Režie:
Ridley ScottScénář:
William MonahanKamera:
John MathiesonHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Orlando Bloom, Eva Green, Liam Neeson, Jeremy Irons, Márton Csókás, Nikolaj Coster-Waldau, Jon Finch, Brendan Gleeson, Kevin McKidd, Edward Norton (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Prostý kovář Balian potká svého otce, kterého ani nezná, a ten mu nabídne, aby s ním jel do Jeruzaléma. Balian sice nejdřív nechce, ale pak zabije kněze, který odmítá dopřát klid duši jeho ženy, která spáchala sebevraždu. Rozhodne se tedy následovat svého otce do Jeruzaléma, aby smyl hříchy své i své ženy... Balianův otec umírá, ještě předtím ale pasuje svého syna na rytíře a žádá po něm, aby byl čestný. Balian má brzy příležitost vyzkoušet svou čest. Stávající král Jeruzaléma umírá a chce, aby mu dál vládl rozumný člověk. A takového vidí právě v Balianovi a nabízí mu ruku své sestry, ve které našel zalíbení. Jenže za cenu smrti jejího manžela, což nemůže čestný muž dopustit. Netrvá dlouho a neutuchající rozepře mezi muslimy a křesťany vyústí ve válku o Jeruzalém... (TV Prima)
(více)Videa (4)
Recenze (1 193)
Director's Cut. Pokiaľ kinoverzia zapadla medzi ostatné viac či menej nevydarené post-gladiátorovské epické bijáky, tak režisérsky zostrih si zaslúži plných 5 a po všetkých stránkach znesie porovnanie aj stakým dielom ako je trilógia Lord of the rings. Film som pozeral v dobe, keď som na detaily u kinoverzie už takmer zabudol a cítil som sa takmer ako pri sledovaní úplne iného filmu. 50 bonusových minút nielen skvelo rozšírilo príbeh, ale dalo aj viac viniknúť postavám, nádhernej technickej stránke, soundtracku a pochmúrnej-sivej atmosfére. Aj samotný Orlando Bloom mi po nejakej hodinke už absolútne neprekážal - ba naopak, v úlohe mladého rytiera, syna svojho otca, bol presvedčivý. Zabudnite na kinoverziu, režisérsky zostrih vám ponúkne nový, vinikajúci zážitok. (9/10) ()
Podařený historický velkofilm, kde jsou hezky vidět obě strany podniků křížových výprav, ta "křesťanská" i ta hrabivá a loupeživá – bojujeme za Boha, tzn. za poklady, území a moc. A je to hollywoodsky balený, ale zároveň řemeslně poctivý, místy impozantní a sympaticky krvavý (a Orlando to nijak nekazí). Pro herní pamětníky, velkolepý obléhací scenérie v závěru vyloženě evokují starý Stronghold. A jak napsal Collider: "The theatrical cut is a serviceable action movie, but the director's cut is the true historical epic." ()
„Čaká ťa istá smrť.“ – „Každá smrť je istá.“ Monumentálny historický epos Ridleyho Scotta, ktorý má s historickými látkami veľa skúseností (1492: DOBYTIE RAJA). GLADIÁTOROM odštartoval vlnu hollywoodskych eposov... a prepadákom KRÁĽOVSTVOM NEBESKÝM ju žiaľ aj pochoval. Ono to až taký megaprepadák nebol, ale celosvetová tržba 211 miliónov predsa len nie je žiadny zázrak, trojnásobne pri masívnom 130-miliónovom rozpočte. Tržba samozrejme nie je všetko, dôležité je, či je film kvalitný a to tento teda je, vážení. Berie dych napriek tomu, že Orlando Bloom ledva-ledva unesie meč a napriek drastickému strihu. Režisérsky strih je dlhší o hodinu (!), je tým pádom komplexnejší a ešte úchvatnejší a zaslúži si 5*. "Len" 4* sa vzťahujú na oficiálnu, "iba" 144-minútovú verziu. Mnohé scény by svojou pompéznosťou zvládali držať krok s trilógiou PÁN PRSTEŇOV (kedy chcel nejaký šialenec také rôznorodé veľkofilmy zrovnávať). Komplikovaný príbeh s paletou pestrých hereckých výkonov (mentor Neeson, ryšavý zdravotník Thewlis, fascinujúci Norton). Tam, kde rozprávková TRÓJA ponúkala opálený zadok Brada Pitta, prichádza maliar Ridley s tuctami scén, nabádajúcich k zamysleniu nad zmyslom náboženstva, politiky, sveta a nás v ňom. Dych sa tají z dupotu koní a od strachu roztrasení hrdinovia vyrážajú do vopred prehratej bitky. Herecký koncert sýrskeho herca Ghassana Massouda v autoritatívnej postave Saladina, muža medzi dobrom a zlom. ()
Když přežijete Blooma v hlavní roli, čekají vás už jen klady - velkolepé bitevní scény, správně špinavé prostředí a výrazné vedlejší postavy. Norton, Irons nebo Thewlis si pro sebe vlastně kradou každý záběr, ve kterém jsou. Gladiátor je sice jen jeden, ale do teď jsem si myslel, že filmy o boji ve Svaté zemi prostě musejí být nudné. Omyl. Když je režíruje Scott, tak vás prostě zařezají do sedadla na celou stopáž. ()
Tenhle film ve mě po dlouhé době zase vzbudil naději, že i dneska někdo dokáže natočit slušný historický velkofilm. Na rozdíl od Tróji a jí podobným filmům totiž nejde přímočaře za efektivními bitvami (i když i ty se najdou), ale zaměřuje se i na lidskou stránku války a jednotlivé osoby nejsou jenom příšerní zloduchové nebo naopak obrovští hrdinové bez bázně a hany. A co se týče zpracování - kamera, výprava a hudba mě naprosto uchvátily, a dokonce i Orlando Bloom už nebyl tak příšerný jako v Tróji a hodně se snažil nebýt "legolasoidním manekýnem" a trochu se mu to už daří. Svými 5* se pokouším aspoň trochu kompenzovat ta příšerná hodnocení, která tu jsou... ()
Galerie (77)
Zajímavosti (75)
- Orlando Bloom (Balian z Ibelinu) hraje ve filmu kováře, stejně jako v Pirátech z Karibiku: Prokletí Černé perly (2003). (Ganka)
- Náboženská a kulturní tolerance byla cíleně praktikována i při natáčení. Ridley Scott vzpomínal: „Katolík nebo muslim, všichni jsme usilovali o stejný cíl – a fungovalo to. Ve shodě s myšlenkou filmu si náš tým vytvořil jakýsi vlastní mikrokosmos, který je přenositelný na celý svět. Víc než tisíc lidí z nejrůznějších kulturních prostředí se denně na place potkávalo na snídani… Byla to spousta croissantů.“ (NIRO)
- Při natáčení bitevní scény u hradu Shattion spadl Orlando Bloom (Balian z Ibelinu) z koně a vykloubil si rameno. Další natáčení této scény tak muselo být o týden odsunuto. (Beckett51)
Reklama