Recenze (128)
Louis C.K.: Live at the Comedy Store (2015) (pořad)
Tentokrát se Louis vrátil úplně na začátek své kariéry a natočil stand-up speciál v Comedy Storu. Jak sám na svém webu píše, tentokrát se rozhodl vrátit se do doby, kdy dělal pazvuky a byl vtipný jen tak. Chvilku mu trvá, než show nabere grády, ale jakmile je nabere, je to ten starý Louis. Došlo zde na historky o netopýrech, čarodějnici i souložících krysách. Scéna na závěr sice nebyla nejvtipnější, ale po většinu druhé poloviny speciálu tu byly výbuchy smíchu jako vždy. 80 %.
Nepřítel (2013)
Okamžitě po zhlédnutí finální scény (WHAT. THE. FUCK?!) tohoto filmu jsem měl sto chutí mu udělit hodnocení odpad! Toužil jsem ale vědět co to všechno mělo znamenat a narazil na tohle video. Po jeho zhlédnutí už se film jeví mnohem jasněji a i konečný pocit a úplnost z něho je lepší. Nic to ale nemění na tom, že film sice nenudí, jste u něho napnutí od začátku do konce, ale na druhou stranu není tolik divácky atraktivní a nese se až v příliš pomalém duchu. Znovu už bych si to nepustil, ale po zhlédnutí již zmíněného videa je tu alespoň možné vysvětlení co tím autor chtěl sdělit. Jo, a jinak Jake Gyllenhaal opět skvělý. V nejbližší době od něho čekám nějakého toho Oscara.
Interstellar (2014)
Maximálně epické. Na první zhlédnutí nedokážu posoudit, jestli to je tak dokonalé jako se to jeví, ale každopádně nejasnost příběhu v mnohých pasážích je evidentní. První polovina je trochu nudnější (zato ale dějově plynulá a jasná); druhá polovina sice nenudí, je maximálními vizuálními orgiemi a divák u ní ani nedýchá, ale v některých místech ani pořádně neví co se děje. V každém případě pocity které jsem u tohoto filmu prožíval jsou nenahraditelné. Cestování přes červí díru, jiné planety a galaxie a ty prostory s několika dimenzemi jsou úchvatné a naprosto psycho.
Patrola (2012)
Sice bez nějaké komplexnější struktury nebo náznaku jaká bude následující scéna, ale zato s intenzivními událostmi, které se nebojí přitlačit na pilu a šokovat diváka. Vynikající práce s kamerou, jejíž roztržitost mi zpočátku vadila, ale postupem času jsem si ty POV záběry (zvláště v závěru filmu) nemohl vynachválit. Menší výtku bych možná měl jen k poslední scéně, která se mi zdála nadbytečná a tak trochu zkazila sentimentální zakončení. Poctivých 8/10.
X-Men: Budoucí minulost (2014)
Vynikající scénář a efekty. Zároveň trochu náročnější na udržení pozornosti. První třída měla možná méně efektů, za to byla divácky poutavější. Každopádně epické, od A do Z.
Oddělen (2011)
Zřejmě nejdepresivnější film jaký jsem kdy viděl. Opáčko už bych si nedal, ale natočené to je naprosto bezchybně; ta atmosféra vás naprosto pohltí. Vynikající výkon od A. Brodyho.
Derek (2013) (seriál)
Vynikající náhrada za Karla Pilkingtona ve druhé sérii. Kev mi v první sérii už začal lézt krkem, ale ve druhé padli z jeho úst skutečné perly. Celkově druhá série asi lepší než první. Ty 4* si to zaslouží určitě.
Expendables: Postradatelní 3 (2014)
Dvojka měla Van Damma a Chucka, trojka nemá Gibsona (ten by se mohl od JCVD učit), ale Banderase a Forda ("What goddamn language is that?"). Poslední půlhodinka skvělá, ale to předtím už pouze vykrádá předchozí díly.
Prvotní strach (1996)
Norton si u mě tímhle výkonem značně vylepšil reputaci. Od prvního střetu Vaila s Aaronem/Royem film vtáhne a nepustí. A z toho závěru mrazí. Vynikající scénáristický počin. Jediná škoda je, že Norton nezískal po Zlatém glóbu i Oscara, kterého si za tenhle výkon opravdu zasloužil.
Ona (2013)
Vztahová romantika zasazená do budoucnosti. Co dál? Zdlouhavý film s dobrým závěrem. Čekal jsem víc.