Oblíbené filmy (10)
Hodný, zlý a ošklivý (1966)
Skvělý příběh, skvělá kamera, hudba, dialogy, skvělé herecké výkony. Akce, vtip, napětí, drama, dobrodružství, a protiválečné poselství navrch. Když jsem v srpnu 2011objevil tuhle westernovou klasiku, žebříček mých nej filmů se otřásl v základech, resp. na samotné špici!...
Zbytečná krutost (1984)
Tři náboje v šestiraňáku a Coenové z toho dokáží vykopat atmosféru tak hustou, že se dá krájet !
Ghost Dog - Cesta samuraje (1999)
Bratři Bluesovi (1980)
Když se po revoluci, začátkem 90-tých let, v pozdních nočních hodinách objevil tenhle film na Tv obrazovkách, zapůsobil na mě jako zjevení. Do té doby neviděná série místy až šílených skečů a automobilových honiček, pospojovaných hudbou, která nepustí, v doprovodu úžasných tanečních čísel.
Dobyvatelé ztracené archy (1981)
Vetřelec (1979)
Mrtvý muž (1995)
Vše tu už bylo řečeno přede mnou. Černobíle natočený hypnoticky-melancholický western o muži, který se doslova přes noc stává proti své vůli desperátem, plyne k nevyhnutelnému konci tak zvolna a přirozeně, že si ani nevšimnete a dvě hodiny jsou za vámi a vy nemůžete uvěřit, že už je konec. Skvělý Jim Jarmusch, skvělý Johnny Depp, a naprosto skvělý Gary Farmer jako Nobody. Masterpiece. BTW za Nobodyho a jeho "Stupid fucking white man" ve filmu Ghost Dog zpětně veliký dík ;)
Vlasy (1979)
Sanjuro (1962)
Technotise - Edit a já (2009)
Eh... wow!!! Teda to jsem nečekal. Srbský kyberpunkový CGI animák, který strčí do kapsy nejednoho japonského příbuzného. Příběh (evidentně ovlivněný GITS) o dívce, které se po ilegální implantaci paměťového čipu převrátí život naruby, je nabitý akcí, vtipem, perfektním příběhem i soundtrackem, a to vše v podstatě bez hluchých míst. Jen toho product placementu jedné banky bylo na můj vkus až rušivě moc, ale chápu, že bez toho by film nevznikl.