VOD (1)
Epizody(10)
-
Místo u stolu (E01)
-
Varovné výstřely (E02)
-
Roztmívačka (E03)
-
Správný odstín žluté (E04)
-
Políbit prsten (E05)
-
Rovný chlap (E06)
-
Pan producent (E07)
-
Překročit hranici (E08)
-
Takoví jsme (E09)
-
Nápad a odvaha (E10)
Obsahy(2)
Filmový a televizní producent Albert S. Ruddy se spolu s Francisem Fordem Coppolou v roce 1972 pouštějí do natáčení filmu Kmotr, a to navzdory četným produkčním neúspěchům a střetům s italsko-americkou mafií. (SkyShowtime)
Videa (2)
Recenze (144)
Před plakátem Kmotra se nemodlím, film se mi líbí, ale tak nějak střízlivě, přesto jsem se Nabídkou nechala pohltit. Jsem srdcař a nestydím se za to, a tak se mnou rezonovaly zvláště chvíle, kdy se Al a Francis rvali za své dítě, protože v něj tak moc věřili. Jistě to bylo všechno značně zjednodušené a pro divákovy iluze zidealizované, ale bavilo mě to. Ocenila jsem zmínky o dalších filmech, které se v tu dobu točily, a jak o nich producenti předem – často vtipně mylně - smýšleli, líbil se mi výběr dobových písní a asi nejvíc jsem obdivovala naprosto civilní přesto velmi působivé herectví Milese Tellera v hlavní roli. ()
Videl som tie percentá, čakal som, že to bude asi dobré. Ale že to bude jeden z najlepších seriálov dekády a že bude tento hraný "film o filme" strhujúcejší, než samotný filmový kult, ktorému vzdáva hold, to som nečakal. Samotného Krstného otca som videl ako jeden z prvých filmových restov, ktorý som si považoval za povinnosť napozerať, keď som to pred viac, než 20 rokmi s tou záľubou k filmom začal mysliet trochu serióznejšie. Odvtedy bez reprízy. A pravdepodobne som ho vtedy ešte nevedel doceniť po zásluhe, lebo rozhodne som z neho nepadol na prdel ako celý svet a ani tak, ako teraz z The Offer. Nikdy ma nič nevtiahlo a nedýchlo na mňa intenzívnejšou a hmatateľnejšou dobovou atmosférou hollywoodskych štúdií. Fascinujúci pohľad na ťažké pôrodné komplikácie zrodu jednej filmovej legendy. Aj ked určite trošku prifarbený a pritiahnutý tu a tam. Ale kto rád nakúka za oponu tejto branže, že kto všetko ťahá za nitky a aké kompromisy a strety záujmov môže sprevádzať ten celkový tvorivý proces, ten bude tejto bezkonkurenčnej hereckej zostave zobať z ruky každé slovo. Bezchybné. ()
„To je na moci najzaujímavejšie. Keď ju máš, nemusíš o nej hovoriť.“ Krstný otec je moja obľúbená gangsterka, ale netušil som, že jej vznik bol snáď ešte väčšou. Je to však natočené takým ohromne feel good štýlom, že hoc sa občas niekomu brokovnicou rozstrelí hlava ako melón, neustále sa spokojne usmievate a ste nadšení, že môžete sledovať výborný seriál. Možno mi trochu vadilo, že Alberta nestálo žiadne veľké prehováranie Joea Colomba, aby súhlasil s natáčaním, ale zas Giovanni Ribisi si to natoľko báječne užíva, že je to fakt detail (a na konci je od mafiánskej linky upustené temer úplne). Dočerta, toto je tak feel good natočené, že i mafiáni tu väčšinu času vyzerajú ako sympatickí chlapíci, po ktorých ide „to hnusné FBI“. Z hercov neviem, koho spomenúť skôr. Ťažko by sme hľadali diváka, ktorého by neodrovnal výkon Burna „pošahaného Rakúšana“ Gormana. Strašne si to ale užíva tiež Matthew Goode ako odzbrojujúci Bob Evans. Miles Teller je boží bez toho, aby zvyšoval hlas, čo zvykne bývať dôkazom skutočnej autority a schopností danej osoby. Samozrejme Dan Fogler ako Coppola je fantastický, detto Patrick Gallo ako Mario Puzo (!). Zaujímavé je, že tvorcovia dokázali odolať a z prvoplánovo nesmierne vďačných rolí (Brando, Pacino...) urobili len cameá na hranici postrehnuteľnosti (Duvall, Caan). Potešilo ma, že mnohé legendárne zákulisné pikošky tu zostali, ale bez toho, aby sa na ne explicitne dlhé minúty upozorňovalo (pradenie mačky, Brandova neochota učiť sa texty, holý zadok, Indiánka na Oscaroch). Obvykle pri seriáloch zvyknem frflať, že minimálne jeden-dva diely sú zbytočné, pokojne sa to mohlo prepísať, prestrihať a výsledkom by bolo menej epizód, zato nabúchanejších. Ale z The Offer by som vystrihol možno pár desiatok minút za celú sezónu, určite ani jednu epizódu. To z The Offer tým pádom logicky robí jeden z kvalitatívne vyrovnaných seriálov roka 2022 plného úžasných scén (premietanie mafii, improvizovaná scéna večere, Sicília). ()
Seriál o tom, jak se natáčel jeden z nejikoničtějších filmů. Že to zní nudně a nezajímavě? Ani náhodou! Lepší seriál jsem totiž už dlouhou dobu neměl možnost vidět. Herecké obsazení naprosto bravurní a kromě 4. epizody která mi osobně moc nesedla, jsem se ani chvilku nenudil a pokud jste aspoň několikrát legendárního kmotra viděli, budete si užívat všech těch zmínek, zajímavostí a věcí, co mohlo/nemohlo ve filmu být. Soundtrack byl (i v seriálu, i ve filmu) znamenitý a ikonický. Není nic, co bych mohl vytknout. Pro diváka, kterému nestačí laciný a tupý seriály na Netflixu apod., a rád si užívá dobovou atmosféru, kostýmy a celkový feel 70. let USA je tento počin sesláním z nebes. Bez dalších keců házím plný počet. ()
Kmotr je pro mě mistrovským dílem, naprosto dokonalým filmem, který by měl dle mého názoru vidět každý filmový fanoušek, aby zjistili, jak se to správně dělá. Seriál byl tedy pro mě must see a jsem z něho nadšená. Herecké obsazení naprosto skvělé. Překvapilo mě kolik věcí museli tvůrci řešit, aby se film vůbec natočil. Představa, že by Al Pacino v Kmotrovi nehrál je pro mě naprosto nemyslitelná a překvapilo mě, že se tak proti němu stavěli. Zkušební scéna rodinné večeře mě naprosto odrovnala a považuji jí za nejlepší scénu z celéhé seriálu, měla jsem husinu po celém těle. Místy mi ale přišlo, že má seriál trochu pomalejší tempo a nelíbilo se mi, že docela zazdili linku s Ribisem, takže jsme se o něm už moc nedozvěděli, ale jinak super. 4,5. ()
Galerie (199)
Zajímavosti (21)
- Vražda Joeyho Galla (Joseph Russo) zbavuje Ala Ruddyho (Miles Teller) povinnosti platiť výpalné. Produkcia filmu Krstný otec (1972) skončila v auguste 1971. Joey Gallo bol zavraždený 7. apríla 1972. (Arsenal83)
- V epizóde sa niekoľkokrát spomína scenár k filmu Čínska štvrť (1974), oceneného mnohými cenami, pretože je to všeobecne považovaný za jeden z najlepších scenárov všetkých čias. (Arsenal83)
- V seriálu se diskutuje, že plakát s ansámblem postaveným do tvaru „V“ (anglicky „flying V“) není diváky příliš vítán, protože se s postavami nedokážou ztotožnit. Jeden z plakátů seriálu má přitom právě tento vzhled. (tom.nosek)
Reklama