Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (3 927)

plakát

Dravé ryby (1983) 

Dravé ryby jsem viděl někde v 19ti kvůli Cagovi a Rourkovi, které jsem tehdy žral a nezůstalo mi z toho v hlavě nic, což odpovídá dnešnímu pocitu. Prostě takové hodinu a půl dlouhé poflakování po městě dalšího rebela bez příčiny. Je to výborně natočené se skvostnou černobílou kamerou (a barevnými rybičkami), tématem gangů a rvaček a poldů natěšených střílet to sahá do krimi. Je tu spousta mladých solidních herců (kromě Cage a Rourka Dillon, Ch. Penn, Fishburne, Laneová) navrátivší se Hopper a vlastně i ty jejich figurky jsou celkem slušné. Jen mě tyhle příběhy moc nebaví a tady to až na dvě bitky, jeden skoro posmrtný zážitek a smutné finále byla i pekelná nuda. A to mě ty teen gang filmy čekají ještě dva. PS: Vlastně si vzpomínám... že jsem v těch 19ti záviděl Cagovi, kterému ty bylo taky 19 ten chlupatej hrudník :D

plakát

Soudcova noc (1983) 

Námět soudců beroucích spravedlnost do vlastních rukou si půjčilo pár seriálů, takže jsem se těšil na originál a jsem spokojený. Douglas v thrilleru byl neselhávající jistotou, jeho do morku kostí poctivý, zákonů držící se soudce, který se nemůže dívat na věčné dilema zákon vs. spravedlnost je výborný, zdatně mu sekundují Holbrook, který s tím něco dělá a poctivý detektiv Kotto. Hyams byl béčkař, ovšem řemeslně výborný a výborně to ukočíroval. V první půlce představí dva případy lidských hyen kteří se dostanou ven kvůli drobnostem a nastíní dilema hrdiny, v druhé představí tajný soudní dvůr s finálními rozsudky a další hrdinovo dilema. Nechybí pár akcí z ulice, výborné finále a elegantní polootevřené rozuzlení. Poctivý thriller ze staré školy na poctivé 4*.

plakát

Ostermanův víkend (1983) 

Poslední Peckinpahův film... díkybohu. Plejádá herců, slušné téma - a absolutně to nedává smysl. Agent CIA sdělí moderátorovi, že jeho tři přátelé, se kterými se každý rok schází jsou ruští špioni. Přesvědčí ho ke spolupráci, do domu nainstaluje kamery, trojici vynervuje a po hrdinovi chce, aby někoho přetáhl během společného víkendu. Už to je přitažené za vlasy, ale pak přijdou zvrat(k)y. A teď SPOILERY, abych Vám ušetřil práci se sledováním. Kamarádi jsou ve skutečnosti obyčejní podvodníci na daních, žádná síť Omega asi neexistuje. Čímž ovšem nic z předchozího děje nedává smysl. Celá CIA netuší o neexistenci ruské sítě. Agent chce hrdinu i jeho přátele zabít protože... já nevím... jsou z televize? A přijde další zvrat - agent unese hrdinovi ženu a dítě a chce aby v televizi odhalil jeho šéfa, protože ten je ještě větší zločinec. Proč ho tedy předtím zkoušel zabít a ještě předtím celá ta hra na ruské špiony? Nemám tušení... Takže hrdina vše odvysílá, pak se mu nějak jasnovidecky podaří najít rodinu. K tomu směšné akční scény a nijaký Hauer. Zkrátka otřesná slátanina, jakou už jsem dlouho neviděl, 1* za slizkého Hurta, ostatní nemají co hrát.

plakát

U konce s dechem (1983) 

Francouzský originál jsem nikdy neviděl (a ani po tom netoužím) a remake... no příšerná kravina. Hlavní hrdina je naprosto pitomý, ovšem řádně namachrovaný frajírek spoléhající jen na vzhled. Navíc s nulovou morálkou; co chce si prostě ukradne, zabití poldy ho taky netrápí a holku prostě miluje, tak musí být s ním. Taková postava se nedá brát ani vážně, natož ji fandit a Gere tomu svým "herectvím" taky nepomáhá. Stejný je to s celým filmem. Povrchní, pitomé, kýčovité romantické drama, které do krimi spadá jen tím, že po něm jdou jasnovidní poldové, kteří bůhvíjak vědí že je vrah a vždy ho neomylně najdou. 2* jen za věci kolem - 80s atmosféra, staré rokenrolové pecky a především neskutečně hot Valérii Kaprisky a všechny scény s ní. Ta se dá aspoň trošku chápat - naivní dvacítka zblbnutá vášní a adrenalinem.

plakát

Podraz II (1983) 

Většinou mám u podobných pokračování jasno dopředu a myslel jsem, že Podraz II bude stejně zbytečné pokračování 70s klasiky jako třeba Buch a Sundance: Začátky, Pomáda 2, Staying Alive nebo podobné. Namísto Roy Hilla neznámý režisér, namísto Redforda a Newmana víceméně druhořadí herci (Gleason, Garrová, Malden, Reed, neznámý Davis). A namísto oskarových žní a komerčního triumfu víceméně propadák. No a spletl jsem se. Oni i ti druhořadí herci jsou skvělí, režisér naprosto parádně trefil atmosféru, hudba variuje slavný motiv jedničky, místy je to i vtipnější než první díl (minipodrazy hrdiny a dívky, horská dráha, umanutej polda), nechybí výborný box. A scénárista kouzlí! Lonegan se rozhodne pomstít hrdinům z prvního dílu, zabije jim kamaráda a vraždu hodí na někoho jiného. Ti mu na to skočí a připravují geniální boxerský podfuk, který mu má provětrat peněženku. A v okamžiku kdy máte ve všem jasno je to najednou úplně jinak. Když mě došlo jaký je vlastně plán, uznal jsem, že si to aspoň 4* zaslouží. Důstojné pokračování, které jedničce určitě nedělá ostudu a nebýt to v podstatě totéž, určitě by to byl i větší hit.

plakát

Deset minut do půlnoci (1983) 

Deset minut do půlnoci je asi nejtradičnější kriminálka, jaká může být - polda jde po sériovém vrahovi holek. Skoro nikdo kromě Bronsona tu nehraje, vraždy jsou mimo záběr (ovšem krev ne), vrah je známý divákům i policii prakticky od začátku. Nechybí tu vychcaný právník, kapitán, mladý parťák a dcera se kterou má hrdina pošramocený vztah a po které vrah samozřejmě půjde. Zkrátka klišé, ovšem solidně natočené. Spád, přímočarý děj, pěkné holky, humusácký vrah zabíjí nahý, ale má mozek a hrdina zkusí vše legální i nelegální, aby ho dostal. Viděl jsem to asi před čtvrt stoletím, ale závěrečná krvavá lázeň a naháněčka je takové psycho, že jsem si to pamatoval dodnes. A nekompromisní tečka na závěr. Prostě tradiční Bronsonovka co nepřekvapí, ale neurazí. 3*.

plakát

Eureka (1983) 

Po delší době jsem se vrátil k retro filmům, konkrétně krimi z let 1983. Eureku jsem kdysi celkem chtěl vidět kvůli Rourkovi a Hauerovi, ale nepoštěstilo se mi. Je to film o zlatokopovi, který měl štěstí a teď má vlastní ostrov a může si dělat co chce. To znamená být odtažitý k dávno nemilované ženě, opovrhovat playboyem co si vzal jeho dceru a tvrdohlavě odmítat obchod s mafiánem, ke kterému ho zkouší dotlačit jeho "kamarád". Ta spousta herců je víceméně průměrná v klasických škatulkách (Pesci-mafián, Rourke-mafiánský poskok, Hauer-slizoun, Hackman-hulvát), děj tu taky moc není, prostě takové mírně melodramatická rodinná sága. A krimi je to až poslední půlhodinu, kdy dojde k očekávané vraždě, následované soudním pokusem hodit to na nevinného, přičemž se to odehraje bez jediného zvratu. Přesto mě to celkem bavilo, možná díky pauze, možná díky opravdu humusácké vraždě. Ale hlavně kvůli Russellové, která tu ukáže opravdu všechno, má vskutku luxusní postavu a především solidně hraje dceru pološílenou láskou. 3* si to zaslouží i když do pořádného krimi či dramatu to má daleko.

plakát

Fallout (2024) (seriál) 

SPOILERY ale fakt mega, kdo neviděl nečíst! Fallout série je pro mě asi herní klasika číslo jedna. Rozjezdový první díl, dokonalý druhý díl ve verzi Restoration Project a úžasný New Vegas s desítkami minipříběhů, frakcí, městeček a monumentální ságou kdo ovládne New Vegas, Hooverovu přehradu a boji civilizace (NCR) a barbarství (Legie). Své kouzlo měla i strategie Tacticts... mno a pak tu byla trojka s naprosto prázdným světem plný nekonečných čistek obrovských prázdných domů a tunelů. Více asi na databáze-her. Seriál mohl být moji největší srdovkou ever, ale z pohledu herního fanouška, či spíše fanatika svítí obrovské NE. Ty 2* co dávám se dají shrnout lehce. Úžasná Fallout hudba včetně těch pár slavných pecek z her (ano i Maybe od Ink Spots). A do posledního detailu vymazlený vizuál - od stimpaků, pipboyů, počítačů, přes vybavení, přes oblečení, zbraně, power armory či monstra, až po stroje, městečka, domy, Vaulty a milion odkazů. Formu musel dělat podobný fanatik jako já. Co je pod tím se dá shrnout do jednoho slova - nic. 1. Filmařsky: Naivní a ohyzdná blbka z Vaultu, nijaký černoch z Bratrstva a totální zmrd ghoul s minulostí hodného taťky. Naprosto mrtvolné tempo což znamená minimum akce s občasnou brutalitou ale i řídký, nudný a pomalý děj. Když se něco trošku zajímavého začne dít, režisér to střihne na nějakou nudu, ideálně flashback do minulosti. Holka hledá tátu, kluk a ghoul hledají lidskou hlavu, všichni kolem jsou zmrdi, občas někdo umře a je to NUDA k posrání. 2. Herně: A tady přichází kudly do zad od tvůrců, kteří si sedli na příběhy her, sundali kalhoty a vypustili torpéda. SPOIlERY!! Bratrstvo oceli byli izolacionisté hledající technologie s kodexem cti, tady jsou to fašističtí psychopati. Vaulty se nestavěly vedle sebe! Atomovou válku zahájili Čínani po prohrané válce u Anchorage ne hrabiví Vault Tec (jak vlastně?)! Největší kudla do zad je zničení Shady Sands a rozpad NCR. V jedničce jsem vesničku zachránil, ve dvojce se z ní stalo hlavní město NCR, v New Vegas jsem strávil měsíc pomáháním rozrostlé NCR udělat z pustiny lepší místo... nu tak NCR není, stačila jediná atomovka do hlavního města (4 roky před událostmi z New Vegas) od někoho, kdo ji neměl mít. Ve finále přijde brutální řež mezi zbytkym NCR a Bratrstvem, která zkázu dovrší a mě se chtělo brečet... aby to nebylo málo, tak zničeno bylo i New Vegas. Vkaz hráčům - rádi jste hráli hry? Tak to jděte do prdele, my si budeme vyprávět po svém. Opravdu překrásná forma a po ní nulový obsah s absolutní sraním na kánon.

plakát

Renfield (2023) 

Horor k pivku s bráchou, kterým jsem si maximálně spravil náladu po nepovedeném seriálu. V postatě je to šílená braková kravina o tom jak se po sto letech staví Renfield proti svému pánovi Drákulovi. Ovšem šílená braková kravina, která je neskutečná zábavná všemi směry. Popkulturní komentáře, shazující dialogy, k tomu špetka psychologického dramatu. Do koktejlu se dá přihodit i policajtská krimi, kde proti všemocné mafii a zkorumpované policii stojí jediná neúplatná policajtka. Naprosto zběsilé, šílené a přestříhané akční scény s kupodivu výbornou choreografií. Gore? GORE! Doslova potoky krve, brutalit včetně Mortal Kombatovského x-ray záběru. A pod tím vším včetně šíleně přehrávajícího Cage kupodivu smrtelně nebezpečný Drákula se všemi schopnostmi (proměny, teleportace, hypnóza, superrychlost), který je 100% zlem. A jako bonus tuna filmových i vypravěčských odkazů na prastaré klasiky a kupodivu dodržování všech pravidel. Zkrátka braková, ale výborná hororová komedie, na kterou si vzpomenu až budu zas sledovat nějaké tu ultranudné horory... že to ještě jde natočit.

plakát

Hvězdná brána: Hluboký vesmír (2009) (seriál) 

Nasledováno všech 40 dílů + 34 dílů Kino. SPOILERY! Když jsem hledal největší seriálový rest, který mě nejvíce štval, skončil jsem u Universe. Hvězdnou bránu jsem miloval, ale Universe mě kdysi otrávil už pilotem. Ono to fakt není snadné. Po solidním prvním díle kdy se 80 lidí dostává nedobrovolně na neovladatelnou antickou loď na druhém konci vesmíru přijdou vesmírná rodinná pouta. Je tu přílis moc postav, které neustále řeší vztahy, kdo s kým, včetně milostných trojúhelníků a nechybí ani ukázková a nechutná friendzone. Akce prakticky žádná, planety mrtvá místa bez civilizace max. s nějakou potvorou, vizuální styl odtažitý, bez jakéhokoliv wow efektu. Těch pár vesmírných bitev sleduje kamera dokumentárně z povzdálí, při pozemních akcích se švenkuje kamerou, zoomuje a zběsile stříhá. Doku kameru doplňuje tmavý vizuál. Humor žádný. Příběhy po vzoru BSG prakticky nejsou - tři díly hrdinové řeší vzduch, dva díly energii, jeden díl vodu a pak si pomocí antických kamenů jezdí vylívat srdíčko na Zemi. Vrchol zla? Béčková Luciánská aliance se zde vzchopila, dobude Destiny a dokonce ohrožuje Zemi! Postavy? Katastrofa! 4 postavy (Volker, Brody, Jamesová, Parková) a 8 hlavních nestojí za nic. Guma (Scott), guma a rapl (Greer). medička bez osobnosti (TJ), nijaká intrikánka (Camile). Chloe je úplně zbytečná (a ani není hezká). Young je sice slušný, ale slabošský velitel a místy troska. Eli vtipný sympaťák a génius, ale zároveň místy děsně trapný loser. A geniální vědec Rush? Sociopat bez špetky svědomí a lidskosti, který se dopustí dvou velezrad, za které by ho v BSG vykopli z airlocku do 5 sekund.  Hrdinové jsou neschopní, miliony let stará Antická loď se hroutí při střetnutí s každou maličkostí a má mizerné zbraně. A spousta podivných scénáristických kliček. Zkrátka BSG, kterému chybí jakákoliv hloubka či draj... na druhou stranu díky bohu bez BSG mystična, náboženství a WTF halušek. Nu světe div se, v druhé sérii se to zlepší. Postavy se začnou chovat normálně, získají nějaké charakteristiky a smypatie (Eliho humanita, Chloina vřelost, Greerův humor), vztahy jsou hlubší a je jich mnohem méně. A začnou se objevovat solidní klasické SG příběhy, sice stále většinou bez akce, ale zato slušně, ba až legendárně vymyšlené (dvojdíl s osadníky z Novusu!!!!). Objeví se opravdu cize vypadající mimozemšťani, sice trapné, ale smrtící drony, vedlejší linie se vyřeší. Ta hlavní linie (mise Destiny) a cíl (návrat domů) jsou sice otevřené, ale vrcholí to výborně až mě na konci i mrzelo, že to končí. Tvůrci si uvědomili co točí, ale trošku pozdě. Nakonec tedy smířlivé tři hvězdičky, protože těch skvělých dílů bylo nakonec celkem dost. A pokud to srovnám se zrůdností typu Star Trek: Discovery, tak to aspoň nesere na kánon, neždímá emoce co 5 minut a díky bohu v té době ještě nehoní woke/diversity kvóty (lesba může být kráva, černoch může být kretén a nikdo neřeší že lesba je lesba a černoch je černoch). Ale Atlantis, které jsem kdysi dal taky 3* je mnohem lepší, o původním seriálu ani nemluvě.