Recenze (344)
Bláznivá střela 33 a 1/3: Poslední trapas (1994)
Prsty na obou rukou by mi nestačily pro spočítání scén, kdy jsem smíchy skoro brečel a nestačil se divit vynalézavosti tvůrců. Zdálo by se, že je tento díl z trilogie nejslabší, já bych to ale tak černě určitě neviděl. Pokud vám tenhle velmi jednoduchý humor padne do momentální nálady, jako se to stalo mě, není co řešit - za pět bez žádného váhání!
Byt (1996)
Ne úplně pozorně jsem si přečetl obsah a čekal remake výborného Bytu s Lemmonem. Brzy jsem procitl a nechal se unášet zajímavě vystavěným a ne zcela jednoduchým příběhem. Postava Alice se na scénu dostává velmi pomalu, ale postupně přebírá pevně otěže a v závěru zcela dominuje. Monica Bellucci je sice největší hereckou hvězdou tohoto filmu, ale mě neznámé Romane Bohringer zde pouze zdatně sekunduje. Přirozeně poutavý film, jehož romantično se rozvine až v samém závěru. Americky přeslazený konec, ale zase nečekejte.:-)
Evropa, Evropa (1990)
Nemít Švejka, musel bych vymýšlet obšírné popisy. Takhle stačí jen odkázat. Absurdní a neuvěřitelné situace na každém kroku a přesto věříte, že se to stalo. Jaké maličkosti rozhodovaly o osudech lidí! Válka z trochu jiného pohledu, než jsme zvyklí.
Francouzská spojka (1971)
Nečekané zklamání. Několik zajímavých scén, např. nastupování/vystupování v metru nedokáže přebít poměrně pomalý děj založený na dialozích a málo akčních scénách. Francouzská spojka si ale za nějaký čas u mě druhou šanci určitě zaslouží.
Billy Elliot (2000)
Teorie je jednoduchá - nechte své dítě dělat to, co ho bude bavit. Jenže rodiče - v tomto případě táta - mají také své představy, které se s těmi dětskými často neshodují. V druhé půlce filmu je tlak na city tak tak na hraně nátlaku na diváka. Je to ale podáno způsobem, který neurazí a dojme. Celkový dojem z filmu mi trochu pokazil nečekaně utnutý konec. Ale to už jsem možná zase zpátky u toho nátlaku na diváka, kterého jsem chtěl být ušetřen...:-)
Earth (2007) (TV film)
Zas tolik zvířátek se tady neobjeví, ale kvantitu nahrazuje kvalita. Například teprve tady jsem poprvé viděl plavající slony z podvodní kamery zespodu! A co ten smutný závěr? Asi tak, že potravinový řetězec není všechno a v tomto případě to bylo o kvantitě... Lituji, že jsem (zatím) neviděl na velkém plátně v kině.
Žít a nechat zemřít (1973)
Jestli mě něčím tenhle díl příjemně překvapil, tak rozhodně spoustou komediálních scén. Černochy se to tady jen hemží a kolikrát 007 doběhnou se jen tak nevidí, např. otočné lavice v restauracích:-). Málem bych zapomněl - ta McCartneyho píseň je fakt úžasná! Flemingův román je překvapivě svižnější a dějově méně rozmanitý, přesto vynikající.
Asterix v Británii (1986)
Jó, to by nebyli frantíci, aby si nechali ujít příležitost utahovat si ze svých sousedů za kanálem La Manche - námořní bitvy, hledání toho správného sudu Římany nebo ragbyový zápas. 12 úkolů bylo jen o maličko lepší. "Přišel jsem, viděl jsem a.... nevěřil svým očím!"
Špion, který mě miloval (1977)
Nevím, co mě na filmech a knihách o 007 tak přitahuje. U všech je to jasné hned na začátku - víte, že Bond nezemře, že všechno skončí happy endem, že dostane do postele každou krásnou holku, na kterou narazí (sorry, Moneypenny), takže vlastně žádné napětí. Jenže to by tam nemohl být Q a jeho hračky, dávka jednoduchého, ale inteligentního humoru, efektní akční scény, hlavní hudební motiv a záporáci s velkým Z. Na koho si z toho zástupu zloduchů vzpomenu vždy jako první? Ano, pan "Čelistňák", i když zrovna v jeho případě není otázka zla tak černobílá, ale to už je zase jiný příběh. Connery je a vždy bude jen jeden, Moore ale vnesl do postavy Bonda změnu, kterou možná série potřebovala.
Černý jestřáb sestřelen (2001)
Nenapadá mě jiný film, který by tak realisticky a syrově ukázal modern warfare bez nějakého přikrášlování. Občas tam ten americký patriotismus zazní, jinak je to ale jeden z nejakčnějších dokumentů citlivě proložený klidnějšími scénami. Moc se mi líbilo, že se alespoň ke konci objevily scény tipu stařec s dítětem, které nás nutí nevidět to všechno tak moc černobíle (a tak to určitě Scott chtěl, že?) Těším se na knihu.