Recenze (240)
Návrat idiota (1999)
Na třetí pokus jsem konečně film dokoukal a snad mu po čase zečínám přicházet na chuť! Zvláštní silvestrovský propletenec rodinných vztahů v čele s "idiotem", co jako jediný vidí pod povrch, v kulisách zmrzlých pustých ulic anonymního města. Zajímavé, že se v roce 1999 sešlo v jednom filmu pět herců z těch následně nejobsazovanějších do hlavních rolí českých filmů...
Flashdance (1983)
What a Maniac Feeling? Dobová romantická pecka jak sviň! Můžete se smát, ale naše matky nad tím brečely jak želvy a otcové slintali při každé (výborné!) taneční scéně. To už tomu filmu nikdo neodpáře, stejně jako hromadu citů a hitů...
Karamazovi (2008)
Atmosférna ve staré slévárně by se dala krájet i přes plátno, případně obrazovku televizoru. Kam až může zajít pohrdání, nenávist, žárlivost a pomsta? K Bohu, nebo k ďáblu. Ale ti nejsou. Samozřejmě se nepodařilo přenést na plátno celé Dostojevského dílo, ale to ani nebylo třeba, protože vše do sebe zapadá a doplňuje vedlejší děj. Často není jasné, kdy ještě herci hrají postavu z Karamazových a kdy sami sebe. Ale v obou případech hrají výborně. Skvělé!
28 týdnů poté (2007)
Co může být větší horror, než zabít/být zabit ve vlastní rodině? Velice naturalistické.
Americká noc (1973)
Tenhle film neberu ani jako drama, ani jako komedii, ale jako zajímavou sondu do natáčení filmového projektu, se všemožnými úskalími a překážkami, které si divák jen sotva dokáže představit.
Maradona režie Kusturica (2008)
Trochu zvláštní dokument, díky kterému ale vím, jak komplikovanou osobností tenhle "fotbalový bůh" je. A taky zírám, jak dobrej je Kusturica fotbalista! :-)
Atentát (1964)
To, co prožívali Heydrichovi atentátníci poslední hodiny před smrtí, nám už sotva někdo poví, ale něco mi říká, že tento film nebyl daleko od pravdy. A je to síla! Doporučil bych ke shlédnutí každému Čechovi a neofašistům. Nevzdávejte to, narozdíl od hlavních hrdinů se vám opravdu nic nestane...
Protektor (2009)
Ou, tak trochu zklamání, kde forma zvítězila nad obsahem a protektorát nad českýma lidičkama. Čekal jsem hodně, především výborné herecké výkony a poutavý příběh - a ani jedno mě bohužel neuspokojilo. Přesto pro mne měl film čtyři světlá místa - přírodní ňadra Jany Plodkové a Sandry Novákové. Nezapomeneme!
Světáci (1969)
"Když Praha za noci zazáří neonem, není mi pomoci, já volám Pojď, honem! Vrhnu se do saka a bílý košile a s gustem čmeláka jdu mlsat svět!" Čili světácký koncert herců "staré gardy".
Volný pád (1993)
Uuuáááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá....... BUM! Volný pád může trvat relativně dlouho, ale vždycky končí dopadem. A na mě tenhle film dopad měl.