Recenze (732)
Noční můra v Elm Street 3: Bojovníci ze sna (1987)
Film mi připadal značně zdlouhavý. Problémem jsou taky předdigitální efekty - kdyby byly použity v menší míře, asi by svou naivitou působily mile, ale v tomhle množství už jsou spíš otravné. Atmosféra "snového světa" na mě byla příliš křečovitá - naopak scény z "normálního světa" osmdesátých let měly až kouzelnou patinu (a vlastně jsem je v tomto snímku považoval za to nejlepší).
Plážový povaleč (2019)
Tento film je především neuvěřitelně nudný. McConaugheyho mám rád, ale postava, kterou hraje, je opravdu zralá na ranu: Moondog totiž (jak se píše v výše obsahu) "je pořád v pohodě", ale to způsobem tak křečovitým, že na něj začnete být brzy alergičtí (zlatý hulič Macháček v Samotářích, to byla ještě light verze). Srovnáni s Big Lebowským a SahvLV je úplně mimo - tento film nemá nápad, spád ani vtip - je tak nudný, že ačkoliv jsem ho prakticky od začátku přetáčel, až do konce jsem ho stejně dodívat nedokázal.
Realita (2014)
Vtipné, dadaistické, nápadité - ale přece jen trochu zdlouhavé..
Konec supervelmoci: Pád Sovětského svazu (2021) (TV film)
Zajímavý dokument, jehož kouzlo spočívá mimo jiné v tom, že byl natočen ještě před ruským útokem na Ukrajinu - díky tomu jsou mnohé skutečnosti popisovány s chladnější hlavou a tedy i objektivněji. Za jeden z nejpozoruhodnějších názoru jsem považoval vyjádření kyrgyzského imáma, který tvrdil, že v SSSR byl islám "čistější", protože nepodléhal kontaminaci radikálnějšími (v extrému teroristickými) směry.
Jelenice (2019)
Kdybych předtím neviděl Mouchu v kufru, asi by mé dojmy nebyly příliš pozitivní, ale takhle jsem byl vhodně naladěn a dobře se bavil. Ano, humor je to velmi podivný, ale přesto uznávám, že zařazení do žánru komedie je asi nejvhodnější. Některé scény ve mě evokovaly vzpomínky (na velmi dávno viděné) Přání smrti a hlavně horor Christine.. (Po čase ještě jednu hvězdu přidávám: film ve mě dlouho doznívá, dozrává - je silnější, než se na první dojem zdálo. Zároveň jej s odstupem času přestávám vnímat jako komedii.)
Moucha v kufru (2020)
Absurdní, hravé a nesmírně zábavné. Scéna, v níž Jean-Gab uklidňuje mouchu Dominiku, oba jedouce ve starém mercedesu, který (protože jim došel benzín) za sebou na dětském kole v podobě jednorožce táhne Manu, je kouzelná..
Modré z nebe (1997)
WTF?!! Tak samozřejmě devadesátá léta nebyla nejsilnější érou ČS kinematografie, ale tohle je průšvih i na tehdejší dobu. Měl ten film vůbec scénář? A pokud ano, četl ho někdo z účinkujících? A proč herci, kteří v jiných filmech byli schopní podat slušné výkony (s výjimkou Kačera - ten byl špatný vždycky), tady působí hůř, než spolek provinčních amatérů? Na druhou stranu, některé záběry byly nádherné a hudba příjemná - ale film není fotografie/soundtrack, a musí se hodnotit v rámci své kategorie. Devadesátky opravdu čekají na důkladné sociologicko/historické zpracování - doba, kdy bylo možné "všechno", ale uskutečnilo se většinou jen to blbé..
Všechno, všude, najednou (2022)
Ano, možná je to gejzír šílených nápadů, ale mě to děsně nudilo..
Moravská Hellas (1963)
Velmi depresivní dokument. Na konci snímku překvapivě upřímná slova ředitele muzea v Uherském Brodě.
Linda (1984) (seriál)
Naprostá bezútěšnost pozdně socialistického maďarska (ještě umocněná slovenským dabingem). Atmosféra občas připomene filmy Bély Tarra, ale bez jakéhokoli přesahu, samozřejmě.