Recenze (506)
Jan Žižka (2022)
Jan Mrdka
Tenet (2020)
Nolan se svými hrátkami s časem sešlapuje plyn na maximum, zapomíná u toho ale na to nejdůležitější - na diváka. Tenet je zajímavá idea, ale absolutně postrádá základní filmové prvky - charaktery, strukturu, emoce, napětí. Možná požaduji od špionážně akčního žánru až příliš, ale minimálně od Chise Nolana bych očekával lepší film, který ve mě i něco zanechá, a ne jen spoustu otazníků. Jako krátký film nebo kameramanské cvičení by byl Tenet boží, jako celovečerní velkofilm ale nefunguje. Nolan mě tak po více než dekádě nechává zcela chladným... a to mrzí. 6/10
Generation Kill (2008) (seriál)
Jedno z nejautentičtějších děl o moderním válečnictví. Vtahující a silné v momentech, ve kterých to člověk nečeká. 8.5/10
Volyň (2016)
Nekoherentní směs obrazů bez řádného uchopení příběhu a s absolutně odpudivou střihovou složkou. Film neví, co chce odvyprávět, neví přes koho to odvyprávět. Poláci tento film obdivují, Ukrajinci nenávidí... a já tak nějak chápu obě strany. Volyň totiž měla ohromný potenciál stát se silným filmem o válce bez války, ale je to film mizerně odvyprávěný a trestuhodně bezemoční. 5/10
Pán tygrů (2020) (seriál)
Americké panoptikum, kde tou největší "podívanou" nejsou zvířata v klecích, ale zvířata mimo ně.
Frontline - Pro Samu (2019) (epizoda)
Silná výpověď z centra skutečné apokalypsy. Takové dokumenty by se měly povinně pouštět všem, kteří se v obchoďácích hádají o máslo!
Ten dvanáctý (2017)
Tohle mohl být silný film o lidech, kteří i v té nejvyhrocenější situaci pomohli dobré věci. Bohužel ale prožíváme příběh pasivní postavy, kterou si ti skuteční hrdinové předávají jako štafetový kolík. Ten dvanáctý je tak jasnou ukázkou toho, jak je důležité promyslet point of view vyprávění. Tady tvůrci bohužel zvolili to jasnější, ale méně funkční řešení. 6/10
Neviditelný (2020)
The Invisible Man mohl být prvotřídní psychologický horror, k čemuž první půlka filmu i poměrně úspěšně nakračuje. Strach z doslovně neviděného je jeden z těch nejjednodušších a zároveň nejzajímavějších horrorových konceptů. Bohužel v půlce se víceméně vše vysvětlí a film se rázem mění na scifi s odfláknutým klimaxem. Promarněná příležitost, nicméně úctyhodná... 6/10
Birds of Prey (Podivuhodná proměna Harley Quinn) (2020)
Totálně zbytečná a stupidní srágora vytvořená týmem zapšklých a ujetých feministek. Ženské režisérky a Zdeněk Troška jsou zkrátka mým kryptonitem. 2/10
Kursk (2018)
Z filmů o sovětské (pardon - ruské) nabubřelosti, která zapříčiní nějakou tragédi, se už stává pomalu subžánr novodobých katastrofických filmů. A já stejně jako u Černobylu nebo u české Dukly, necítím nic. Funkční emoce to postrádá, postavy jsou jednorozměrné a příběh je zbytečně rozlítaný po všech čertech. Já si tak ani pořádně "neužiju" to skutečné peklo uvnitř ponorky, ani to emocionální vypětí manželek, kterým je lháno do obličeje. Odstavec na Wikipedii mi dal mnohem víc, než tahle Vinterbergova průměrnost. 5/10