Reklama

Reklama

Sběratel

Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Mladý bankovní úředník (Terence Stamp) vyhraje ohromnou sumu ve sportovních sázkách. Rozhodne se, zakoupit odlehlou nemovitost a tím si začne plnit svůj utajený sen. Je vášnivý sběratel motýlů, ale příběh bohužel odkrývá, že ne jen to mu stačí k životu. Unese mladou, pohlednou studentku(Samantha Eggar), kterou zná ze základní školy. Snaží se jí přesvědčit, že i v zajetí se do něho časem zamiluje. Dívka se díky náhodě málem osvobodí a divák zjištuje, že (T. Stamp) není úplně duševně v pořádku. Ať už to dopadne, jak to dopadne, nechová se k lidem nijak špatně, ale v závěru snímku přijde nečekané zjištění... je to opravdu sběratel ... (Svata)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (50)

emma53 

všechny recenze uživatele

Rozhodla jsem se, že se pokusím sehnat knihu a pak to třeba objektivněji ohodnotím. Ať jsem dělala, co jsem chtěla, tak hlavní představitelé mně nesedli. V mých představách kolovalo mnohem víc jiných hereckých es, kteří by to zvládly podle mého subjektivního názoru mnohem lépe. Terence na mě působil jak nevinné malé kotě sbírající nejen motýlky a postrádala jsem u něj alespoň trochu víc těch psychopatických rysů, které by celému příběhu trochu rozproudily krev. A Samantha se snažila seč jí síly stačily, ale nestačilo to k mojí lítosti nad jejím osudem. Konec konců tam měla poměrně dokonalý servis, mně do postele jídlo nikdo nenosí. Takže já bych s těmi nominacemi rozhodně tak nehýřila, ale jsem pouhý laik. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Samantha Eggar v některých záběrech vypadá o dost starší, než její věznitel Terence Stamp, což se k naraci příliš nehodí. Žánrově se nejedná o horor, ale spíše o čistokrevné drama. Od začátku jste nuceni přemýšlet, jak bude příběh pokračovat, kolik motýlů a žen ještě Freddie uloví. Závěr mě osobně trošku zklamal, čekal jsem nějaké omylem objevené dveře do dalších místností sklepení, kde ve věčném klidu odpočívá půl tuctu Mirandiných předchůdkyň. ()

Reklama

k212 

všechny recenze uživatele

Opravdu jsem byla mile překvapena, když jsem zjistila, že film se drží originálu (tedy knihy od Johna Fowlese). Jistěže všechno podchytit nedokázal a trochu ubral psychologicko-filosofickému střetu dvou odlišných mentalit, nicméně je dokázal alespoň nastínit (ve scéně s knihou asi nejsilněji). Prostě krásné podobenství o společnosti a lidech, horror bez krve, psychologické válečné drama ... já vlastně ani nevím jak bych ho charakterizovala ... podivnost, při které řvu vzteky. ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Pozdní a velmi slabý Wyler. Zpočátku se zdá, že nás čeká prakticky až horrorová podívaná založená na minimalismu, aby se film následně transformoval na drama, ze kterého jsou snad i cítit květinové děti a v samém závěru se zase dočkáme jakéhosi pokusu o vysvětlení Stockholmského syndromu. Herci jsou velmi špatní a protože se na scéně objevují prakticky jen ti dva, tak si asi dovede představit, jak se jich po čase zatoužíte zbavit. Vše trochu zachraňuje úplný závěr, ale když si vzpomenu na to příšerné tvrdé světlo a nijakou dramatickou linku, nemohu hodnotit jinak než velmi podprůměrně. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Veta "Pod si pozriet moju zbierku motylov" naberie po tom to filme novy vyznam. Vyborny minimalisticky thriller, ktory si vystaci s jednou hereckou dvojicou, silnou atmosferou a perfektnym zaverom. Cas sice jeho hrany otupil (pretoze podobnych filmov sme odvtedy videli stovky), ale stale ide o spickovu a nekompromisnu zanrovku od jedneho z najlepsich hollywoodskych reziserov historie. 9/10 ()

Galerie (46)

Zajímavosti (7)

  • Když Fredie sleduje Mirandu, je vidět, že jde do kina na fil Ben-Hur. Režisér William Wyler Ben-Hura režíroval. (Chatterer)
  • Představitel hlavní mužské role Terence Stamp získal pověst talentovaného herce na londýnských jevištích a ve filmu se prosadil titulní úlohou naivního námořníka v adaptaci Melvilleovy novely Billy Budd (1962), za niž byl nominován na Oscara. Wyler ho obsadil především kvůli andělské tváři, s níž kontrastovala jeho pověst neodolatelného světáka a svůdce. Právě tato dvojakost byla podle režiséra nutným předpokladem pro přesvědčivé ztvárnění titulní postavy. (Zdroj: Letní filmová škola)

Reklama

Reklama