Oblíbené filmy (10)
Dobyvatelé ztracené archy (1981)
Filmové veledílo, které od základu změnilo můj život. Náhoda tomu chtěla, abych jako malý kluk našel doma starou ohranou VHS od strejdy a zažil tak největší jízdu svého života. Do té doby ateistou jsem poté nalezl svou víru a náboženství... FILMY! Církví se mi stala archeologie, mesiášem Indiana Jones a svatými relikviemi jsou klobouk, bič a polní brašna. Co jsem poprvé zaslechl klasický hudební motiv, věděl jsem, že už nikdy nic krásnějšího neuslyším. Co jsem poprvé spatřil hlavního hrdinu, věděl jsem, že žádný není lepší. A v tu chvíli jsem věděl, že žádné dobrodružství není větší! Nevím co více bych k tomu ještě mohl dodat. V tomto filmu je pro mě prostě vše přesně tak jak má být. Ve jménu George, Stevena a Harrisona svatého... AKCE! : ) P.S.: Nesmím zapomenout ještě na Johna...
Indiana Jones a Chrám zkázy (1984)
Pro někoho možná slabší díl, ale pro mě pořád nesmírná zábava! Je spíš odlišnější než první a třetí díl původní trilogie, ale neřekl bych, že horší. Artefaktem je zde ,,pouze" jakýsi kámen, chybí Marcus, Salláh a nejsou zde osvědčení náckové ( jak já je nenávidím : ), ale thugové zde podle mě navodili poměrně solidní temnou atmosféru. Mola Ram je zřejmě nejvýraznější záporák celé série (z Tohta šel sice také mráz po zádech a byl zřejmě uvěřitelnější, ale srdce z těla prostě vyrvat nedokázal : ). Pořád to má své kouzlo a jsou zde scény, které člověk jen tak nezapomene. Hodně lidí v mém okolí má hodně rádo např. výživnou hostinu v paláci, či chodbu plnou ,,sušenek" a já zase nemohu zapomenout na objev onoho chrámu a právě probíhající slavnost s obětováním. Je to zkrátka geniální a nenáročná oddychová podívaná po dlouhém vyčerpávajícím dni.
Indiana Jones a Poslední křížová výprava (1989)
Krása! Indiana Jones a James Bond (původní a nejlepší) v jednom filmu, co víc si můžu přát. Tady se Steven opravdu vyřádil a naservíroval nám Indyho v nejlepší formě. Opět si tu člověk užije pořádné dobrodružství, spoustu akce a zřejmě nejlepší humor v celé sérii. Film na mě působil mile citlivým dojmem o opětovném nalezení vztahu mezi otcem a synem podbarvený nádhernou hudbou a úchvatným prostředím na pozadí honby za jednou z nejslavnějších křesťanských relikvií všech dob. Svatý grál je další terno, které tvůrci nabídli divákovi společně se starými přáteli, nepřáteli a jednou zrádnou femme fatale, která se neštítila vážně ničeho : ). Je zde vidět návrat k atmosféře prvního dílu a tento tah vyšel na výbornou. Musíme za to, ale poděkovat druhému dílu a to nemyslím nijak zle. Ten byl prostě jinačí, než si lidé představovali a trojka to zase uvedla do původních kolejí. Pro mě je to už klasika, která pohladí...
Indiana Jones a Království křišťálové lebky (2008)
UFO v Indiana Jonesovi? Když tam mohou být duchové, černá magie a sedm století starý rytíř, proč má být zrovna tohle nemožné? Navíc v 50. letech prostě frčelo sci-fi a Spielberg na to sám poukazoval, takže žádné velké překvapení. Přečtěte si komiksy, nebo zahrajte PC hry s Indyho tematikou a zjistíte, že tam naleznete snad všechno nadpřirozeno a záhady co si člověk vymyslel už od úsvitu věků. Já osobně spíše očekával poctivější řemeslo a né tolik digi-triků, ale navzdory tomu jsem si nenechal pokazit nadšení z toho, že jsem se konečně dočkal a mohl si Indyho užít pěkně v kině (celkem 6x). U předešlých dílů jsem buď ještě nebyl na světě, nebo teprve v plenkách. Zase jsem si jednou připadal jako malý kluk, který sní přesně o takovýchto dobrodružstvích. Jakýkoliv neduh filmu mi byl naprosto ukradený. Já se chtěl prostě jen bavit a tak jsem se bavil!