Poslední recenze (89)
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/167/776/167776611_8vca59.png)
Barbie (2023)
Barbie mohl být skvělej muzikál, kvalitní herci, pořádná výprava, herci co uměli zpívat, producenti měli dobrej hudební styl, který do filmu vtiskli, zároveň měl film nakročeno i k fajn satiře. Navíc Margot a Gosling se ke své roli hodili perfektně. Mělo to i správný "švunk", ale tvůrci se rozhodli, že spadnou do moderní všednosti feminismu a je to škoda, protože to mohl být minimálně dobrej film.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/167/617/167617369_t19azl.jpg)
Oppenheimer (2023)
Nolan je král filmového scénáře a už několikrát nám ukázal, že umí napsat bravurní dílo. I tentokrát ke svému projektu použil formát IMAX slibující spektakulární filmový zážitek. O to větší překvapení přichází, když divák objeví, že je většina filmu zaostřená tak trochu mimo hlavní body zájmu. Co na plat, že se jedná o 70 mm film v potenciální kvalitě, kterou digitální kina nejsou schopna zpracovat, rozmazaný flek je i v super rozlišení pořád rozmazaný flek. Střelou do druhé nohy filmu je pak neuvěřitelně dlouhá stopáž, kterou nezachrání ani hudební podkres, který nedovolí divákovi usnout ani v těch nejnudnějších scénách. Ve finále Nolan natočil sice slušné konverzační dílo s jednou epesní scénou, ale je to jako kdybyste šli do restaurace světového šéfkuchaře a on vám naservíroval chleba s máslem se salámem. PS. rozhodně by neměl zapadnou skvělý výkon Cilliana Murphyho, který film celou dobu táhl.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/167/077/167077581_e92ec5.jpg)
Kuciak: Vražda novináře (2022)
V hlavní roli politika u slovenský sousedů, vedlejší role obyvatelé Slovenska, dramaturgie mafie, kamera Marian Kočner. I tak by mohl začínat tento dokument. Drsný příběh přibližující detaily velmi známého případu na Slovensku nechává diváka v šoku, v jakých podmínkách ještě do nedávné doby fungoval stát, který je nám tak kulturně blízko a při tom jeho fungování vypadá jak kdyby to vedl bratranec Mattea Messie Denara. Člověk se nemůže ubránit otázkám do jaké míry je česká politická scéna odlišná od té slovenské a zda náhodou tady Andrejko za svého působení nenechal prorůst podobnou chobotnici napříč státem, policii, justicí. Při pohledu na výsledky kauz okolo Iva Rittiga, Romana Janouška, Pavla Dlouhého a dalších zločinců se neubráním myšlenkám, že i zde vlivní a bohatí mají v tomto státě jiné postavení, než my ostatní. Co se týče práce Matta Srneckiho chápu, že jakožto zahraniční producent se nemohl naučit kvůli jednomu dokumentu slovensky, ale o to větší škoda mi přijde, že si k sobě nepřizval tlumočníka a nenechal ho to natočit ve slovenštině s anglickými titulky. Nechat se snažit mluvit anglicky většinu postav, jejichž znalost angličtiny, kromě jednoho obhájce, je o něco lepší než u Stanislava Řezáče snižuje dojem z jinak velmi dobře zpracovaného dokumentu, který je pojat tak, že i člověk, který se o politiku nezajímá může po shlédnutí filmu odcházet s poměrně slušným přehledem o stavu, který u tohoto vyšetřování probíhal. Povinně promítat před příštími předčasnými volbami na Slovensku!