Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Oficiální dokument z 6. říšského sjezdu NSDAP v Norimberku 4.-10. září 1934. Po II. světové válce v mnoha zemích trezorový film. (oficiální text distributora)

Recenze (215)

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Adolf Hitler, největší politik světa, geniální propagatér a mizerný taktik, se nám v tomto dokumentu představil ve své čiročiré nádheře. Ostatní postavy hrály, snad až na Rudolfa Hesse, třetí housle a počet záběrů, ve kterých se objevily, by se dal spočítat, například v případě Reinharda Heydricha, na prstech jednonohého koně. Vůbec jsem se u Triumfu vůle nenudil. Naopak. Byl jsem ve stálém natěšení na další scénu, na další projev, na další pohled do tváří zakomplexovaných nacistů. Nevyskytuje se tu žádná nenávist ke konkrétním národům a rasám, není tu žádná propaganda k válečnému tažení. Zatím se jedná "pouze" o utvrzování národní hrdosti, jedinečnosti, nadřazenosti a o vnucování myšlenky národního socialismu. I tak to ale Áda dokázal opepřit svou dokonalou vizáží, slovníkem a nenávistnými pohledy, které znají snad všichni uvědomělí obyvatelé této planety. Konec dokumentu je jeho jednoznačným vrcholem, který dokáže v těle diváka rozproudit řadu téměř nepopsatelných pocitů od znechucení, nenávisti, přes někdy až zvrhlé potěšení, radost a obdiv až po odsouzení či pochopení. Avšak... Leni Riefenstahl....rada pro příště....Méně pochodů a hudby a více projevů a řečnických obratů! ()

wipeout

všechny recenze uživatele

Keby sa dalo dať naraz filmu 5 hviezdiciek aj odpad tak tu by to bolo určite nápomocné lebo stále sa prú v človeku dva pohľady a to po prvé na propagandu a desivý dôkaz možného zneužitia médii prispôsobovania si reality, kde v tomto ohľade sa o najelepšie z tohto súdka. No ale naskytá sa nám aj druhá stránka mince a to vedomie čo tento "fiktívny" dokument spolu s iným prostriedkami manipulácie spôsobil a, že jeho pozeranie vyvoláva nevolnosť pri pohľade na fanatizmus a neschopnosť či jej obmedzenie rozoznania dobrého od zlého. Proste jediným merítkom sa stáva otázka prístupu... ()

Reklama

classic odpad!

všechny recenze uživatele

Ako mám hodnotiť niečo,čím opovrhujem,čo zatracujem,s čím sa neviem stotožniť.Tento dokument Leni Riefenstahl považujem za des a hrôzu,systematická demagógia,dokonalá manipulácia,vymývanie mozgov a nad všetkým dohliada Führer,ktorého ľudia vítajú ako vládcu,dobyvateľa,spasiteľa,pričom nemajú absolútne šajnu,čo prichádza... Účelová propaganda najhrubšieho zrna,ktorá vďaka vízie režisérky zintenzívnela popularitu Hitlera do takej miery,že masy ľudí mu prisahajú vernosť,a ja sa pýtam,ako je možné takto presvedčivo,autenticky manipulovať s ľuďmi? Čo je na príčine,že sa ku kormidlu dostal diktátor,akého už niet,je len jeden,že konkurent Stalin je pri ňom „chudobný príbuzný...” Žeby „umelo vyvolaný” krach na burze v Amerike roku 1929? A tým pádom nastrčená figúrka Adolf Hitler? Bez otáznikov,prosím,niečo na tom určite je! Absolútni fanatici na plných 100%,neštítia sa ničoho,vychovávajú poslušné opičky,ktoré budú reagovať na povel,začína to už v mládežníckom Hitlerjugend,a keď títo sopliaci dostanú čochvíľa kvér do ruky,potom sa spamätajú.ale bude už neskoro,budú vrieskať a ľutovať,že sa ocitli v tej dobe! Režisérka Leni má k dispozícii špeciálny komparz,k tomu komplet zamestnaných kameramanov na plný úväzok v celom Nemecku,že sa zastavila výroba,a tak sa zapísal do dejín dokument,ktorého účelom je pohltiť masy,že ak by sa niekto priečil,tak je proti nám,a takých treba odstrániť! Na rovinu,nechcel by som byť Nemcom,HANBIL by som sa za blázna pred kamerou a za blázna za kamerou,ktorá to fanaticky koordinuje,a ja to považujem za vrchol odpadu! Škoda nevyužitého potenciálu,lebo budovať si kariéru u nacistov nie je zrovna dobre riešenie,jednoducho,keby vyhrali vojnu,tak by sa stala slávna,takto je zatratená naveky! Tak jej treba,som za! ()

dzej dzej 

všechny recenze uživatele

Triumf vůle asi nelze hvězdičkami ohodnotit. Film je propagandou toho nejhrubšího zrna, nacistické masy jsou hrůzné a nekonečné, po formální stránce je ale film triumfem. Strukturalisticky řečeno, forma je absolutně podřízena obsahu, sdělovaná dogmata jsou opracovávána a ve strhujícím filmovém tvaru tlumočena divákům. Riefenstahlová celý (jinak dlouhý) dokument výrazně rytmizuje... střídáním obrovských masových celků a detailů vůdcova obličeje vytváří nejen rytmus, ale i jakousi syntetickou montáž. Absolutní vyjímečnost a jednotlivost vůdce se prolíná s nekonečnou kvantitou jeho následovníků. Jejich dokonale organizované šiky pak samy od sebe vytvářejí propracovanou mizanscénu, kterou Riefenstahlová zaznamanává jako jednolitý a stále se měnící ornament. Triumf vůle, to je děsivý obsah podaný precizní formou. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Jedno se fašistům nedá upřít a to nulovou nezaměstnanost. O ní prostě každý věděl a právě proto se Hitler vyšvihl raketovým krokem kupředu až do čela celého národa. Ačkoliv je tento dokument neuvěřitelně působivý hlavně ze strany Hitlera a jeho pomocníků tak neuvěřitelně strašidelné, dalo by s říct, při pohledu na sílu a moc, kterou Hitler držel v ruce a nedokázal ji absolutně využít. Možný byl dobrý demagog, nicméně nedokázal celý národ udržet pohromadě a dopadlo to tak jak to dopadlo. Dokument Triumf vůle by měl vidět každý, aby si uvědomil, jaká v té době čpěla atmosféra v sousedním Německu, jak na to odpovídal zfanatizovaný lid a kolik lidí se dokázalo sejít na takovém kongresu jako byl právě tne v Norimberku. Je to možná neuvěřitelné, ale řekněte mi, kdo dokáže v současné době zcuknout takových lidí pod jednu střechu za jeden večír? Sice nedávám plný počet, ale to se prostě nedá dávat plný počet něčemu, co dokázalo ovlivnit chod dějin neuvěřitelným způsobem, když nebudu brát v potaz, že to ke konci bylo dost nudné, je to dokument natočený opravdu dobře a jediný opravdový zobrazující Německo zevnitř. -- Vždy se najdou lidé, kteří jsou skutečně aktivní bojovníci a očekává se od nich víc, než od milionů řadových občanů. Jim jednoduše nestačí říci si: "Já věřím". Radši si řeknou: "Já bojuji". ()

Galerie (18)

Zajímavosti (23)

  • Leni Riefenstahl najala pro tento film 70 kameramanů. Víc jich tenkrát v Německu nebylo takže filmový průmysl se tam téměř zastavil. (Zetwenka)
  • Triumf vůle přes svou formu patří k nejcitovanějších dokumentárním filmům v hrané i dokumentární tvorbě. Včetně Daleké cesty (1948). (NinadeL)

Reklama

Reklama