Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Žák základní školy během vyučování napadne spolužačku nůžkami. Rodiče se bouří a požadují, aby se ředitelka agresora zbavila. K tomu je ale zapotřebí souhlas jeho matky, která to odmítá. Rodiče se obrátí na ombudsmana Aleše Pelána (L. Vaculík)… (Česká televize)

Recenze (45)

kocik1 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Technicky v pořádku, příběh k zamyšlení taky v pořádku, ale to smířlivé vyznění, kdy za všechno může nedostatečná připravenost systému (rozuměj agrese vystupňovaná k nekontrolovanému napadení). Něco hodně vzdáleně podobného mám teď v reálu na dosah ruky. Systém opravdu není připraven. Ale nikoli v pomoci chudince, není připraven pomáhat okolí, rodině, která to musí zvládat a kterou chudinka nakonec zcela rozložil a zdecimoval.   Tohle je prostě příliš sluníčkové, příliš zjednodušené a rozhodně mě nemohlo toto zpracování tématu uspokojit. Je mi líto. ()

Muff 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Opět zásadní díl, problematika "jiných" žáků, inkluze. Celé je to vlastně o tom, že nic není jednoduché a černobílé a už vůbec to nemá jednoduché řešení. Na jednu stranu rodiče poškozené dívky, na druhé matka kluka s poruchou chování, na třetí učitelé s dalšíma 25 děckama ve třídě, na čtvrté ministerstvo, co musí lavírovat - chce inkludovat hlava nehlava a rušit speciální školy, protože se v minulosti dost zneužívaly, a některé děti si inkluzi nepochybně zaslouží, na druhé straně by jistě byla tendence do nově zřízených speciálek strkat kdekoho, a navíc na nic nejsou peníze, na páté straně veřejnost, na šesté odborníci, na sedmé média... Myslím, že seriálu se hodně daří zkomprimovat všechny tyhle aspekty do velmi krátké doby, ale tak srozumitelně a nečernobíle, že má divák dost prostoru k zamyšlení i po skončení pořadu. Nový ombudsman v tom taky tak nějak tápe a divák má možnost tápat, hledat řešení a vytvářet si postoje s ním. V tomto smyslu je hodně edukativní. Co se  týče Kláry Issové, nemám ji rád, ale tady mi sedla, protože nejspíš ani nehrála. ()

Reklama

Amonasr 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tahle epizoda mi přišla poněkud slabší než ty předchozí. Byl jsem zvědavý, jak si poradí se zpacifikováním příšerného nevychovaného a agresivního spratka, který permanentně ohrožuje své okolí a dělá ve třídě peklo všem – od učitelek přes spolužáky až po jejich rodiče. No, nakonec neporadil – zahrál to v podstatě do autu, že nikdo vlastně za nic nemůže. Jistě by se dalo dělat víc pro sociálně slabé matky samoživitelky, které samy zřejmě postrádaly v životě kvalitní výchovu, určitě by se dalo věnovat víc individuální péče podobně narušeným dětem, ale systém na to nemá ani dost prostředků ani dost chuti kompetentních míst. A že jsou všichni nakonec vychovatelní (= v jádru andílci), o tom silně pochybuju. Díl tudíž vyznívá spíš jako jakási mravokárná póza, ovšem do značné míry spíš falešná. Tady zvítězila bohužel módní korektnost nad pojmenováním problému pravým jménem, i když se tak snaží tahle epizoda také tvářit… Zkrátka není všem vždy pomoci, i kdyby se všichni na hlavu postavili, netřeba si to křečovitě zastírat nějakými vybájenými iluzemi. ()

barabura 

všechny recenze uživatele

Já teda nevím, ale smrad co sere celou školu, kterýho měl fotr radši utřít do kapesníku a všichni okolo něj takhle panáčkujou? A rodiče, co chtějí pro svoje normální děti normální prostředí jsou za špatný? A jeho dementní matka, který chtějí všichni okolo pomoct necejtí ani kousek studu za to, že ho naprosto nezvládá a ještě si ani nesnaží pomoci okolí? Jako fakt je tohle obraz dnešní společnosti? Nechutný. Tenhle díl se mi teda vůbec nelíbil. Doufám, že tohle se od reality odklání o 180°. ()

Eleanor05 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Už jsem pochopila, jak asi bude vypadat každý díl tohoto seriálu. Vždycky se načne nějaký problém, většinou způsobený agresivitou nějakého žáka a nakonec to vyzní tak, že násilník nebo vrah je vlastně oběť. Systému, rodinného zázemí, špatných učitelů... Problém je, že s tímto verdiktem bytostně nesouhlasím. Násilníci a vrahové nejsou lidé, kteří by měli být obdivováni a litováni, ať už vyrůstali jakkoli a dělo se kolem nich cokoli. Existuje totiž spousta lidí, kteří si prošli otřesnými podmínkami a přesto nikoho nešikanovali a nezavraždili. A obhajoba typu "on je originál", která zazněla v dnešním díle, mne opravdu zvedla ze sedačky. Všichni lidé jsou "originál" a někteří k tomu dovedou být hodní, slušní a přizpůsobiví podmínkám a prostředí, a to je znak sociální inteligence. Ať mi nikdo nenalhává, že dítě chovající se jako naprostý spratek, který mlátí dospělé, vyslovuje nejhorší vulgarity a řeže spolužáky nůžkami, má vysokou inteligenci. Tomu zkrátka nevěřím a neodpovídá to mé životní zkušenosti. Každý kriminalista vám řekne, že vrahové a násilníci mají většinou nejnižší možná vzdělání a jsou to omezení primitivové, (pro zajímavost nejčastěji zaměstnáni jako zedníci). S vyzněním této epizody tedy nesouhlasím, domnívám se, že je dokonce zavádějící a lživé. Technicky v pořádku, ale už to není ničím příliš zajímavé, na rozdíl od předchozích dvou dílů. 2*. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (2)

  • Epizoda se ve své premiéře stala nejsledovanějším pořadem nedělního večera po 20:00. Sledovalo ji 1,36 mil. diváků (15+). Šlo zároveň o nejlepší výsledek celého nedělního dne. (rublik05)
  • Epizodní roli učitele ve speciální škole si střihnul Michal Reitler, spoluscenárista a kreativní producent seriálu. (klukluka)

Reklama

Reklama