Oblíbené filmy (10)
Trainspotting (1996)
Casablanca (1942)
Deň náš každodenný (1969)
Temný rytíř (2008)
In America (2002)
Po dlhom čase konečne film, ktorý ma úplne dostal. Možno na iných to tak nezaberá, pre mňa však jeden z najlepších filmov, aké som kedy videl. Veľmi citlivý, neskutočne frustrujúci a súčasne neskutočne nádherný. Ale možno som mal len šťastie, že som naozaj od tohto filmu nečakal nič, nevedel som ani kto je režisérom, ani nič. A prišiel mi hlavne strašne úprimný (hoci je zvláštne štylizovaný, hoci je to tak trochu moralita, práve preto, že sa odvažuje byť sentimentálny a súčasne veľmi smutný, a možno aj preto, že sa na scenári skutočne podieľali deti, možno aj preto, že som už v puberte stratil niekeho veľmi blízkeho...). Myslím, že je to príbeh, ktorý môže mnohým klásť odpor, pretože na diváka v podstate neberie ohľad, vzniká čisto z vnútornej potreby (nie z vnútornej potreby exhibovať a z potreby presláviť sa, alebo zarobiť peniaze, ako v podstate väčšina toho, čo bežne vidieť v kinách aj na obrazovkách...)