Recenze (113)
Kamikaze kaitó Jeanne (1999) (seriál)
Ale manga je v něčem o dost lepší ale zase tam není Himuro Toudaji (lépe řečeno je, ale ne tak úžasný a krásný).
V pravé poledne (1952)
V pravé poledne je vlastně takové velkolepé rozloučení se stárnoucím hrdinou i žánrem "klasického westernu" jako takovým. Jeho hrdina možná kdysi byl, ale už není statečným a drsným strážcem zákona a celý svět, ve kterém žil, už taky není ten "Divoký" západ, co dřív. Motiv nostalgie po drsných a svobodných letech dobývání Pohraničí je můj nejoblíbenější a tady je podán dokonale. (Ale to už napsal, a líp než já, Jan Skácel.) A klidně bych dala hvězdičku navic za úvodní scénu s Lee van Cleefem. Do not forsake me O my darlin’....
Přepadení (1939)
Tenhle western má všechno, co má pravý western mít. Indiány, střílení, Johna Wayna a ožralého doktora:-)
Troja (2004)
Meneláos padne a Paris přežije? No kde to jsme? V Hollywoodské verzi, samozřejmě.
Xena (1995) (seriál)
Asi jsem měla taky radši Hercula, ale reálný základ jsem nečekala ani tam. Pletli dvě Antioppy dohromady a pozdější setkání se severskými bohy... No já teda z obou těch seriálů lezla po zdi :-) a totálně mi zvedali krevní tlak, ale koukala jsem na to, ne? Nejvtipnější je, že za mlada se Xena setkala s Cézarem, teprve po řadě let s Odyseem a pro jistotu i s Ježíšem...
Pearl Harbor (2001)
Ten film není tak špatný, ale nemůžu jít výš ze dvou důvodů, první je už tolikrát zmíněný fakt, že jde o vykrádačku Tmavomodrého světa, druhý je, že o filmu z války, kde si nezapálí ani jednu cigaretu, si myslím svoje... Že je nechutně "korektní".
Atentát (1964)
Nakonec jsem se rozhodla, že za mou touhou dát tři hvězdičky je jen osobní zaujetí, protože problém není ve filmu, ale v tom, že já si atentát na Heydricha představuji trochu jinak... Prostě si myslím, že trochu víc charakteristiky postav by neuškodilo. Ale nechme být. Autor vycházel z dobových znalostí, byť dnes ne tak jednoznačně přijímaných (jak to bylo, nikdo neví). A jak tu všichni opěvují casting, já nevím, co se kvality týče, prosím, ale podoba? A taky jsou většinou tak o 5 let starší. A od Ivanova (Atentát na Heydricha, Nejen černé uniformy) vás upřímě odrazuji, to už radši Smrt boha smrti.
Hazard srdcí (1987) (TV film)
Aby nedošlo k omylu. Tenhle film jednoznačně nejlepší "harlekýnka" a je hodnocen v rámci svého žánru (i když na poslední chvíli jsem se rozhodla nedat pět).
Agatha Christie's Poirot - Temný cypřiš (2003) (epizoda)
Teda! Já nejsem jediný fanoušek Paula McGanna? (miluju kompletní sestavu z Hornblowera). Ale k věci. I když není zrzavý a pihovatý, jako v knize, zosobňuje přesně tu stejnou "zatracenou anglickou spolehlivost". Mezi Poirotovskými knihami je tahle dost výjimečná ("Jedna z mých nejlepších knih, kdyby v ní nebyl Poirot":-)). Je hodně postavená na atmosféře, kterou film vystihl, jen jsem trochu nechápala, co je za problém s tou pomazánkou.
Agatha Christie's Poirot - Pět malých prasátek (2003) (epizoda)
Jeden z nejlepších Poirotů, nejen proto, že jsem poznala vraha (po dlouhém čtenářském tréninku, už se nedám tak snadno zmást, až na Dům na úskalí, tam mě Agatha zase dostala).