Oblíbené seriály (10)
Poslední představení (2020)
Jeden z nejlepších dokumentárních, sportovních a vůbec televizních pořadů všech dob. Protože tohle se stalo a Michael Jordan je dodnes jen jeden svého druhu. Pro ty (tedy minimálně mě), co vstávali v devadesátkách v jednu ráno, ladili TVP1 a učili se polštinu na finálových sériích s Michaelem Jordanem, je The Last Dance sedmým vítězstvím Chicago Bulls. Obrovská radost, že to vůbec vzniklo. Na prvním místě ze všeho, co tvoří tu kvalitu, radost z tlaku na pilu a snahu o dokonalost - v dokumentu i ve skutečnosti. Jordanova a Bulls éra změnila nejen basketbal, ale i kulturu, fenomén sportovních celebrit, sebevědomí afroameričanů, mě přivedla k basketbalu, uvedla mě do světa, kde existuje naprostá oddanost svému koníčku a kde excelence na tom postavená může ovlivnit řadu oborů od obuvnictví po televizní zábavu. Za mě fakt špica, šest hvězd, protože jsem to ve svém marginálním světě taky prožil a taky mě to ovlivnilo. A to jsem zažil jen nano vzorek toho, čím tehdy žili fanoušci v Chicagu. Dokument nám to dal okusit. Michael Jordan je ikona, a na jeho pouti je možné najít množství paralel zajímavých pro sportovce (komunita basketbalistů, fascinující Karl Malone, který jde celým autobusem popřát vítězi), manažery (přístup Phila Jacksona k Rodmanovi), nadšence a fanoušky (jak jejich posedlosti vycházel neuvěřitelně vstřícně M.J. vstříc a jak ho to množství zároveň muselo unavovat) a týmové hráče, kteří jsou dvojkou (Pippen) nebo silnou individualitou (Rodman), mají za sebou válku (Kukoc) nebo stejnou tragédii v rodině jako Michael Jordan (Kerr). Bylo to skvělé a nebylo to povrchní. Fakt dík! :)
Antologie Beatles (1995)
Dárkové balení pro kohokoliv, kdo alespoň na dvě minuty propadl Help!, Rubber Soul, Revolver, Sgt. Pepperovi, Magical Mystery Tour, White Albu, Let It Be, Abbey Road a čemukoliv, kolem čeho Ti čtyři kdy prošli. Táta s oblibou říkával, že v Boha věří jen proto, že stvořil Beatles. Miluju Beatles a tohle je čistá radost, díky které jsem propadl ještě mnohem více.
Městečko Twin Peaks (1990)
Je zázrak, že Twin Peaks vzniklo. Ikona alternativy. Fakt psycho. Televizní majstrštyk.
M*A*S*H (1972)
O M.A.S.H.i vůbec nikdy nehodlám diskutovat. Jedna z nejlepších věcí, na které jsem kdy v životě koukal v TV nebo PC. A jeden z mála nejen snesitelných, ale i hodně našlapaných dabingů.
Přátelé (1994)
Přes dvěstě epizod, které neobsahují slabý článek. Můžu si pustit kteroukoliv kdykoliv a je jasné, že nezůstane jen u jediné. Přátelé jsou klasika. A moje nej? S04E12. A pak ten moment od okamžiku, kdy Bruce Willis s Rachel přijede na chatu, kde je zrovna Ross s jeho dcerou po okamžik kdy se Ross jako transformer zasune pod postel. A tak dále...
Simpsonovi (1989)
Klasika...nezapomenu na pravidelné podvečerní úterky na čt1...
Bratrstvo neohrožených (2001)
Snad nejlepší seriál všech dob...a bezpochyby jedno z nejsilnějších a nejkvalitnějších filmových děl, které kdy byly natočeny o 2. světové válce... 2021: Bezprostřední vtáhnutí do válečné fronty bez kompromisů. Neuvěřitelně štědrá produkce a štěstí na všechno - od castingu přes scénář, po kameru. Všechno sedí prostě a je to povinná "četba".
Temný případ (2014)
Temný případ (1. série) snese měřítko jen a pouze takového kalibru, jako je například Sedm, Mlčení jehňátek nebo Zodiac. A největší jeho přednost spočívá v tom, že toto měřítko vytrvale udrží osm hodin, aniž by se jednou zadýchal a to včetně absolutně nadčasového a dechberoucího závěru čtvrtého dílu. Takhle se snad točilo jen to Bratrstvo neohrožených nebo M.A.S.H. a takové perly, že se přemýšlelo o všech dostupných technikách a prostředcích, které má televizní vypravěč k ruce a pro žánr se vybíralo pokud možno to nejlepší a lidi co to dělali do toho dávali víc, než svou pracovní dobu. V televizi tak právě dobíhá velká revoluce započatá svého času seriálem Lost nebo Bratrstvem neohrožených, která definitivně odpovídá na klíčovou otázku v době velkých televizorů a blue-ray systémů s digital soundem - zda vůbec je ještě na co chodit do kina. Říkám ano - do klubových kin na osmihodinové maratony třeba s Pravými detektivy :-) P.S.: Druhá série málem nedokoukána. Na kvality první řady ani nedohlédne a nabídne něco, o čem se dá mluvit nahlas až v druhé polovině celé řady a pořád jen s obrovskou rezervou a s pořádnou trpělivostí na straně diváka. 3. řada úlet. 4. řada atmosférická, ale na papíře scénáře fakt zoufalá. Na odchod některých postav do nebe / pekla se divák vyloženě těší...
Light & Magic (2022)
Tak jasně, plnou palbou to můžu hodnotit už někde před polovinou, protože tohle mě prostě maximálně baví. Kluci jsou geniální a Lucas asi taky a uměli ty příležitosti chytit za pačesy a svým talentem z toho vytavit zlaté cihly. Tohle je businessově kreativní škola a skvělý náhled do toho, kde všude se Lucasův tým podepsal na dnešním nejen Hollywoodu, ale i technologiích. Skvělé. Skvělé. Skvělé. Must See. Jméno režiséra to taky podepisuje samo za sebe.
Medvěd (2022)
Takových vrstevnatých a štědrých seriálů na emoce a invenci všech zúčastněných, které nehrají na jistotu, ale na výjimečnost v tisíci malých detailech, je na světě co by na prstech jedné ruky napočítal. Radost z perfektní práce. Přeju jim všechna možná ocenění, včetně kategorie nejelegantnější omeleta.