Oblíbení skladatelé (10)
Quincy Jones
Nejlepší filmy:
Kaktusový květ (1969)
Kořeny (1977) (seriál)
Chladnokrevně (1967)
[Update 11/2013 - tak už sem medzičasom pribudol, roky som ho mal len v poznámke pri Quincy Jonesovi, v tomto znení]:
Mám tiež rád hudbu všestranného Tona Popoviča, ktorý robí aj tú filmovú, či do rôznych typov dokumentárnych/ publicistických programov.
Žiaľ sa tu v databáze nevyskytuje [medzičasom pribudol, no stále nie ako hudobník/skladatel], ani som doteraz nenašiel stránky ktoré by podrobnejšie mapovali jeho kompletné aktivity od funku cez pop, jazz,, filmovú, divadelnú až po vážnu hudbu.
http://old.hc.sk/src/osobnost.php?lg=sk&oid=782
( http://www.hc.sk/src/osobnost.php?lg=sk&oid=782 )
http://www.discogs.com/artist/Anton+Popovi%C4%8D
Laco Deczi
Nejlepší filmy:
Kalamita (1980)
Zimný semester (1981) (TV film)
Den, kdy nevyšlo slunce (2001) (TV film)
Lalo Schifrin
Nejlepší filmy:
Frajer Luke (1967)
Brubaker (1980)
Tři mušketýři 2 (1974)
Vladimir Cosma
Nejlepší filmy:
Zvíře (1977)
Asterix v Británii (1986)
Prožít si své peklo (1977)
ani Stribor Kusturica nie je hudobne na zahodenie
Jan P. Muchow
Nejlepší filmy:
Samotáři (2000)
Ve stínu (2012)
Teorie tygra (2016)
Ťažko vyberať 10x "Moji oblíbení skladatelé" filmovej hudby. Spravidla ide o naj-neinvenčnejší šuflík muzikantstva.
Čo filmový žáner, čo kus filmu v ňom - to obvykle rovnaká predvídatelná zvuková kulisa, šablóna; zvlášť v US produkcii, ale nielen tam.
Napokon i Holmesovu normálnu hudbu mám radšej než jeho filmmusic.