Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Pohádka
  • Akční
  • Krimi

Recenze (530)

plakát

Pokoj s vyhlídkou (1985) 

Skvělá produkce, avšak na mě je příběh málo reálný=spíše literární/filmový=těch náhod je tam přespříliš. Koupací scéna v lesní tůni je přepychová - takhle se má točit umělecká a přirozená nahota/erotika - tohle může urazit jedině blbce nebo zapšklou prudérní stvůru=lidského potvora.

plakát

Casanova Federica Felliniho (1976) 

Ó Jezu, to jsem si zase dala! Snaha o další "Satyricon" skončila totiž úplným dyzástrem. O nějakém příběhu nelze vůbec mluvit, neb jde pouze o předlouhý slepenec více či méně bizarních obrazů, který mohl zachránit pouze mistrův vrozený smysl pro do-očí-bijící-opulentnost - avšak i ta zde naprosto selhala. Oproti hýřivé a živoucí opulentnosti v Satyriconu připomíná "opulentnost" zde spíše narychlo spíchnuté vetešnictví. Vizuálně odporný Casanova do tohoto vetešnictví také dobře pasuje. A ta erotika!? - k smíchu a k pláči zároveń. ...Vizuálně velmi zajímavý Daniel Emilfork v roli markýze du Bois a jeho "baletní" kreace "Ze života homo-hmyzu". Bravurně pohybově zahraná živá "mechanická madam-souložnice", v některých záběrech pravděpodobně použita opravdová neživá figurína. ...Mistr tesař se v tomto případě opět utnul, i když si v opojení slávou a Oscary myslel pravý opak. ...Není holt Casanova jako Casanova - https://www.youtube.com/watch?v=P4k_CRk_gw8

plakát

Město žen (1980) 

Fellini nikdy nebyl můj šálek čaje, ale v posledních letech mám velmi ráda některé z jeho oněch silně opulentních, barvami hýřících, "slušně zhýralých" patlanin. ...Tahle k nim ale nepatří=pouze několik zajímavých sekvencí a ostatní je nastavovaná kaše. Ještě více přitvrdit choulostivé scény, mohl by si divák (neznalý už předem kdo že to zrežíroval) myslet, že režii má na svědomí Tinto Brass.  Živočišná scéna v igelitovém skleníku (Mastroianni a Jole Silvani) je přepychová! ...Mastroianni, jako vždy a všude, simpatico.

plakát

Štěstí být ženou (1956) 

Štěstí být Loren. ...Jak z kulometu rychle mluvená italština je odporná. Film o promenádování se Loren v módních hadrech. Víc neočekávejte!

plakát

Obchod na korze (1965) 

Dlouho jsem odolávala, neb (mimo jiné) Oscar a čs.filmová tvorba 60.let jsou dva fenomény, kterým absolutně nepodléhám, naopak, kterým se ráda a bez obav, že bych o něco přišla, vyhýbám. A zde opět potvrzeno - mnoho povyku pro nic! Zajímavé téma podané naprosto katastrofální vypovídací formou = atmosféra války/fašismu kromě poslední půlhodinky veškerá žádná, jako by se děj odehrával opravdu v 60.letech 20.století, proto i kvalitně neakční, upovídaný, otravný film. Poslední půlhodinka jako "záchranná brzda" předchozí nudy také nefunguje - hlavní postava totiž nejedná čistě na základě strachu a psychického stresu, ale pod notnou dávkou alkoholu - alkohol chování jedince podstatně mění v jakékoli situaci - a tak zde alkohol udělal čáru přes rozpočet nejen tvůrcům, ale i divákům. Těžká to půlhodinka pro výborného Jozefa Kronera, který tak místo nevinného ustrašeného a zoufalého "arizátora", na nějž by mohl padnout stín tzv."bílého Žida", musí sehrát roli hysterického ožraly. ...Jedna hvězda za herce, kteří se snažili, a to kvalitně, ale což nebylo, bohužel, nic platné.

plakát

Blisko, coraz bliżej (1982) (seriál) 

Přepychová sága z Horního Slezka v letech 1863-1945. Osudy členů rodiny Pasterníků z vesničky Wielowice pod Pszczyną, blízko které probíhá hranice trojího rozdělení (zabrání) Polska mezi Prusko, Rusko a Rakousko-Uhersko. Skvělá výprava i herecké výkony. V prvních  čtyřech dílech první sezóny vysloveně exceluje Franciszek Pieczka (Franciszek Pasternik), v druhé sezóně pak výtečný  Krzysztof Stroiński (Gustek Wanat). ...Další z TOP-seriálů socialistického kina!

plakát

Zakletá nevěsta (1939) 

Příšerné kvalitě na dvd se nelze divit s ohledem na dobu vzniku. Klasika, která by si jistě zasloužila digitální rekonstrukci pro nové vydání na DVD/BR.

plakát

Polowanie na ćmy (2023) (seriál) 

Obsahuje vše, co je pro úpadkové kino po roce 1989 typické, aby obstálo v tvrdém byznysu. Na druhou stranu jde o kino, které zachycuje pro nás málo známé a velmi komplikované období polských dějin, kdy Polsko jako takové neexistovalo=bylo rozděleno mezi Prusy, Rusko a Rakousko-Uhersko. Seriál se odvíjí v části zabrané Ruskem. Konkrétně pak ve Varšavě na počátku 20.století, ca.v roce 1905. Autonomie těchto polských zemí (Polské království) byla v této době už dávno zrušena a Rusko zavedlo tvrdou rusifikaci a pronásledování polských revolucionářů.  ...Varšavské podsvětí je pod ochranou zkorumpované policie. Ruská moc má obavy z revolučních sil, které by jí mohly přerůst přes hlavu. Proto donutí policejního inspektora a zároveń krále podsvětí, aby za každou cenu odvrátil pozornost Poláků od revoluce a namířil ji jinam. Inspektor využije černý trh s prostitutkami, kterého je i on sám součástí a všudepřítomných vykřičených domů pro vyvolání chaosu. Nejprve znesváří Židy, zabývající se obchodem s prostitucí, kteří se krvavě mezi sebou masakrují. Postupně poštve i Poláky a celé se to zvrhne v krvavý pogrom proti prostitutkám a bordelům. ...Velmi solidní výprava i herecké obsazení. Hlavní hrdinka,   lehká děva (nedobrovolně, vlivem okolností) a "revolucionářka" zároveń mi příliš nesedí ("nemastná-neslaná"), ale to je celkem jenom kosmetická vada. ...Seriál, který stojí za zhlédnutí, neb je dostatečně napínavý a historické období, které zobrazuje, je velmi zajímavé a v kině vzácné. ...Už autor knihy předeslal, že neměl v úmyslu podat téma jako pornografii a toho se drželi i tvůrci seriálu, což vůbec nevadí, ale trocha té přirozené/nenucené nahoty by určitě celé to "erotické prostředí" ještě více a příjemně oživila...Byznys je holt cenzura sama o sobě.

plakát

Dívka v modrém (1939) 

Vizážisti a kostyméři se opravdu činili = Baarová je vskutku krásná a zářivá a hraje velmi nenuceně a profesionálně. Její "staročeština" je k popukání a celou komedii skvěle okořenila. Baarovou příliš nemusím/nevyhledávám, ale v tomto filmu ji mám velmi ráda. Oldřich Nový samozřejmě excelentní, stejně jako můj oblíbený František Kreuzmann st. ...Dílko, které má také svoje pevné místo v mojí filmotéce.

plakát

Mravnost nade vše (1937) 

Scéna čištění navoněného saka je přes čáru, pro imbecily, jako z nepovedené americké grotesky. Ale jinak velmi zábavná a poučná oddechovka. Haas opět ve svém živlu - excelentní!