Recenze (15)
Úsvit (2023)
Pokud by snad byl někdo na pochybách ohledně smysluplnosti dotací a veřejného financování prostřednictvím institucí jako je Státní fond kinematografie či Česká televize, doporučuji mu ke shlédnutí tento progresivistický paskvil s rozpočtem 90 milionů, aby se rychle svých pochybností zbavil. Režisér s aprobací škola života vytvořil ideologickou slátaninu v duchu dogmat moderní levičácké ideologie: zlí kapitalisté navlíkají boudy na nevinné komunisty a zpátečnicky lpí na dvou pohlavích, zatímco osvícená skorodoktorka (snad alterego režiséra?) za peníze svého muže dokazuje, že faktor pohlaví jest věcí relativní. Epizodní postava Tomáše Bati vydojila z kapes daňových poplatníků České a Slovenské republiky dostatek peněz na to, aby vzniklo dílo vpravdě světového rozměru: kdyby Křenková byla černoch, můžeme počítat s dalším Oskarem.
Vražda v Orient expresu (2017)
Ultrakorektní užvaněná kravina s hvězdným obsazením - po půl hodině utrpení jsme to vypnuli.
Pozadí událostí (2022) (seriál)
Zdejší i externí slabé hodnocení je skvělou paralelou k jedné z mnoha dějových linek této příjemné záležitosti: satiru prostě někteří jedinci nepoberou, nebo se v ní nedej bože poznají a pak se mohou kousnout do zadku. Jak příznačné! Já osobně na protest dávám pět hvězd, i když normálně bych to vzhledem k volnějšímu tempu viděla tak na čtyři a půl. Je také třeba ocenit, že Hřebejk konečně zase natočil koukatelnou věc. Párkrát jsem se s chutí zasmála, potěšil i sympoš Havelka v jedné z hlavních rolí. Rozhodně budu doporučovat dál.
Krajina ve stínu (2020)
Film dokazující totální degradaci ocenění Český lev. Partička inťošů si mezi sebou rozdala ceny a poplácala se při tom po zádech, to vše za němého přihlížení českého publika. Úkol splněn, všichni jsme pochopili, že nácci jsou vlastně pašáci a největší svině byli a jsou Češi a ovšem Židé – ať žije propaganda! Nekonečná ideologická nalejvárna navíc trpí nepochopitelnou ambicí kdysi dobrého režiséra stát se druhým Vláčilem, což z díla místy vytváří až tragikomedii. Bohdan Sláma názorně prokázal, že pod špatným režijním vedením i ten sebelepší herec nezmůže zhola nic: statické scény, dlouhé pohledy a neskutečná nuda, podpořeným velice slabým střihem. Něco tak otřesného jsem už dlouho neviděla: dvouhodinové utrpení – odpad!
Hlava Medúzy - Hlava Medúzy (2021) (epizoda)
Nechápu, jak se herci jako Jana Švandová nebo Igor Bareš mohou propůjčit k působení v takové vyblitině: je vidět, že v době koronakrize už je o kšeft opravdu nouze. Česká televize by se měla chytit za nos a přestat vyhazovat peníze daňových poplatníků za natáčení sraček s pochybným scénářem, příšernou režií, stupidní kamerou a vyjma výše jmenovaných rovněž s parodií na herecké výkony. Nevěděla jsem, jestli se mám smát, nebo brečet, ale pak mě napadlo, že je Renč možná naštvaný na prezidenta kvůli koronáči a tohle je pomsta. No prosím, ale proč to musíme platit my?
Tenkrát v Hollywoodu (2019)
Tarantino zjevně stárne a ztrácí soudnost. Výtvarně krásné a propracované, ale jinak blábol, který stojí na dvou hvězdách v hlavní roli - nuda k nepřečkání, nebýt partnera, který chtěla vědět, zda je druhá polovina stejně slabá jako ta první (skutečně byla o trošku méně hrozná), odešla jsem z kina už po hodině. Nechápu, co může Capria nebo Al Pacina přimět k tomu, aby hráli v takové hovadině.
Bůh žehnej Americe (2011)
Perfektně nastavené zrcadlo dnešní konzumní a úzkoprsé společnosti, a to prosím nejen té americké: ostatně, dobře je to vidět i na zdejších komentářích - kdo film nepochopil (nebo si nechtěl přiznat, že by v něm byl adept na popravu), vůbec neocenil (či ocenit nechtěl) jeho varující poselství. Dávám 5 hvězdiček za aktuálnost, nadčasovost a odvahu. Nejlepší satira od dob Sexmise.
Kouzelník Žito (2018) (TV film)
Skvělá ukázka, jak fungují koncesionářské poplatky: ČT zajišťuje za peníze daňových poplatníků job pro špatného režiséra (Zelenka) a vysloužilé herečky (Bohdalka) plus případně pro ty, které by herečkami být chtěly, ale nemají na to (Kadeřávková). Korunu všemu dává neschopnost tvůrců přijmout oprávněnou kritiku - odkaz na neprofesionální reakci pana režiséra už tady někde je, takže obohacuji pouze o odkaz na dětinský výplod hlavní představitelky, který se zjevil na sociálních sítích - takto může vystupovat jen člověk, který pracuje za státní peníze, v soukromé produkci by si ovšem s podobným vystupováním už neškrtl: https://www.super.cz/610894-anna-kaderavkova-neunesla-kritiku-na-pohadku-kouzelnik-zito-tenhle-vulgarni-komentar-od-ni-cekal-malokdo.html; k pohádce samotné je škoda jakýkoli komentář - spousta vyhozených peněz za ukázku naprostého diletanství: možná by se dalo využít na FAMU jako modelový příklad, jak se pohádky nemají točit.
Konec železné opony (2008)
K zblití - vymejvárna mozků jak z dob nejhlubší totality. Počítám, že autorka za odměnu obdržela teplý flek v Bruselu.
Toman (2018)
Pro mě po dlouhé době výborný český historický film, který opravdu stojí za to vidět. Dílo, na které by studenti měli chodit povinně, aby si doplnili bílá místa v učebnicích dějepisu a na vlastní oči se přesvědčili, co byli ti komunisti zač. Herecké výkony super, řemeslné ztvárnění vynikající: Ondřej Trojan opět dokazuje, že je machr, jehož filmy nejsou jen momentální strhující zážitek, ale nadčasová díla, k nimž stojí za to se vracet - díky za kvalitní práci celému týmu, kdyby to bylo možné, dám hvězdiček deset.