Oblíbené filmy (10)
Karamazovi (2008)
Pro mě jednoznačně nejlepší český film posledních let. Úžasná předloha (díky, Fjodore Michajloviči) převedená výborným scénářem do současnosti. Povedené propojení divadelních a „soukromých“ partů. Geniální herecké výkony, při kterých se tají dech (Trojan jako otec Karamazov je neskutečný a Dmitrij a Ivan jsou taktéž zahraní na výbornou). A nádherná hudba, která při které vám naskočí husí kůže. Nemám ani po pátém zhlédnutí co vytknout.
Rozum a cit (1995)
Forrest Gump (1994)
Snídaně u Tiffanyho (1961)
Šviháci (2008)
Toto dílko mě uchvátilo už napoprvé a to hned z několika důvodů. Prvním jsou chytlavé a povedené melodie. Druhým nádherné kostýmy a líčení. Třetím důvodem je Oksana Akinšina – překrásná ruská herečka, jejíž Polly prostě ve filmu nemá konkurenci a vůbec se Melsovi nedivím, že je z ní paf. A čtvrtým důvodem je krásný jazyk, kterým ruština zajisté je. Je to prostě svěží, kouzelný a nadmíru pozitivní muzikál, který všem ráda doporučím.
Frajer Luke (1967)
Po zhlédnutí tohoto filmu pro mě už navždy bude Paul Newman hlavně Lukem - rebelským, nezlomným, umanutým a sympatickým floutkem, kterému stále na tváři hraje pobavený úsměv. Lukova smrt je nevyhnutelná, ale on se do konce nenechá zlomit a po své smrti se ve vězení stane právem legendou. Film, který se mi zapsal do srdce, a i když vím, jak skončí, stejně se mi vždy zamlží zrak.