Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pod vedením talentovaného Williama Wylera (Nejlepší léta našeho života, Prázdniny v Říme, Ben-Hur) se z námětu brodwayského šlágru Detektivní příběh stalo drsné a působivé drama jako stvořené pro velká plátna. Děj se odehrává v hektickém prostředí newyorské policejní stanice, kde v roli zásadového a nesmlouvavého detektiva září Kirk Douglas. Principy, které tento policista uznává, se ale vinou každodenního kontaktu se zástupy zločinců deformují. Jeho ženu, kterou ztvárnila Eleanor Parker (Caged, Za zvuků hudby), zase trýzní utajovaná vina. Na pozadí běžného života na stanici, kde se ocitne třeba vyděšená zlodějka (Lee Grant) nebo veselý lupič (Joseph Wiseman), spěje osobní manželský konflikt k nezapomenutelně výbušnému finále. Film byl nominován na Cenu Akademie, a to hned v několika kategoriích: nejlepší režie (Wyler), nejlepší herečka (Parker), nejlepší herečka ve vedlejší roli (Grant) a nejlepší scénář (Robert Wyler a Philips Yordan). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (77)

kyselina 

všechny recenze uživatele

Detective Story je realistickým pohledem na běžný den jednoho policejního okrsku. Tvrdošijný zastánce práva, detektiv James McLeod (Kirk Douglas), se nebojí použít svou moc proti kriminálním živlům. Obzvlášť neústupný je ve stíhání doktora Karla Schneidera, specialisty na potraty. Po té, co zjistí, že jeho žena byla u tohoto doktora kdysi dávno na operaci, a že otcem dítěte měl být gangster Tami Giacoppetti, je toho na něj příliš. Přestává se ovládat a jedná jako jeho otec, kterého celý život nenáviděl. Není to žádná pohádka... ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Průběh jednoho dne na policejní stanici 21. okrsku v New Yorku popisuje Detektivní příběh, který stojí na precizně napsaném scénáři se skvělými dialogy, popř. též monology. Téměř celý snímek se odehrává v jedné budově a přesto je napínavý, zajímavý, poutavý a svoji atmosférou působivý. K závěru filmu není moc co dodat...snad jen nasadit spadenou bradu a přebrat si to v hlavě. S hodnocením neváhám. 5* ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Co je to za policistu?!“ - „Detektivové jsou jako otisky prstů., každý je jiný. I on má své chyby.“ Název a žánr „film-noir jsou tu zavádějící. Má očekávání byla jinde, ale popořadě. Policejní oddělení, které řeší tak akorát rušení sousedy, prosakování vody ze stropu, paranoidní paničky či drobné zlodějny neslibuje příliš vzrušení. Přesto se zde v 1 dni odehraje hned několik dramat a morálních dilemat. Na filmu se však znatelně projevuje jeho stáří. Kupodivu ani ne tak v případě technické stránky jako spíš společenského ovzduší. Ohledně Arthura jsem v sobě nenašel žádný soucit (v poválečném publiku to asi rezonovalo, dnes jen těžko), na příkladě ústředního páru je zas vidět dobová úzkoprsost. Jistě, Jim byl prudká povaha (se sklonem k „vřelejšímu“ lidskému kontaktu), ale stejně byla jeho reakce min. hraniční (bez ohledu na velikost „brouka v hlavě“). Teatrální projevy (hlavně Mary či Charleyho) dojmu též příliš nepřidaly. Konec byl přitom překvapivý (škoda „skvrny“ v podobě dementního telefonátu). Lepší průměr, pro mě zatím nejslabší Wyler. ()

de_FACTO 

všechny recenze uživatele

Na rok ´51 ostře tvrdý drama. Vlastně to vůbec není žádnej detektivní příběh, naopak - navzdory hlavnímu charakteru je pevně lidský (o odpouštění, vlastních zásadách, mužích - "chtěl bych si vyndat mozek a umýt ho od všech těch hnusnejch scén, co si do něj zasela" a perfektní fakta o mužské tvrdohlavosti a ješitnosti). V tomhle filmu se nerozpadají žádný zločinecký organizace a podobně, jen samotné osobnosti. Na krev, na kost, na smrt. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Nedôveryhodná a príliš divadelná snaha prekonať afekt žánru a pozrieť sa na detektívov a ich prácu z civilnejšieho pohľadu. Výsledkom je herecký súboj, kto sa viac hodí o zárubňu. Kľúčovou postavou príbehu je žena hlavného detektíva, ktorej osobný príbeh sa stáva súčasťou prípadu. Jej postava je však len primitívnym nástrojom rozprávača a jej reakcie sa zo sekundy na sekundu menia podľa toho, ako sa to hodí. Zostarlo to strašne, ale strašne. Čím vážnejšie a serióznejšie sa tieto "ambiciózne" noirovky snažili tváriť, tým horšie to dopadlo (viď. napr. The Lost Weekend). ()

Galerie (35)

Zajímavosti (7)

  • Největší problém pro Wylera představovalo téma potratu, které v předloze hraje velmi důležitou úlohu. Podle tehdy platného Produkčního kodexu však bylo zcela nepřípustné a ve filmu se nesmělo objevit. Wyler měl na věc zcela jasný názor, ale musel se podřídit. Slovo potrat sice ve snímku neuslyšíme, ale z dialogů, v nichž zazní slovo řezník, jasně vyplývá, čím se s adoptovanými dětmi kšeftující doktor opravdu zabývá. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Horace McMahon, Joseph Wiseman, Michael Strong a Lee Grant si zopakovali před kamerou svá divadelní vystoupení. (Kulmon)

Reklama

Reklama