Recenze (113)
Piráti z Karibiku: Prokletí Černé perly (2003)
Možná jsem měla dát pět hvězdiček, protože tenhle film po dlouhé době zase dokázal, jak se správně dělá film, aby byl zároveň zábavný a dobrý. Jen se asi nikdy nepřenesu přes fakt, že v této trilogii plyne čas pozpátku, či co (vyvozováno z módy a rozšíření pirátů po světových oceánech). A taky přes fakt, že dělá hlupáky z britského námořnictva.
Poslední jednorožec (1982)
Jedna z nejlepších adaptací, která plně vystihuje podsatu knihy. Navíc je nádherný po výtvarné stránce a skvěle naanimován. Vyrůstala jsem na něm, takže do značné míry formoval můj vkus.
Lekár umierajúceho času (1983) (seriál)
Službou jiným, zahubíš sám sebe. Pro mě tak nějak synonimum dokonalosti (výprava, scénář, obsazení...). A Körner je největší pesimista, co znám. Kdyby tak ještě neměl tak často pravdu.
Deadwood (2004) (seriál)
Pět hvězdiček je jasných. První dvě série jsem dokoukala, třetí plánuju. Mám ráda Divoký západ a moc se mi líbí motiv "civilizování" Pohraničí, které nastalo po bitvě u Little Big Hornu. Jen trochu nechápu, proč si všichni myslí, že je to podle P. Dextera. Copak to má společného i něco jiného, než ty postavy, které mají reálný předobraz? To mi připomíná, že mě trochu zarazila Martha Bullocková, protože ve skutečnocti byla Sethova dětská láska. A pokud vím Bullock ani bratra neměl. Ze začátku to vypadalo tak realisticky...
Nadia: Tajemství Modré vody (1990) (seriál)
Tento seriál zobrazuje to, co se žádné z jeho kopií nepodařilo (je dost slavný, aby inspiroval kde koho, až se divím). Krásu přírody, krásu techniky, krásu tajemství a krásu pravdy.
Foylova válka (2002) (seriál)
Tento seriál nepostrádá nic, co od dobrého filmového díla očekávám. Angličani, detektivka, válka. Má i své chyby (jako všechno, co má víc než 12 dílů), ale jestli má být můj top ten reprezentativní, tak nevím, co jiného o mně (mém vkusu) vypovídá víc... No možná nějaké výjimečné zpracování Kiplinga.
Mnich a ryba (1994)
Kromě dokonalé práce s hudbou, autor dokonale pochopil ryby a to se cení.
Candy Candy (1976) (seriál)
http://www.youtube.com/watch?v=u0i42n9Ob24 Mně to na pět hvězdiček skoro stačí, protože neznám žádný jiný oppening, co mě dokáže rozbrečet...
Dva na koni, jeden na oslu (1986)
Tohoto filmu se taky musím zastat. Jednak jsem na něm vyrostla ("Tak, tak synu, uč se lháti, budeš jednat sa pány."), jednam má dobré herecké obsazení (Psí noha je fenomén, ale nejradši mám stejně Píšťalku "Já vždycky jenom hlídám."), hudební vložky mě nijak neruší. A taky mám ráda Daňka a jeho způsob sdělování životních pravd (třeba: "Není pravda, že člověk nemůže nic, může přinejmenším sprostě nadávat.").
Kukačka v temném lese (1984)
Körner. Mám ještě něco dodat? Snad jen s čím kdo zachází, s tím také schází. Nejraději mám tu scénu, kde Emilka plave v moři.