Poslední recenze (5)
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/159/226/159226605_35ef3d.jpg)
Alexandr Něvský (1938)
Sovětský, do určité míry propagandistický film slavného režiséra pojednává o historické postavě knížete Alexandra Něvského a jeho chrabrém boji proti zlotřilému rádu německých rytířů, kteří s katolickým křížem nad hlavou masakrují ženy a děti na dobytých územích. Film měl touto historickou reminiscencí vyvolat bojového ducha a národní pospolitost všech dobrých Rusů proti totalitářským konkurentům na západě a zároveň trochu pošpinit obraz církve. Vynikající hudba Sergeje Prokofjeva je místy skutečně uchvacující a při písni Povstaň, lide ruský má člověk na malou chvíli pocit, že by snad měl 7.listopadu také vstát a vyvěsit tu vlajku se žlutým nářadím na rudém poli a poděkovat tak za staletí trvající úsilí prostých Rusů za lepší svět v míru.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/162/648/162648984_a07aaf.jpg)
Koyaanisqatsi (1982)
Působivý snímek zejména díky skvělé hudbě Philipa Glasse vycházející z minimalistického konceptu, která možná obrazovou stránku filmu i převyšuje. Režisér se snažil o jakousi obrazovou báseň, která by nenuceně nastavila zrcadlo tendenci moderní společnosti ohrožovat rovnováhu na Zemi svým neúměrným využíváním jejich přírodních zdrojů a znečišťováním životního prostředí. Některé zeměpisné záběry však působí s odstupem času poněkud kýčovitě a připomínají spíše reklamní záběry na skvělou dovolenou na zajímavé planetě.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/159/527/159527767_ea0383.jpg)
Jméno růže (1986)
Francouzský režisér vycházel při natáčení svého filmu ze slavné stejnojmenné předlohy Umberta Eca, která je považována za typické dílo postmoderní literatury. Annaudův středověk je tradiční – chladný, temný a utápějící se v mlze – a tím působivý. Příběh je postaven převážně jako kriminální drama s dobovou politicko-náboženskou zápletkou zasazené do prostředí benediktýnského kláštera, zlověstně trčícího do pusté horské krajiny. Hlavní postavy františkánských mnichů přijíždějících do klaštera, vystupují ve filmu jako řešitelé záhadných úmrtí v prostředí prolezlém pokrytectvím a zkažeností ve jménu ochrany náboženských dogmat. Za vše špatné může smích a Aristoteles.