Recenze (259)
Orel Deváté legie (2011)
Lepší Centurion. Macdonald nenabízí podobnou řezničinu jako Marshall, jeho Orel ovšem plachtí o poznání jistěji a s větší noblesou. Örvarssonova variace na Zimmera, nadprůměrnej Channing, vynikající kamera - dvě hoďky poctivý filmařiny, kterejm by slušel vyšší rozpočet.
Bílý Elephant (2011)
Stejně debilní děj jako v případě Ong-bak, mínus Tony Jaa, mínus pamětihodné akční scény a Bacon se strojovým britským akcentem, přežít se to dá, ale těch 90 minut už vám nikdo nevrátí
Tři dny ke svobodě (2010)
Hodně slušné, i tak v závěsu za francouzským ne-tolik-učesaným originálem. Chápu, že je to remake, ale zrovna od Haggise bych čekal trošku více kreativity - výsledek působí spíše jakoby Cavayé dostal možnost natočit si americkou verzi. [spoiler] PS: Cavayé vyždímal z rozlučkový scény s fotrem (jeden z vrcholů filmu) asi tak o čtyři světelný délky více emocí než Haggis
Nezastavitelný (2010)
Jméno je Scott - bratr tamtoho. Klišé dávkuju s přehledem, moje studnice klíše je bezedná jak igelitky z Tesca a s mladou generací režisérů si se svým vizuálním style vytírám prdel - there's no school, like old school. Můj nejnovější počin pálí kupředu jak splašenej vlak a oblíbenec Denzel a nováček Chris mi k tomu pěkně přitakávají. Jméno je Scott, TONY Scott. Děděk umí a vždycky bude.
Kajínek (2010)
Těžce nedotažené a extrémně zkratkovité. Obsáhnout celou story do 110 minutového filmu nebyl příliš dobrý nápad - jasně, je to divácky přijatelnější - jelikož ve chvíli kdy se to začne konečně roztáčet (druhá půle) přijdou závěrečné titulky a s nimi pocit promarněné příležitosti. Je to škoda, protože Kajínkova osoba v sobě spojuje příběhovou zajímavost a silnou diváckou atraktivnost, tomuhle filmu bohužel chybí kvalitní scénář a pořádné režijní vedení (Jákl se nicméně nemá moc za co stydět), pak by se z toho dala vytěžit vynikající podívaná. Tak snad někdy příště, doufejme. Za druhou půlku přihazuju hvězdičku navíc, tu první, stějně jako zbylou stopáž, táhne silná trojka Lavroněnko, Dlouhý, Dlouhý.
Kill Bill (2003)
Kecy, kecy, kecy a nuda k posrání, ňák tomu Quentinovi nemůžu přijít na chuť - animovaná pasáž je na celém filmu zdaleka to nejlepší
Red (2010)
Tohle chtělo někoho s pořádnejma koulema nebo schopného klipaře, který by tomu mizernýmu scénáři dodal aspoň nadstandartní vizuál - Schwentke servíruje akorát tak rutinu a totálně vyšumělou akci. Parta důchodců sice baví (za mě Cox a Malkovich), i na hercích je vidět, že si to museli užívat, nicméně se nemůžu zbavit pocitu promarněného potenciálu.
Škola života (2009)
Herecky bravúrní (Mulligan a Molina!, i Sarsgaard), režijně velmi dobře zvládnuté britské retříčko. Přes veškerá pozitiva nedotažené, navíc korunované dementním koncem, velká škoda
Hačikó - příběh psa (2009)
Hallström s Kacmarekem to sice ždímou, ovšem nikterak z ostra. Jednou za čas, proč ne
Konvoj do Murmanska (1943)
Čistokrevná propaganda, ale natočená takovým stylem (rok 1943, cože?), že se vám nebude chtít tvůrce odmětit nižším hodnocením než čtyřma hvězdičkama - Bogie nemá prostor a hraje až druhý housle, ale i tak vtiskává do výsledku své charisma (zbytek hereckého ansáblu rozhodně nezaostává!). Ve výsledku kvalitní záležitost, kterou stojí za to vidět