Deníček (37)
Obři v Liverpoolu
Do Liverpoolu zavítali obři :-) A protože je tak nechutné horko a dusno, proč nevyrazit na událost, kde je lidí jak nas*áno a koná se v tom nejteplejším dni v roce, že.:))
Fotky obra, muzeum otroctví a Liverpoolu zde!
http://worldonfire.rajce.idnes.cz/Liverpool_-_Obri_a_Muzeum_otroctvi/
TIP no.26 - drama PRISONERS
Pray for the best, but prepare for the worst. Prisoners jsou vrcholem svého žánru, takhle poctivou psychologickou kriminálku jsem si neužila snad od Zodiaca. Temná, sychravá atmosféra, sexy Gyllenhaal (nezlobte se, nemůžu jinak - kérky!) a moje nervózní klepání prsty do stolu, které se ke konci přeměnilo ve skoro-hysterické kopání do protější židle. Bylo mi jasné, že píštalka sehraje v celém zmizení nějakou roli, ale když zapískala naposledy, naskočila mi husí kůže. K tomuto se vztahuje má první výtka - to nemohli už tak dlouhou stopáž natáhnout o dvě minuty a dopřát mi happy end? Nevadí, budu si namlouvat, že jsem ho dostala. Film mě vtáhnul již od první minuty, kdy je celé podání příběhu neskutečně reálné - žádný scénář, který "šustí papírem", klišé kecy, ale realita a autentičnost na plátně a to taková, že jsem plakala společně se zoufalými rodiči. Ztratit dítě je to nejhorší, co se vám může přihodit - ale ta nejistota, kdy nevíte, jestli žije nebo ne, to je ještě daleko horší.. Výborná záležitost, u které fungují zvraty, atmosféra, i výkony na jedničku. SPOILER Škoda jen, že ta bába blíže neobjasnila, proč..KONEC SPOILERU
TIP no.25 - film RUSH
TIP no.24 - australský seriál Wentworth
Australský seriál z prostředí ženské věznice, který sází na dramatičnost, napětí a tajemství :)
[filmový] ROK 2013
( Nejedná se výhradně o filmy z roku 2013, ale o filmy/seriály mnou premiérově viděné v roce 2013:)) )
Nejlepší FILM CELÉHO ROKU:
Nejlepší drama:
Disconnect, Remember Sunday, Jagten, Ondskan
Nejlepší katastrofický:
Nejlepší sportovní:
United
Nejlepší dokument:
Nejlepší animák:
Nejlepší seriál:
Breaking Bad
Nejlepší romantika:
Nejlepší dobrodružství:
Nejlepší sci-fi:
Nejlepší dobový:
Nejlepší krátkometrážní:
Nejlepší pořad:
Top Gear
Nejlepší minisérie:
Nejlepší český film:
TIP no.23 - DRAMA za prosinec 13
TIP no.22 - bloody BRITISH!
Co je britské, to je prostě nejlepší! :))) A platí to především pro filmy. Tedy, některé filmy. Sem budu psát ty, které se mi líbily nejvíc. Někdy je těžké posoudit, jestli byl film spíše britský, nebo americký, takže jsem vybrala ty, kde převládal britský původ :)) Tak si tedy vychutnejte nádherné britské prostředí, přízvuk, nebo obojí dohromady ! (Vynechám Harryho Pottera)
U některých taktéž zmíním hlavní lokaci, kde se točilo, čistě pro osobní zájmy :)) Prozatím jsou zde filmy, které mají 4-5 hvězdiček, postupně přidám i ty s třemi. (A chybějící lokace).
Nově přidané poznáte podle označení + :)
Lassie (2005) - Dublin, Irsko - vesnice v Yorkshire, Skotsko - krajiny
United (2011) - ??
Moon (2009) - Studio v Surrey, Anglii
Woman in black (2011) - převážně v Essexu, Anglii
Nowhere boy (2009) - Liverpool, Blackpool
Bridget Jones's Diary (2001) - Londýn převážně
Hooligans (2005) Londýn
The Liability (2012)
Dive (2010) -
Weekend (2011) - Nottingham, Anglie
Now Is Good (2012) - Buckinghamshire, Anglie
Will (2011) - Liverpool, Anglie
Third Star (2010) - Wales
My Summer Of Love (2004) - Lancashire, Anglie // West Yorkshire
Perfect Sense ( 2011) - Glasgow, Skotsko
Inside I'm Dancing (2004)
Bridget Jones: The Edge of reason (2004)
Wild Target (2010)
Love and other disasters (2006)
Alfie (2004) - Liverpool, Anglie
Pure (2002) - Londýn +
Dobové
Other Boleyn Girl (2008)
Oliver Twist (2005) - Praha, Beroun a Žatec, ČR
From hell (2001) - Praha, ČR // Cornwall, Anglie
Ned Kelly (2003) - Victoria, Austrálie
Boy in the striped pyjamas (2008) - Budapešt, Madarsko
Finding Neverland (2004) - Londýn &, Surrey, Anglie
Edge Of Love (2008) - Wales // Londýn, Anglie
Atonement (2007) - Londýn, Anglie // Seven Sisters, Anglie
Love Actually (2003) - Londýn, Anglie
Doctor Zhivago (2002) - Praha, ČR // Slovensko
Damned United (2009) - Chesterfield & Leeds & Brighton, Anglie
The Queen (2006) - Londýn, Anglie // Skotsko
W.E. (2011) - Londýn, Anglie // Francie
Killing Bono (2011) - Belfast, Irsko // Londýn, Anglie
Cracks (2009) - Irsko
Hysteria (2011) - Londýn, Anglie
Jane Eyre (2011) - Derbyshire, Anglie
Ballet shoes (2007) - Londýn, Anglie // Surrey, Anglie
Dorian Gray (2009) - Londýn, Anglie
King's speech (2010)
The Duchess (2008)
Sherlock Holmes (2009)
Young Victoria (2009)
Control (2007)
Northanger Abbey (2007)
Minisérie
The White Queen (2013) - Belgie
Good Cop (2012) - Liverpool
Crimson petal and the white (2011) - Londýn
Jane Eyre (2006) - Belton & Derbyshire, Anglie
The Fades (2010)
Seriály
Downton Abbey (2010-?) Highclere & West Wycombe, Anglie - Panství // Bampton - vesnice Downton
Game Of Thrones (2011-?)
Skins (2007) - Bristol, Anglie
Robin Hood (2006) - Madarsko
Misfits (2009) - Londýn, Anglie
TIP no.21 - DRAMA za listopad
Na co koukat o Vánocích // Vánoční animáky
Seznam vánočních filmů v případě, že byste o Vánocích nevěděli, jak se naladit :)
Tučně vyznačené jsou mí favorité.
Kurzívou vyznačené jsou nově přidané filmy.
(Kdybyste věděli o nějakém, který tu není a zdál se vám dobrý, dejte mi o něm prosím vědět!)
Nightmare Before Christmas (Ukradené Vánoce Tima Burtona)
Santa Claus Is Comin' To Town (Městem chodí Santa Claus), Merry Madagascar (Šťastný a veselý Madagascar), Shreck The Halls, Christmas Carol (Vánoční koleda), Kung Fu Panda Holiday Special (Kung Fu Panda slaví svátky), Rise of the Guardians (Legendární parta)
Chystám se na: Rise , Madagascar Penguins in a Christmas Caper, Ice Age: A Mammoth Christmas, Santa's apprentice (Santův učen)
Vánoční komedie
(Aktualizováno: 30,11,2018)
Home Alone (1.a 2. díl)
Christmas Chronicles, Fred Claus (Santa má bráchu), Surviving Christmas (Přežít Vánoce), Christmas Cupid (Vánoční duch), In Bed With Santa (Děti nosí Santa Claus), Deck The Halls (Budiž světlo), Jingle All The Way (rolničky kam se podíváš), Comfort and Joy (Klid a pohoda), Christmas With The Kranks (Vánoce naruby), Four Christmases (Čtvery Vánoce), Unaccompanied Minors (Malí rošťáci), Santa Who (Santa kdo?)
Chystám se na: Christmas vacation (Vánoční prázdniny),Hjem til jul (Domů na Vánoce), Christmas story
Vánoční romantika
(Aktualizováno 24.12)
Love Actually (Láska nebeská)
Fir Crazy (Ach ty Vánoce)+
Listy do M. (Noc plná zázraků)+
Christmas In Boston (Vánoce v Bostonu), Snow Wonder (Sněhový zázrak), Christmas Town (Vánoční město), The Christmas Card (Vánoční pohled)
Chystám se na: A Christmas Kiss (Vánoční polibek)
Vánoční fantasy/pohádky
Grinch, The Year Without A Santa Claus (Vánoce bez Santy), Mrs.Miracle (Paní zázračná),
Chystám se na: Santa Clause 2+3,
Vánoční drama
Christmas Story (Legenda o Vánocích)
Silent Night (Tichá noc), Lost Christmas , Christmas Miracle Of Jonathan Toomey (Vánoční zázrak), A Christmas Carol (Vánoční koleda), Noel (Dárek z lásky), A Different Kind Of Christmas (Vánoce trochu jinak), Christmas Cottage (Vánoční chaloupka)
Chystám se na: Miracle on 34th street (Zázrak v New Yorku),Un conte de Noel (Vánoční příběh), It's a Wonderful Life
(Pozn.:některá mají taktéž fantasy prvky, ale jsou to spíše dramata, proto jsem je nezařadila pod fantasy, kde jsou spíše pohádky :)) )
TIP no.20 - DRAMA za říjen 13
TIP no.19 - DRAMA Bling Ring
Na Bling Ring jsem se těšila hodně dlouho a moje očekávání byla víceméně naplněna. Pokud se na začátku přenesete přes osmdesáti stránkový scénář plný "yo bitch" a "oh my gosh", plytké vyznění a duckfacy, pak bych řekla, že vám v dobrém zážitku nic nebrání, protože nic z toho rozhodně nebylo bezúčelné. Povrchnost mladých je tu opravdu vyhnána do extrému, což záměrně budí znechucení nad dnešní facebookovou generací. Nad zveřejnováním ukradených trofejí na facebooku a ledabylým chlubením se přátelům "No jo, byli jsme u Paris, it's chill" zůstává prostě rozum stát. Scény z Parisiina domu byly jednoduše nejlepší, ale možná je to jen můj dojem proto, že ji nemám ráda a taky jsem jí to tak trochu přála. :)) Emmu Watson začínám opravdu zbožnovat, navíc jí to s americkým akcentem a tmavými vlasy sluší. Kromě ní si pro sebe všechny scény ukradl Broussard, hodně zajímavý a neokoukaný talent. Coppole se zase jednou něco povedlo, obzvlášt vezmeme-li v potaz, co tím vším chtěla vlastně říct. P.S.: K českému názvu se radši více vyjadřovat nebudu, bez vulgarit by se to neobešlo.
TIP no.18 - DRAMA What Maisie knew
Ošklivý rozchod, sobecký otec, nespolehlivá matka, soudní tahanice, hádky a malá Maisie uprostřed téhle bouře. Smutný příběh opomíjené malé holčičky; děti jsou možná naivní, ale když jim není věnována dostatečná péče a láska, tak to vycítí. Dramata, která se věnují více příběhu než jen vizuálu, mám prostě nejraději a tohle je zase jednou jedno z nich. Julianne Moore v roli matky-rockerky nezklamala, přestože ji divák prostě musel nesnášet. A Skarsgard se mi konečně někde líbil. Jen škoda nedotaženého konce.
TIP no.17 - DRAMA za červenec 13
Skins Fire : Time changes.. everything?
Hodně povedený start nové sezóny, ale spíše, když to pojmeme jako zcela "nový" seriál. Skins už nejsou Skins.
SPOILERY!
Aneb Effy je zázračně vyléčená ze své duševní poruchy, náhle je nejistá v přítomnosti mužů, úplně pozapomněla na svou životní lásku a její tragickou smrt, za jedno odpoledne se z ní stane finanční génius.. Návaznost na to, co se stalo dříve? Není. Jedna věc je, když se postavy vyvinou, tady ale úplně otočily. Naomi s Effy si tak trochu prohodily charakter. Heslo "Time changes everyone" je prostě výmluva a ve skutečnosti znamená "Děláme si s postavami co chceme".
Ale když tohle pominu a zapomenu, že jsem nějaké Skins už předtím viděla, řemeslně je to zvládnuté ... Jen to není tak.. autentické, realistické, Skins.
Jo a Effy už nevypadá zdaleka tak dobře jako dřív :D
TIP no.16 - DRAMA za červen 13
TIP no.15 - seriál ORPHAN BLACK
Po delší době seriál, který si mě rychle získal. Moc mě nepotěšilo označení sci-fi, protože tomuto žánru zrovna neholduji, ale naštěstí je to spíše drama se science fiction nádechem s neuvěřitelně charismatickou hrdinkou, perfektními zvraty - a nechybí ani hláškující gay kamarád :D Vážně doporučuji, pokud zrovna prožíváte seriálovou krizi, protože všechny oblíbené seriály mají pauzu..