutá ("top class") našlapaná závěrečná epizoda. ()
Temné psychologické workspace drama s originálním nápadem, ale pomalejším dějovým vývojem. Seriál nabízí jedinečný pohled na firemní kulturu a zkoumá důsledky oddělení pracovního a osobního života způsobem, který je jak znepokojivý, tak fascinující. Kamera a vizuální styl umocňují klaustrofobickou atmosféru a napětí, zatímco překvapivě podmanivý soundtrack skvěle podtrhuje temné a mysteriózní tóny příběhu. Pokud jste dostatečně trpěliví a máte rádi nevšední tvorbu, doporučuji. ()
výborný komorní kancelářský thriller, který se místy nebojí sklouznutí k psychologickému dramatu až hororu.Atmosféru to má super, nápad originální, obsazení sympatické a finále velmi slušně rozdalo karty na další řadu. Upřímně doufám, že bude. Nijak ani nevadí, že logika a fungování místního světa je tu naznačeno jen velmi málo a vše se motá čistě okolo pár postav.Ty jsou relativně ploché a něco málo se o nich dozvíme až ve druhé polovině, nicméně tady věřím, že šlo o tvůrčí záměr, aby byla ukázána absurdita celého "odloučení"...80% ()
Galerie (175)
Zajímavosti (15)
- I když se seriál odehrává v Kieru, fiktivním strašidelném městě dotovaném tajemnou společností Lumon Industries, tak byl ve skutečnosti natočen v Hudson Valley a v amerických státech New York a New Jersey. Impozantní budova společnosti Lumon Industries je ikonická Bell Works v Holmdelu v severním New Jersey. A domy Marka (Adam Scott) a paní Selvigové se ve skutečnosti nacházejí ve Village Gate Townhouses v Nyacku, který se nachází 27 mil od New Yorku. (Trajektt)
- Ben Stiller mal najprv režírovať len pilotnú epizódu, ale potom sa rozhodol, že ostane dlhšie. (Arsenal83)
- Dan Erickson povedal, že zmes áut a technológií z rôznych období mala „poskytnúť mierny pocit dezorientácie“ a spôsobiť, že Lumon „dával pocit odpútanosti od času a priestoru“. (Arsenal83)
Reklama