Oblíbené filmy (10)
![Amélie z Montmartru](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/166/210/166210157_10bfbf.jpg)
Amélie z Montmartru (2001)
![Sex a Lucía](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/161/619/161619032_b750f0.jpg)
Sex a Lucía (2001)
![Návrat domů](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/158/310/158310794_8ca64e.jpg)
Návrat domů (1978)
![Na křídlech slávy](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/000/350/350400_2bc87b.jpg)
Na křídlech slávy (1990)
![Tenkrát na Západě](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/164/951/164951853_859053.jpg)
Tenkrát na Západě (1968)
![12 opic](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/000/003/3268_294eac.jpg)
12 opic (1995)
![Žena od vedle](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/164/893/164893895_aed162.jpg)
Žena od vedle (1981)
![Purpurová růže z Káhiry](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/164/645/164645179_e5b1af.jpg)
Purpurová růže z Káhiry (1985)
![Sloní muž](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/168/831/168831600_qken53.png)
Sloní muž (1980)
![Nebeské dny](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/166/709/166709569_7cd950.jpg)
Nebeské dny (1978)
Pro mě možná nejlepší film všech dob. Těžko jej něco překoná. Viděl jsem ho asi šestkrát a pokaždé objevuji další vstvu hodnot. Jako když loupete cibuli a dostáváte se stále k větší kvalitě. Kamera je prostě úchvatná. Kosmopolita Nestor Almendros, s kterým točil třeba Francois Truffaut a velmi si ho vážil, je génius. Naposledy se mi takhle obrazově líbil Revenant. Exteriéry nejsou ponechány napospas času naplánovanému produkčními, ale denní době a světelným podmínkám. Nejsou natáčeny kolem poledne, ale naopak ráno či v podvečer. Svícení (pokud nějaké je) je neznatelné. Hudba přichází v pravý moment a mistr Morricone (nominace na Oscara) jí volí přesně podle not filmu. I Camile Saint Saens s Aquariem je vybrán s citem. Jako jeden z mála filmů světové produkce není doslovný a přímých dialogů tu moc nenajdete. Když už dojde na lámání chleba, Malick utíká k prostřihům, které by mohly být obrazy v největších světových galeriích. Nad vším se vznáší nádherná hudba a děj provází vyprávění dospívající Lindy. Jak je u Malicka zvykem, nikdo nepřehrává a patos tady nenajdete. Žádný nešvar typický pro Hollywood zde není.