Poslední recenze (18)
Neznámá společnost (2024) (seriál)
Za mě velmi slušný souhrn poměrně důležitých, ale také i méně nepodstatných okamžiků posledního období naší společnosti. Celkové vyznění bohužel vyšlo vcelku naprázdno, ale stejně oceňuji na slušných 75 % hlavně snahu dohledat v archívech uvedené momenty a spojit je do takové koláže. Neznám knihu, podle které to je natočeno, možná v ní je něco, co autorům dokumentu uteklo…
Bourák (2020)
Čekala jsem dlouhé dny, jestli zpětně neshledám víc pozitiv na Bourákovi, abych mu hodnocením nepřitížila 😉. Poprvé jsem odcházela "dobrovolně" do kina s vědomím, že film má po několika dnech hodnocení 21 % 🙈. Nejďříve tedy ta pozitiva: hudba. A pak, když v komparsu zahlédnete někoho, koho znáte. Takže když se v záběru objevil oblíbený rumburský barista, v sále "obdivně" zašumělo jeho jméno. Film se točil totiž tady u "nás"ve Výběžku. Skvělé herecké obsazení v čele s věhlasným režisérem. A teď, co se mi nelíbilo. Všechno ostatní. Proč nezůstala aspoň ta linka s kapelou "vyprávějící/komentující" celý příběh? To je mi snad největší záhadou. Určitě by to byly slušné mantinely, jak udržet ten děj v nějakém uchopitelnějším celku. V jaké době se to vlastně odehrává? Vybavení domu Bouráka? Zavřené herny? Ty mobily?! Další záhady už pominu. A jediná hláška, u které jsem se zasmála, je pro zbytek republiky naprosto neuchopitelná/nepodstatná replika, protože neznají místopis Výběžku. Takže. Fakt ne. Chtěla jsem dát tři, ale je to za dvě.
První člověk (2018)
Takové to, jak víte, jak to bylo, ale u filmu stejně ani nedutáte, co kdyby se to zvrtlo, a přece jenom to skončilo jinak.... Mám ráda životopisné filmy, mám ráda filmy s Ryanem Goslingem. Takže asi tak. 4*/5*