Recenze (663)
Prokletý ostrov (2010)
Nechápem ľudí, ktorí tvrdia, že išlo len o dvojhodinové nezmyselné behanie postáv blížiacich sa k predvídateľnému rozuzleniu. Áno, tá pointa začína byť ku koncu jasná ešte kúsok pred tým, než sa k nej dopracuje hrdina, ale žiadna nuda sa tu veru nekoná! Teda v mojom prípade určite nie. V mojom prípade išlo o parádnu hru, hádanku, skrytú na tom najlepšom možnom mieste- ostrove plnom bláznov- vďaka ktorému sa vo filme vytvára atmosféra, ktorá diváka za žiadnu cenu nepustí a pekne sa s ním hrá. Navyše je to celé natočené štýlovo (DiCapriov kabát a klobúk budem mať snáď raz aj ja :) ), miestami mi snímok dokonca pripomínal žáner film-noir, ktorý mám rád, takže ja som si to celé od úvodných minút, až po záverečné titulky sakramentsky užíval a jednoznačne film nevidím posledný krát. P.S.: Pre tých, ktorí si celý čas myslia, že vedia ako to skončí- len si počkajte na záverečnú scénu ;-)
Polojasno (2009)
Pri tomto sa nedá robiť nič, len celý čas usmievať od ucha k uchu :)
Precious (2009)
Veľmi silný príbeh, ktorý nesú herecké výkony, scenár a realistickosť, darí sa mu prenášať všetky pocity z plátna na diváka. Pri Oscaroch som bol síce nahnevaný, že ukradol sošky filmu Up in the air, ale po zhliadnutí musím uznať, že zaslúžene; zakaždým, keď sa dej presunul k Precious domov, hrozne som sa bál čo sa stane a keď dala Precious podržať svojej matke dieťa, bol som napätý viac ako pri nejakom horore. 90%
Horší už to nebude (2006)
No konečne film s poriadnym, vtipným, dojemným, napínavým a originálnym príbehom. Všetci herci výborní, medzi Ferrellom a Gyllenhaal to romanticky iskrí, nikto nevie, čo čaká na konci, ale všetci tajne držia Haroldovi Crickovi palce a na rozdiel od väčšiny užívateľov si myslím, že aj ten koniec sa vydaril a musel byť taký aký bol ( ***SPOILER*** len tú smrť som čakal prepracovanejšiu).
82. Annual Academy Awards (2010) (pořad)
Mierne sklamanie oproti vtipným a kreatívnym minuloročným Oscarom. Nie žeby Baldwin a Martin boli zlí, no celému večeru chýbalo viac nápadov typu Stiller Avatar, aby to počas troch hodín miestami nenudilo.
Pomsta kameramana (1912)
Nemohol som uveriť vlastným očiam.
Maxihra (1997) (pořad)
Eins zwei drei - Bendi hraj, poroz na žabu žužlu, zober si umbakarnu, nespadni do jamy levovej, na konci si dáme súťaž v čítaní titulkov a arivederci, Maxihra končí. Vďaka Bičanovi a jeho hláškam vznikol z obyčajnej relácie detský kult, ktorý sledovali aj dospeláci, čo nemali radi videohry (aspoň teda u nás).
Mladí muži za pultem (1994)
Po prvom vzhliadnutí som plánoval dať hneď 3* a ísť ďalej, pretože mi to proste prišlo priemerné (priemerne natočené, podpriemerný herci, nadpriemerné dialógy). Spravil som ale dobrú vec, že som sa na to vyspal, pretože ráno do mňa začalo čosi rýpať s tým, že dialógy si tak malé hodnotenie nezaslúžia. Nechal som to teda tak a po týždni som si Clerks musel pozrieť znovu, lebo som si deň čo deň vybavoval scénky z filmu, ktoré mi pri premýšľaní nad nimi prišli geniálne. Tak som si to teda znovu pozrel a konečne som uvidel kultovosť tohto snímku. Napriek tomu sa však u mňa vyšplhal "len" po 90%. Uvidíme, či sa to zmení, keď uvidím v neskoršej budúcnosti Clerks znovu. Každopádne toto moje prvé stretnutie s Kevinom Smithom dopadlo veľmi dobre a určite som s týmto chlapíkom ešte neskončil.
Scooby-Doo (1976) (seriál)
Tohto Scoobyho si pamätám tuším ešte viac, než toho originálneho. Na pripomenutie: http://www.youtube.com/watch?v=YQnvR1Gp1fE
Lítám v tom (2009)
Ak nie Oscar za najlepší film, tak minimálne za scenár a herecké výkony určite, pretože v tomto príbehu je všetkého presne toľko, koľko má byť- komédia, dráma, trošku filozofie, výborne napísané scény (väčšinou tie kde sa "vyhadzuje"), ironický hudobný podklad s komentárom, úvodné "balenie" a zoznamovanie sa s hlavným hrodinom, ktoré sa nedá popísať iným slovom ako cool. A samozrejme supercharizmatický Clooney, šarmantná Vera Farminga a pre mňa obrovské prekvapenie- roztržitá, ale sweet Anna Kendrick.