Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Animovaný
  • Akční
  • Drama
  • Dobrodružný

Recenze (160)

plakát

Víly z Inisherinu (2022) 

Farrela s Gleesonem bylo přecijen radostnější sledovat jako dobré kamarády v Brugách než jako dvě bohem opuštěné osoby, které jen tak přežívají ze dne na den na ostrově kde se nic neděje. Je ale zajímavé tento jejich vztah sledovat, jelikož je to téma, které by se mohlo zdát nedostatečné pro zfilmování, ale Mcdonagh z toho dokázal udělat koukatelnou a emocionální záležitost.

plakát

Rosemary má děťátko (1968) 

1. 1/4 je takovým běžným začátkem, kde se nic extra neprojevuje. Na začátku přibližně té 2. 1/4 už nastoupí ten pocit, že něco není úplně v normě, v tuhle chvíli se to také může stále zdát docela nepatrné, nicméně od této fáze začíná jakýsi teror, který pomalým a plíživým tempem přidává na intenzitě až do samého konce. A právě s koncem si momentálně vůbec nevím rady, jelikož nemám ponětí zda bych ho hodnotil kladně či naopak. Takové konce, kde zlo vítězí už nejsou tak výjimečné a z většiny případů je já sám hodnotím velmi kladně, jako např. u filmu Omen, který se zabývá stejným tématem. Právě třeba u Omena mi ten konec velmi seděl, bylo to sedcervoucí, ale v tom správném smyslu. V případě Rosemary’s baby je mi ještě teď (přibližně 12 hod. po dokoukání) ne úplně dobře z toho, jak hrozně neuspokojivě to končilo. Kdyby radši všechny v té místnosti do jednoho probodala tím nožem, cítil bych se určitě lépe. Teď ale stále nevím jestli ten konec hodnotit kladně nebo záporně, zanechal ve mě dost špatný pocit. Nicméně po delším uvážení jsem si řekl, že to vlastně asi není úplně špatný konec, každopádně to nejspíš nikdy nebudu vědět přesně.

plakát

Furiosa: Sága Šíleného Maxe (2024) 

Už u zběsilé cesty, kterou považuji za skvělý akčňák, jsem si říkal, že 2 hodiny na takovouhle akční šílenost jsou moc (dle mého to chtělo tak o 15 minutek zkrátit). Furiosa rozebírá více do hloubky příběh hlavní postavy narozdíl právě od zběsilé cesty, kde je postava Maxe předstvena krátce na začátku. A proto je také ještě o půl hodiny delší, což už se mě zdálo na takový typ filmu až moc a také je díky tomu Zběsilá cesta podle mě lepším filmem. Akce je stále na vysoké úrovni, ale díky té delší stopáži byl konec už trochu zdlouhavý.

plakát

Království nebeské (2005) 

Je škoda, že na čt2 nedávali directors cut, protože podle toho co jsem tu přečetl je ta 144minutová verze vpodstatě takovým polotovarem skutečného Království nebeského od Ridleyho Scotta. Nicméně i ta stála relativně za to. Orlando se jak už to jednou bylo, vydává jakožto kovář na vyšší výpravu a dle mého neselhal, plus Ridley to s těmi historickými dramaty prostě umí.

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Jedno z mála pokračování, kde jsem se ani trochu nebál zklamání. Pokračuje to ve stejném megalomanství jako 1. část s tím, že se nám děj sune masivně dopředu a otevírá nové možnosti do dalšího pokračování. Pro mě jen trochu škoda nevyužitého potencionálu Stellana Skarsgårda, kterého si pěkně připravili v 1. části, kde působil jako docela hrozivý záporák. Ovšem Austin Butler zase naopak příjemně překvapil tím, jak vlastně působil jako takový odraz Chalameta na druhé straně.

plakát

Kladivo na čarodějnice (1969) 

Totální peklo, až v tu chvíli kdy se pořádně zamyslíte nad tím co se kdysi skutečně dělo vám tenhle film bude připadat jako jeden z nejtemnějších horrorů. Ne z filmového horroru jak ho klasicky známe, ale z uvědomění si, těch naprosto nelidských činů, které jsou všechny pravdivé se dostaví strach z kruté reality, jelikož se tyto odporné činy neděli naposledy v 17. století při čarodějnických procesech. Film, který si snad nikdo nemůže oblíbit. Právě proto je ale tak výjimečný, protože nám dokáže ukázat pravdu tak jak byla a ty pocity nám přiblížit co nejdetailněji, abychom ho mohli nenávidět a zároveň plně docenit.

plakát

V Bruggách (2008) 

Když bych někomu vyprávěl o čem to je, tak by ten někdo nejspíš řekl, že to musí být hrozná nuda, protože se vpodstatě za celou tu dobu ani nic moc nestane. Tenhle film ale stojí kompletně na 3 hlavních postavách, které jsou geniálně napsané, a se kterými vás jednoduše baví trávit čas, hlavně tedy s Rayem a Kenem, kterým to spolu neskutečně sedlo a jejich představitelé je zahráli líp než skvěle, Fiennesův Harry tomu pak na konci dodal pořádnou šťávu. A co se týče oněch samotných Brugg? Nazval bych to asi jako jako Harry, je tam jako v pohádce.

plakát

Texaský masakr motorovou pilou (1974) 

Tak Leatherface bude snad ještě větší magor než Mike Meyers, když k tomu připočtete ještě ostatní členy jeho milé rodiny, tak byste v Texasu prožili opravdu vysněný výlet, tahle rodinka vás velice mile přivítá, až na to že VŮBEC.

plakát

Stvořitel (2023) 

Stručně a jednoduše, vizuál a audio zatraceně dobrý, to proč to nebude 5/5 je nedotažený a málo propracovaný scénař. Nechce se mi říkat, že je to škoda, protože to nebylo špatný, ale ten lepší scénář tomu prostě chyběl.

plakát

Insomnie (2002) 

Další maestrův film, který mě nedostal napoprvé. Ano je to stejný případ jako Interstellar, u kterého jsem tu po prvním zhlédnutí absolutně mylným dojmem dal 4 z 5 a napodruhé jsem to šel akutně změnit. Insomnia mě dostala až po třetím zhlédnutí, ale i tak se jí povedlo. Věděl jsem do čeho jdu a o to víc se těšil na jednotlivé scény, které jsem následně o dost víc ocenil. Při scéně kdy spolu poprvé Al Pacino a Robin Williams navázali kontakt mi bušilo srdce, konečně jsem docenil tu genialitu ve vztahu jejich postav. Je to zaručeně nejsilnější stránkou celého filmu. Napoprvé na mě Insomnia působila jako zcela běžná kriminálka, která nemá nic navíc, ale ona opravdu má něco navíc, něco co já zprvu nebyl schopen vidět. Těm co tady tomu po prvním zhlédnutí dali 4 hvězdy jako já, bych doporučil to ještě minimálně jednou nebo spíš dvakrát zkouknout a zaměřit se na ty nejlepší aspekty a především na ten, který jsem tu vyzdvihl. Možná Insomnia působí jako jedna z mnoha ohraných kriminálek, ale to skutečně není, ve skutečnosti je něco víc.