Oblíbené filmy (10)
Forrest Gump (1994)
V prvom rade musím spomenúť geniálny scenár . Toľko historickej reality previazali s dejom až som bol milo v šoku. Nemám rád dlhé filmy, ale tento patrí medzi výnimky. V takomto filme ťažko hľadať chyby, či niečo kritizovať. Nemôže to chýbať v mojom Top 10.
Dědictví aneb Kurvahošigutntág (1992)
Najlepšia komédia nie len z Českej a Slovenskej produkcie, ale vôbec. Videl som to toľko krát, že to ani nedokážem porátať a odhadnúť počet pozretí. Nezabudnuteľné hlášky, ktoré si nejeden osvojil aj v bežnom živote. Bohuš zabodoval na 100%.
Terminátor 2: Den zúčtování (1991)
Tak toto je jedna z mojich srdcoviek. Žáner a rola ako uliata pre Arnolda. Tu nie je asi fakt čo kritizovať a v dobe premiéri to bola absolútna špička svojho žánru a vlastne ostala až do teraz. Asi jediný film, ktorý som videl celý v štyroch jazykoch. Najviac v nemčine (10-15 krát), čo som mal nahraté z nemeckej TV stanice na VHS (ešte tú kazetu mám :)), ale aj v originál angličtine (1 krát), po slovensky (2-3 krát) a v českom jazyku (5-6 krát v dvoch rôznych jazykových stopách aj s verziou 154 minút).
Sunshine (2007)
Podľa mňa je toto najlepší film z vesmírneho prostredia. Tvorcovia si dali záležať na reálnom fyzikálnom a aj inom prevedení. Vizuálne efekty sú kvalitné a hudba priam hypnotická. Dej napínavý a herci svoje výkony podali dobre. Videl som to asi päťkrát a isto si to ešte nejedenkrát pozriem.
Pravá a levá ruka ďábla (1970)
Legendárna dvojica Bud Spencer a Terence Hill v nezabudnuteľnej komédií plnej humoru. Film ktorý musím mať v mojom Top 10, pretože všetky filmy, ktoré mám v Top 10 som videl 10 a viac krát. Toto je jeden z mála filmov, ktorý si môžem pustiť každý rok a vždy sa pri ňom zabavím a odpočiniem si.
Con Air (1997)
Český dabing je lepší a za tým si stojím, a rozhodne to platí pri akčných filmoch, ale toto je totálna výnimka. Con Air v slovenskom dabingu prevalcoval a porazil český dabing. V češtine som to videl dvakrát, ale to sa nedá zrovnať, koľko humorných scénok sa v preklade stratilo, alebo to skončilo len dialógom do počtu. Zrejme preto som to práve v slovenčine videl 10-15 krát a to väčšinou z VHSky. Rozhodne medzi žánre by malo byť pripísané komédia, ale západní susedia, čo to videli v češtine tomu nebudú isto naklonení, lebo v českom dabingu im pri filme moc do smiechu teda nebolo.
Drž hubu! (2003)
Ako to dopadne keď sa v komédií stretne Jean Reno a Gérard Depardieu? Výborne! Aj keď sa film celkom ponáša na Utečencov (1986) svojou dejovou podobnosťou, tak to ťažko nazvať remake. Zrejme najlepšia Francúzska komédia nového tisícročia. Videné +/- 5 krát, ale isto si to rád ešte v blízkej dobe pozriem.
Jak básníci přicházejí o iluze (1984)
Básnici v hlavnej roli s Pavlom Křížom patria medzi klenoty Československej a neskôr Českej filmovej tvorby. Podľa mňa sa jedná o najlepšiu tuzemskú filmovú sériu. Ako básnici prichádzajú o ilúzie je najpodarenejší diel. Videl som to asi 10 krát.
Poklad na Stříbrném jezeře (1962)
Kto by nepoznal legendárnu dvojicu Vinnetou (Pierre Brice) a Old Shatterhand (Lex Barker). Žiaľ dnes už obaja po smrti. Celé desaťročia najznámejší indiánsky náčelník s pokrvným bratom zakrývali reálneho hrdinu a náčelníka apačov Geronima. Poklad na Striebornom jazere je absolútna špička rozsiahlej série filmov z divokého západu točenej podľa knižných predloh Karla Maya. Už od malička som sledoval a obdivoval túto dvojicu a preto tento film nemôže chýbať v mojej Topke ako zástupca Mayoviek. Je nutné spomenúť aj trilógiu: Vinnetou (1963) Vinnetou - Rudý Gentleman (1964) Vinnetou - Posledný výstrel (1965) a film Old Shatterhand (1964), ktoré nezaostávajú v kvalite za týmto filmom.
C.H.U.D. (1984)
Pre mňa jednoznačne 5*. Originál na VHS mám od počiatku 90tých rokov. Film som videl 10 možno 15 krát. Je to pre mňa klasika a nostalgia pospolu. Pred nedávnom som predal videorekordér a ostali mi len kazety, ktoré nemám na čom púšťať, ale to nevadí, lebo v dnešnej internetovej dobe si stiahnete všetko z netu a väčšinou behom chvíľky. Stiahol som si tento film a nečakane zistil, že zrejme vyšiel v dvoch verziách, kde podľa popisu nie je len 96 minútová verzia a 88 minútová skrátená, ale ešte jedna.