Recenze (1 049)
Království zvěrstev (2010)
.. miluji tempo australských filmů
U moře (2015)
výprava, kostýmy, hudba skvěle vybrané a do správného kontextu zasazené (!) a že je příběh přímočarý a jednoduchý (?) po dlouhý době mi ta líně staromilská nálada neskutečně zarezonovala
Akta X - Setkání s příšerodlakem (2016) (epizoda)
od prvotního začátku myšlenek na znovuobnovení X-FILES jsem byl -paradoxně proti duchu mé oblíbené postavy- skeptický a nevěřil jsem, první díl mi dal za pravdu, jalový scénář a classic mdlá carterova režije, druhý díl otočil, napětí, mytologie a hezké konotace ke koncu předposlední řady, ale ..to pravé -vořechové- přišlo až s ´monster´ dílem (!) nápaditá synopse, žertézní premise, sebeshazující charaktery ..velký návrat mého beloved seriálu !!!
Překrásná Kate (2009)
australský vidlákov vytěžený až na dřeň (!) citlivý, čistý, dojemný film o lásce, co úžasný ben mendelsohn povyšuje na něco víc, než ´pouhé´ melodrama ..90%
Mustang (2015)
působivě vyzrálý režijní debut, prostý jakéhokoliv citového vydírání, emancipovaný, s nádhernou hudbou a přesným castingem ..na oscarech mu budu fandit .. (90%)
Steve Jobs (2015)
Navýsost Sorkinův film (u social network -kde se pocity taky 2x neplýtvá- na mě vůbec emočně nepůsobil). Snad je to omezeným prostorem, střihem, nebo jen silnou father & daughter linkou (ano, v závěru dosti melodramatickou) tady jede všechno na 100% ..a i když jsem o fungování jobsova osobního i pracovního života mnoho nevěděl -a po shlédnutí boyleova snímku ani nemám potřebu si něco doplňovat- intenzivnější drámo, bylo loni jen těžko ke shlédnutí
Tah pěšcem (2014)
Vděčné téma studené války v krátkém sledu po druhé a stejně jako u spielberga formálně bravurní, tím víc, že to zwick (mistr rozmáchlých epických snímků) dokáže tak dramaticky rozehrát i kolem šachového stolku (!) jen zamrzí, že stejný prostor jako fischerovi, nebyl věnován i spasskému ..to by byla teprve partie !
Svět na houpačce (2014)
vzhledem k tématu -kde se, přiznám, mohlo jít i víc na dřeň- sympatický autorský snímek (!) spíš smutný než vyloženě depresivní, v závěru příjemně dojemný
Spotlight (2015)
Mám pro novinařinu na plátně a napínavá procedurální -investigativní- dramata z toho vyplývající slabost (!) tady zkondenzovaná do kompaktního, soudržného celku kde jednotlivec nemá místo a kde se hraje za tým ..můj osobní kandidát na oscara (100%)
REVENANT Zmrtvýchvstání (2015)
žel mnohem méně art, než jsem očekával a víc žánrovka -na silu- okořeněná rádoby ´uměleckýma´ vizema (!) často manýra, víc lubezkého než iňarrituův film, na pohled dokonalý, co už nikdy nechci vidět (!) 90%