VOD (1)
Epizody(10)
-
Místo u stolu (E01)
-
Varovné výstřely (E02)
-
Roztmívačka (E03)
-
Správný odstín žluté (E04)
-
Políbit prsten (E05)
-
Rovný chlap (E06)
-
Pan producent (E07)
-
Překročit hranici (E08)
-
Takoví jsme (E09)
-
Nápad a odvaha (E10)
Obsahy(2)
Filmový a televizní producent Albert S. Ruddy se spolu s Francisem Fordem Coppolou v roce 1972 pouštějí do natáčení filmu Kmotr, a to navzdory četným produkčním neúspěchům a střetům s italsko-americkou mafií. (SkyShowtime)
Videa (2)
Recenze (143)
Once Upon a Time in Hollywood + Godfather = Offer. Skvelý retro seriál o natáčaní prvého Kmotra behom ktorého nazrieme do fungovania Paramountu na začiatku sedemdesiatych rokov a samozrejme nesmie chýbať ani ostré mafiánske korenie. Čím viac sa človek v kinematografii z tej doby orientuje, tým viac to bude pre neho opojnejšie. Ja som priemerne zorientovaný, aby som si užil kopu odkazov, ale zároveň som u niektorých vecí netušil jak dopadnú. Takže som si to užil tak akurát. Opomeniem skvelú technickú stránku, výpravu a celkovo vydarenú atmosféru. Síce to nie je samozrejmosť, ale je to základ, ktorý tu funguje bezchybne. Hlavné sú postavy a zápletka. Zápletka nie je len sledom odkazov a cameo výstupov, ale samostatne sama o sebe je skvele funkčná po každej stránke a neustále neskutočne graduje až do dojímavého finále. A postavy si ma získali už behom prvého dielu. Charizmatický hlavný hrdina, začínajúci producent, ktorý má gule ale aj rozum, jeho verná sexi sekretárka, všetci tí rôzni šéfovia štúdia, ktorí sa radi miešajú do filmu a samozrejme charizmatický mafián Ribisi, ktorý zo začiatku pôsobil ako vtipná karikatúra, ale postupne sa z neho stal človek z mäsa a kostí. Zmienku si ešte zaslúži komediálne duo Puzo - Coppola. Celý seriál ma akurát sral Colin Hanks ako typický otravný účtovník, ktorý sa snaží obmedziť všetky kreatívne trochu drahšie rozhodnutia, aby ho nakoniec v poslednej časti rehabilitovali do tej miery, že som si ho skoro obľúbil. Zo všetkých tých hercov, ktorý hrajú slávnejšie predobrazy mi nesedela len mladá verzia Ala Pacina, ktorá to s napodobnením Alovho hlasu prehnala natoľko, že komicky šušlal. Na druhej strane Brando bol dokonalý. Celkovo som sa na seriál strašne tešil, ale mal som veľké obavy o kvality a o zmysel tohto seriálu. Ale je to absolútna pecka, ktorú si užije každý, kto má rád filmy o natáčaní filmov a staré dobré gangsterky. P.S: V celom seriály sa absolútne ani raz nerieši gender alebo rasizmus. Ide to aj dnes bez toho. 9/10. ()
„Look, we have a problem!“ Kolikrát tahle věta zazněla? Rošády kolem natáčení a další rošády kolem rošád o natáčení… Na začátku bylo žhavé zboží. A správné ruce u kormidla z něj udělají fenomén. Americký spisovatel s italskými kořeny Mario Puzo měl dluhy a těžkou hlavu z toho, že neúspěšnými romány „promarnil“ několik let života. Jeho žena nadhodí, ať zkusí mafiánský příběh. Vznikla látka z prostředí italoamerické mafie, román kombinující gangsterku s rodinnou ságou. A dodnes obrovský úkaz. Husté kotlety, silné obroučky, široké límce a mladý producent s tváří, úsporným projevem a pronikavým hlasem Milese Tellera a s peripetiemi, než svůj vysněný snímek dostane k divákům. Nahlédnutí za kulisy fajn, otázkou je, zda to muselo být v deseti epizodách. Moc situací, moc postav, řada výplňových scén. Očekával bych nějaký ten humor, přál bych si dravost, uvítal bych méně zdlouhavých scén. Ale celkově jde spíš o můj problém. Respektuju totiž, že se filmový Kmotr nesmazatelně zapsal do dějin kinematografie a najdeme ho snad v každém žebříčku nejlepších filmů všech dob, já na něm ovšem nikdy zvlášť neujížděl. Prostě viděno (první díl víckrát), splněno. Pro fanouška musí být čirá radost sledovat to, jak vznikaly legendární scény, já k nim ale jednoduše nepatřím. Navíc úplně nejsem fandou filmů a seriálů o vzniku jiných filmů a seriálů. I tak jsem si (docela) užíval prostředí, kulisy i atmosféru, herci se navíc se svými předobrazy vypořádali velmi slušně. Každopádně není to cool, je to historie. Ač obrovského fenoménu. ()
Tak tohle byla dokonalá seriálová jízda o jednom z nejdokonalejším filmu všech dob, který v roce 2022 oslavil už padesát let od premiéry v kinech. Ano, “The Godfather” je po všech stránkách filmem dokonalým, který nestárne ba naopak každým rokem zraje jako víno a tento televizní seriál je vlastně hraným filmem o filmu z kterého se dozvíte jak to tenkrát bylo a jaké problémy stály u vzniku kultovního filmu o jedné obyčejné gangsterské rodině. ()
Dokonale zpracovaná dramatizace výroby jednoho z nejlepších filmů všech dob. Tak asi nějak takto lze v jedné větě popsat seriál The Offer, který se do pomyslné hollywoodské továrny na sny zanořuje opravdu důkladně. Veškeré myslitelné atributy jsou zde totiž absolutně podřízeny vysoké míře realističnosti - byť samozřejmě s několika příběhovými, lehce povrchními zkratkami. Z každého políčka na Vás tedy dýchá neopakovatelná dobová atmosféra, kterou navíc ještě tvrdí drsné kontury nelítostných zákulisních hollywoodských machinací, díky kterým je "porod" mistrovského díla Francise Forda Coppoly o to více intenzivnější. V této části je záhodno zmínit herecké výkony, jenž jsou precizně vyumělkované (Miles Teller a Matthew Goode!) a do celkového vyznění příběhu dokonale zapadají. Sladkou třešničkou na dortu jsou pak drobné pomrknutí směrem k divákovi, které zahřejí snad každého filmového fanouška u srdce. Co tedy dodat na závěr? Pokud si všechny výše zmíněné ingredience sečtete dohromady, vyjde Vám opulentní desetihodinová jízda, v níž si každý filmový nadšenec opravdu něco najde. Všechno zde funguje jako dobře promazaný stroj, pročež Vám tento vybroušený klenot mohu s čistým svědomím jen a jen doporučit. No a já? Já si jdu znovu pustit epickou ságu rodu Corleone! (SkyShowtime) „Maybe We Don't Kill, But Maybe This Book Is About Finding The Reason We Would.“ ()
Po tých neskutočných patáliach som sa viackrát pristihol, že si hovorím "Panebože, oni ten film nenatočia!", takže ide o naozaj intenzívny zážitok s perfektnými hercami, ktorým kraľuje Ribisi ako skutočný "kmotr", avšak každá postava je skvelo napísaná a velmi sympatická. Nie všetky časti ma síce rovnako bavili, ale cítim, že je to taká premyslená pocta geniálnemu filmu, že si zaslúži maximálne hodnotenie. ()
Galerie (199)
Photo © Paramount+
![Nabídka - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/166/296/166296640_a85fb6.jpg)
Zajímavosti (21)
- Al Pacino (Anthony Ippolito) hovorí Albertovi S. Ruddymu (Miles Teller), že keď sa dozvedel, že nebude obsadený do Krstného otca (1972), prijal hlavnú úlohu vo filme Gang, ktorý nevedel poriadne strieľať (1971). Tento film bol založený na živote "Crazy" Joe Galla (Joseph Russo), ktorý sa tiež objaví v tejto epizóde. (Arsenal83)
- Juno Temple (Bettye McCartt) na adresu Janis Joplin povie: "Je smutné zomrieť kvôli nejakej zrušenej švédskej trojke." Je to narážka na informácie, že v dobe svojej smrti, 4. októbra 1970, mala Joplin dvoch partnerov: snúbenca Setha Morgana a milenku Peggy Casertu. Joplin na túto noc pozvala obidvoch k sebe, kde sa mali "zabaviť". Ani jeden z nich sa však nedostavil, a tak si nachystaný veľmi silný heroín (údajne až desaťkrát silnejší než bežne) dala sama a podľahla smrteľnému predávkovaniu. (Arsenal83)
- Skutočný Robert Evans (Matthew Goode) a Frank Sinatra (Frank John Hughes) sa vo filme Krstný otec (1972) nakoniec nespojili, spojil ich však zaujímavý osud v pokročilejšom veku. 6. mája 1998, počas večere na počesť režiséra Wesa Cravena, utrpel Evans mŕtvicu pri prípitku. Utrpel sériu troch mozgových príhod v rýchlom slede, zostal ochrnutý na pravú stranu a úplne neschopný hovoriť. Niekoľko dní po Evansovej mozgovej príhode Frank Sinatra zomrel na infarkt v jednej z priľahlých izieb v tej istej nemocnici. Evans, ktorý bol svedkom prevážania jeho tela, povedal, že to bola udalosť, ktorá podporila jeho túžbu zotaviť sa, čo sa mu nakoniec podarilo a začal opäť rozprávať. (Arsenal83)
Reklama