Recenze (70)
Monty Pythonův smysl života (1983)
Podle mého názoru jeden z nejlepších počinů Monty Pythonů... Za absolutní vrchol filmu považuji rozhovor dvou tygrů, nezklame samozřejmě "rybka rybička", či například prostředek filmu. Jedinou nevýhodou je (a je to možná moje chyba), že smysl života jsem po zhlédnutí nenašel.
Josefína Mutzenbacher (1970)
Absolutní kult, který nesmí chybět v žádné kolekci pořádného sběratele porna. "Jenom špičku?"
Futurama (1999) (seriál)
Jediný seriál, který mě dokázal rozesmát a dojmout zároveň. Dokonalé technické zpracování, perfektní zápletky, vynikající humor, postavy které si zamilujete. Matt Groening je prostě zárukou kvality.
Škola rocku (2003)
Odpočinková komedie, u které jsem se královsky bavil. Jack Black je machr. Rock got no reason, rock got no rhyme.
Kult hákového kříže (1998)
Nazi raus! S trochou nadsázky lze říci toto: První půlku filmu jsem byl radikální nacista a rasista, ve druhé přesný opak. Tak byl Edward Norton přesvědčivý. Jen by mě zajímalo, co by po zhlédnutí tohoto závažného díla říkali ti vyholení hajlující hejsci, co mi běhají pod oknama a tváří se ohromně drsně...
Swordfish: Operace Hacker (2001)
Chci být hacker! Na krásných velkých monitorech luštit rébusy, být obklopený modelkami a luxusem, honičky s policajtama, prostě akce, žít naplno... Jsem ale hacker: Hrabu se ve zdrojácích jádra, shrbený u svěho nereprezentativního leč vytuningovaného stroje, obklopený prachem a samotou. Kdy se konečně přestanou točit takové kraviny?
Mňága - Happy End (1996)
Můj nejoblíbenější film vůbec. Hudba kapely Mňága a Žďorp je pro mě opravdu srdcová záležitost, moc mě ovlivnila, stejně jako celý film, který jsem viděl více než 20x, a který jsem svého času uměl skoro celý odrecitovat.
Gilmorova děvčata (2000) (seriál)
Ráno vstát, udělat si obrovskou snídani a naložit se do pohovky a usrkávat kafe. K dokonalé pohodě chybí už jen žvatlání Gilmorových děvčat. Seriál opravdu nic moc neřeší, nelze mu však upřít pohodovou optimistickou atmosféru a místy vtipné hlášky. Taky se divím, že se mi to líbí.
Mechanický pomeranč (1971)
Ačkoliv je Kubrickovo zpracování ohromně zajímavé a vizuálně se jedná o pastvu pro oči, neodpustím si jedno doporučení: Přečtěte si nejdřív knihu! Tak jsem učinil i já a film jsem poté nejen chápal, ale také bral jako jakousi alternativní interpretaci díla.
Visací zámek 1982 - 2007 (1993) (TV film)
Po zhlédnutí filmů Mňága: Happyend a Rok ďábla jsem se stal fandou netradičního žánru fiktivních dokumentů. Ani tato prvotina z dílny Petra Zelenky nezklamala, ba naopak: Smál jsem se od začátku až do smutného konce. A Přemek Podlaha a jeho rozhovor s Michalem Pixou v Receptáři opravdu nemají chybu...