Oblíbené seriály (10)
Buffy, přemožitelka upírů (1997)
20/10 a to bez skrupulí. Ach, ty českým národem nepochopená Buffy. Ve světe je seriál kultovní záležitost a na žebříčcích nejlepších seriálů bez problémů obsazuje první příčky, ovšem český národ v něm vidí primitivní seriál o upírech a démonech. Ne ne a ne, tak tomu opravdu není. Buffy je komplexní seriál o dospívání, rodinných vztazích, ztrátě bližního, důvěře a přátelství (jo zní, to pěkně klišé, ale naštěstí jsou tam ty upříi a démoni). Když si k tomu přidáte skvělý a inteligentní humor, propracované postavy, zajímavé dialogy, neuvěřitelné propracovanou kontinuitu (Lost se měli inspirovat) a sem tam schované tzv. Easter Eggs v podobě Anyana strachu z králiků, nebo bourání městké cedule, máte recept na opravdu velmi naprůměrný seriál - já tedy tvrdím, že naprosto skvělý seriál. Navíc je na svou dobu seriál netypicky progresivní a to jak v zobrazení homosexuality (zajímavost č.1: v BtVS se objevil první lesbický polibek v hlavním vysílacím čase v US TV), tak v podprahovém feminismu a #womanpower (zajímavost č.2: BtVS je vlastně parodie na typické zobrazení hloupých/křehkých blondýn, které ve většině akčních/hororových filmů zemřou jako první). Prostě v Buffy je vše, po čem Vaše teenagerovské (i dospělé) srdíčko plesá, tak hurá do toho a ne že si ji budete pouštět s českým dabingem! Plus v první série se seriál ještě lehce nachází, tak mějte trpělivost ... Slibuji, že od druhé série se seriál s každou přibývající řadou zlepšuje (dle mého subjektivního názoru seriál je na vrcholu koncem 5.série a pak to jde lehce zase dolů).
Chirurgové (2005)
Můj neoblíbenější seriál. Smíchejte lékařské prostředí s lidskostí, romantikou, melancholií a vtipem a vznikne vám něco tak originálního jako je Grey's Anatomy. Je zde dokonalá vyváženost mezi melancholickou Meredith, sarkastickou Cristinou, optimistickou Izzie, arogantním Alexem a malinko tragickým Georgem ... Pokud máte srdce, je to seriál právě pro vás ...
Simpsonovi (1989)
Kdo by si kdy pomyslel, že banda žlutých postaviček obrátí svět vzhůru nohama :)
Červený trpaslík (1988)
Právě sledujete Red Dwarf, britský sitcom! No kdyby mi toto někdo řekl před začátekm epizody Červeného trpaslíka, tak se asi budu na seriál dívat dost skepticky ... V době mého sledování tohoto úžasného seriálu jsem význam slova sitcom nechápala a britský humor mi připadal dost trapný (teda kromě Mr. Beana, že ano :)). Odpustit si to mohu jenom proto, že mi bylo asi 12 let. Ale už i tehdy jsem si seriál zamilovala, smála se Rimmerovi a litovala Listera, že uvízl s tímhle "Jidášem" :D Teď, s nadhledem, s vyšším věkem a s více zkušenosti se seriály si mohu jenom potvrdit, že Red Dwarf je opravdu vysoko na vrcholu v pomyslném pořadí seriálů. Britský humor a nadsázku miluji a už chápu význam slova sitcom (asi) :D Stejně je mi ale zahádou, jak naprosto prosté kulisy, jednoduché postavy, umělý smích a kopa humoru může dát vzniknout něčemu tak úžasnému, jako je Red Dwarf :) Že bychom to zapříčinili my, geniální publikum???
Přátelé (1994)
Neomrzí, vždy se zasměji, vždy se odreaguji ... Ale kdyby jenom toto stačilo, asi by se Friends nestali seriálem století, že? Je v tom asi nějaké kouzlo :)
Lovci duchů (2005)
Seriál Supernatural mě chytl hned od začátku a stále mě drží pevně ve svém objetí :) První série byla až moc hororová a párkrát jsem se proklínala, když jsem si nějakou epizodu pustila večer (sama doma) ... Ale poté přišel zvrat a místo soustředění se na jednotlivé epizody, se scénáristé začali soustředit na celkové pojetí série, za což tleskám ;) Miluji, když seriál díl od dílu graduje do finiše a já nenávidím dny, které mě oddělují od další epizody :) A další velké plus tohoto seriálu jsou Herci - ano opravdu Herci s velkým H ... Jensen i Jared hrají výborně a ještě se na ně krásně kouká :-* A samozřejmě nemohu nezmínit skvěle padnoucí soundtrack, který výborně zvýrazňuje atmosféru seriálu a posouvá tak dojem o kus dál ;) EDIT: 6 série - 1.epizoda = What's the hell??? No hrůza, zatím nejhorší epizoda seriálu ... Další díly jsou naštěstí zase relativně na stejně vlně kvality, jako díly z předchozích sériích ...
Veronica Mars (2004)
Veronica - vtipná, drzá, chytrá, šikovná, tvrdohlavá a ... no prostě jediněčná. Po první epizodě náhodně shlédnuté v televizi mě seriál ani moc nezaujal. Kdo by se pořád dokola chtěl koukat na dokonalé americké teenageri, kteří stále a stále řeší svoje "velké problémy" jako je láska, vztahy, hubnutí ... Vztahy už jsem zmiňovala? Asi jsem v té době měla nouzi o dobré seriály, tak jsem se na VM začala dívat a ... byla jsem šokována :) Žádný ubrečený seriál pro teenageri s dokonalými neherci, ale skvělá podívaná s výborným hereckým obsazením. No ameriko, tleskám ;) První dvě série dokonalé. Třetí malinko rozbředlejší díky 3 různým velkým případům, které Veronica řešila. A film je taky boží!
Dr. House (2004)
Ač se mi dříve zdálo že jsou epizody všechny vesměs stejné (1-3 série), od 4. série z této podobnosti sešlo a začaly se objevovat naprosto unikátní a dokonalé epizody. Navíc je seriál provázen úžasným Hughem Lauriem a Lisou Edelstein, což je další z důvodu proč si naprosto jistě a bez výhrad zaslouží seriál plný počet hvězd. 95%