Poslední recenze (3)
V zemi Jane Austenové (2013)
I když Austenland oproti knižní předloze leccos změnil, myslím, že je to víc než povedený film. Musí se brát samozřejmě s obrovskou nadsázkou, ale pak funguje výborně - dokazuje to už jen počet hlášek a gifů, co kolují internetem. Navíc JJ jako Henry Nobely absolutně válí, stejně tak Keri Russell se poprala s Jane velice pěkně. Objektivně by to asi na 5 hvězdiček nebylo, ale Austenland je pro mě srdcovka se vším všudy, takže ta poslední hvězdička je čistě přidaná citová hodnota.
Zahřívací kolo (2006)
Už jenom kvůli tomu obsazení nemůžu jinak - všechny důležité herce mám dobře zafixované z jiných rolí a vidět je v tomhle jednoduchém, ale zábavném filmu bylo jako potkat staré dobré přátele. Uznávám, mohlo to být ostřejší (neznám předlohu, ale hodlám napravit), vlastně o nic nejde, ale bylo to takové příjemně retro (ten soundtrack!!! ♥) a prostě to tak nějak sedlo do nálady. Sentimentální čtyři hvězdičky od studentky anglické literatury :-)
Šarlatové písmeno (1995)
Je toho tu prostě moc. Tvůrcům evidentně nestačilo komorní drama obsažené v Hawthornově knize (holt z komorního dramatu velkolepý spektákl neuděláš) a tak se rozhodli příběh trošku "opepřit". Takže se sem přidalo čarodějnictví, téma střetů s indiány, naťuklo se i otroctví a aby toho nebylo málo, ještě necháme Hester málem znásilnit. No a na konci samozřejmě typický americký happy end. To vše pěkně zabalené do kýčovitého baličáku bez i jen špetky nadhledu. Možná je dobře, že na rozdíl od knížky nedostala více prostoru malá Pearl, i když v knize byla mojí nejoblíbenější postavou - to už by byl úplný galimatyáš. Připočteme-li, že Demi Moore místo hraní hlavně ukazuje pěkně oholené nožky či vytrhané obočí, sympatický Oldman a úžasně odporný Duvall to prostě nevytrhnou.