Poslední recenze (19)
Muži, kteří nenávidí ženy (2011)
Nejdříve bych asi měla říct, že poměrně hodně nemám ráda Craiga, ale i přes to, jsem byla na film zvědavá. Už jen pro porovnání se Švédsku verzí. Většinou mě dost irituje vědomí, že Američané prostě musí přetočit každý jen trochu povedený ne-hollywoodský film. Ale v tomto případě si nejsem zcela jistá ani úspěchem Švédů, kteří se ne zcela striktně drželi předlohy což mělo za následek občasný, asi hodinu a půl dlouhý chaos. Naopak v Hollywoodu se pokusili do filmu vměstnat celý příběh. Samozřejmě ani v tomto případě nejde o věrnou kopii a kde co bylo jinak nebo alespoň jindy, ale to by jistě trpělivý divák odpustil. Spíš mi však přišlo, že v půlce filmařům došel dech a po zdařilé první polovině film ztrácí tempo o napětí nelze ani mluvit. Scéna které jsem se upřímně bála skončila dřív než začala a vlastně ani nebylo vysvětleno co se tam celé ty roky dělo. Nebo mi to ušlo? A teď už jen v rychlosti, hlavním želízkem, kvůli kterému dávám přednost zámořskému zpracování je Rooney Mara coby Lisbeth. Nemohu souhlasit s většinou, která preferuje Noomi Rapace. Hrála jistě dobře, ale nebyla to Lisbeth, tou je pro mě Rooney.
Jeden den (2011)
Musím říct, po dlouhé době se tu pro mě objevil krásný příběh, který byl velice vkusně převeden na filmové plátno. Možná bych měla výtky k prvním dvaceti minutám, kdy jsem přemýšlela, jestli přeci jenom nemám vypnout televizi a sáhnout po knížce, a posledních pět minut bylo těžce amerických. Ale jinak na mě dýchalo kouzlo Londýna, kde se sny přes noc neplní a za každý kousíček svého štěstí musíte vypotit nějaký ten litřík krve. Herci hráli skvěle a i maskéři, především na hlavním hrdinovi, odvedli výbornou práci. Věřila jsem mu každý další rok a vypitou skleničku whisky, či co to vlastně pil. A jediné co teď zývá mě, je prohledat knihkupectví, sehnat knižní předlohu a celý příběh si vychutnat ještě jednou.
Prázdná kolébka (2010)
Film natočený podle skutečné události odkrývající osudy dětí, které byly odsunuty z rodné Anglie do koloniální Austrálie. Hlavní představitelka Emily Watson jenž hraje sociální pracovnici, která případ odkrývá se role zhostila vcelku slušně. Bohužel však nebylo v jejích silách příběh zachránit a to i přes to, že měl zajisté slibný potenciál. Místo toho aby příběh natočili jako civilní drama snažili se tvůrci hrát na city, což se jim moc nepovedlo. Celé to bylo tak nějak vynucené a po více jak hodině a půl jsem byla ráda, že je konec.