Recenze (6 397)
Opičí muž (2024)
Zábavné fajn. Pokiaľ sa donekonečna nebude tlačiť na pílu, kedy začne byť divákovi všetko jedno.
OUCA - (NE)SKUTOčNí PRíBECH (2022)
Je to zábavné a zároveň veľmi smutné. Jednoduchý príbeh s minimálnym rozpočtom, aký sme v nedávnej minulosti prežívali asi všetci. Ale je veľmi dobré, že sa toto množstvo hlúposti, ktorú vyprodukovala hlavná postava dostalo na filmový pás. Bude to ako memento debilizácie národa.
Das schwarze Schaf (1960)
G.K. Chesterton bol veľmi plodným spisovateľom a básnikom a vlajkovou loďou jeho tvorby boli poviedky o amatérskom detektívovi otcovi (pátrovi) Braunovi. V rokoch 1910-1936 do svojej smrti napísal 53 poviedok a bolo len otázkou času, kedy sa do projektu vloží televízia. Vzniklo viacero seriálov rôznej kvality, v tomto prípade ide o prvé filmové stretnutie nemeckého filmu so svojráznou postavou, ktorú s chuťou stvárnil Heinz Rühmann. Kombinácia ľahkého humoru a detektívneho prípadu mala byť odpoveďou na rastúcu popularitu "wallaceoviek". Osme hodnotenie a tretia recenzia.
Le colt cantarono la morte e fu... tempo di massacro (1966)
Je to štýlové, obrazovo atraktívne. Navzdory dobrej réžii Lucia Fulciho predsa len kvalitou film nedosahuje úrovne známejších žánrovo podobných snímkov tých rokov.
Duna: Část druhá (2024)
Druhá Duna sa utopila v pieskoch púšte... To, čo zdobilo jednotku, sa vytratilo a záchranné lano podáva len "šialený" Austin Butler s vynikajúcou kreáciou.
Americká fikce (2023)
Kvalitná satira vyznie hlavne v závere. Tá cesta je však komorne dramatická, natočená s jemnocitom. Herecky kvalitný film, myšlienkovo silný.
Výstřely v tříčtvrtečním taktu (1965)
Ambícia spojiť do jedného filmu predstaviteľa "mayoviek" (Pierre Brice) a "wallaceoviek" (Heinz Drache) je zjavná, vo výsledku sa to však príliš neprejavilo. Navzdory veľmi slušnému obsadeniu je táto napodobnenina na "bondovky" kŕčovitá a neponúka ani razanciu a akčnosť "cottonoviek". Boli však i horšie projekty, filmovým bláznom ako som ja, film nemohol uniknúť pozornosti. Tretia recenzia.
Zloděj (1981)
Vo filmografii Michaela Manna je tento snímok trochu v úzadí, ale rozhodne si zaslúži pozornosť. Parádny vizuál, skvelá hudba a vynikajúci James Caan.
Nevhodné chování (1975)
Dráma z prostredia britského pluku kdesi v Indii koncom 19. storočia ponúka skvelú súdnu záležitosť, kde hrá hlavnú úlohu česť samotného pluku. Britské vojenské tradície dostávajú riadne na hubu, dobre postavený príbeh drží diváka v napätí do posledných minút. Herecky je snímok na vysokej úrovni. Štvrtá recenzia.
Zatracený malér (1959)
Inšpektor Ingravallo začne vyšetrovať krádeže klenotov na starobylom dome zberateľa umenia, a keď sa zdá, že je prípad jasný, príde v dome k vražde... Pietro Germi vytvoril detektívny film podľa románu Carla Emilia Gadda, len príbeh presunul do svojej súčasnosti. Vyšetrovanie skrýva v sebe prvky humoru, ale len veľmi jemného, nečakajte krimi-komédiu. Vo filme sa objavila mladá Claudia Cardinalle a podala veľmi slušný výkon. Štvrtá recenzia.