Reklama

Reklama

VOD (1)

Děj filmu se odehrává v létě roku 1957. V roce, kdy se bývalý automobilový závodník Ferrari (Adam Driver) ocitá ve velké krizi. Řeší problémy v manželství, smrt syna, ale také bankrot společnosti, jíž věřil. Příběh zachycuje nejen hlavního hrdinu, ale také další členy jeho rodiny, která definovala myšlenku výkonného italského sportovního vozu a prakticky stála u zrodu závodů formule 1 a také u legendární automobilové značky. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (11)

Trailer 3

Recenze (199)

FilmysMartym 

všechny recenze uživatele

Adam Driver je pro ty italské role (Ferrari, The House of Gucci) úplně jako dělaný a v roli Enza Ferrariho září a dokazuje svoje nadání, jelikož jeho charakter jasně vystihl. Stopáž se vzhledem k žánru snímku pohybuje v rozumném rozmezí, nýbrž první polovina se zbytečně táhne a určitě by se některé situace daly urychlit nebo vyjádřit efektivnějším způsobem. To je ovšem poměrně subjektivní a nemá to vliv na kvalitu příběhu a postav. Penélope Cruz si každou scénu ve které je, krade pro sebe a panovačnou a na můj pocit dosti "sekýrnickou" manželku ztvárňuje úchvatně! Film jako takový je po scénaristické, střihové, hudební i kamerové stránce na vysoké úrovni, a především hand-heldové záběry při scénách s auty fungují skvěle a zvyšují napětí do naprostého maxima. S tím i úzce souvisí zvukové a střihové kontrasty při různých nárazech nebo důležitých momentech v Enzově životě. Kolem a kolem povedený biopic, kterému škodí tempo a chybí větší risky. Ale milovníci aut budou v sedmém nebi :) ()

Ediebalboa 

všechny recenze uživatele

Po dlouhých letech si Michael Mann splnil svůj sen a činí tak se ctí. Nemůžu se ale ubránit dojmu, že kdyby si na něj udělal čas už ve své zlaté éře v devadesátkách, byl by výsledek podstatně odvázanější. Tento snímek o nejrychlejších autech své doby totiž zrovna dvakrát neodsýpá. Překvapivě hlavně na trati. Pokud jde o italskou domácnost Ferrariových, tak tam je to o dva převodové stupně lepší díky ďábelské Penélopě Cruz. Mimo domácí půtky však při srovnatelném rozpočtu se 4 roky starým Ford v Ferrari dostáváme v již "pouhém" Ferrari podstatně méně muziky co do měřítka, napětí i akce (nastíněná rivalita s Maserati je hodna tak akorát právě této závorky). Ano, Millie Miglia byla naprosto odlišná motosportová událost od Le Mans, jenomže drama vždy stejně tvoří samotní závodníci a ti jsou v Mannově podání nemastní, neslaní. Vzhledem k jinak historicky turbulentnímu vývoji tohoto závodu velká škoda. [Viennale 2023] ()

Reklama

Triple H 

všechny recenze uživatele

Podobne ako jeho vekoví rovesníci Scott a Scorsese, aj Mann sa z nejakého dôvodu podujal na to, aby svojím filmom dospel do záverečného podumania nad tým aké osobné dôsledky prinášajú privysoké ambície. Natočené je to na úrovni, ale chýba silnejšia atmosféra či formálne hračičkovstvo, ktoré mal Collateral, Miami Vice, Public Enemies aj Blackhat. Toto je skrátka pomerne akademický film, ktorý z viac ako dvoch tretín tvoria vzťahové pletky medzi Ferrarim a jeho manželkou a jeho vzťahové patálie. Autá sú sekundárne, a sekundárne pôsobí aj jeho snaha uspieť ako podnikateľ či na závodnom okruhu. V závere kľúčový závod obsahuje scénu, ktorá kino úplne zmrazila, históriu som nepoznal, ale je to pôsobivý moment, ktorý Mann natočil pomerne pôsobivo. Herci sú väčšinou dobrí, síce klasický Hollywoodsky štýl kedy americkí herci prednášajú dialógy s talianskym prízvukom vie byť miestami na hranici smiešnosti (nikdy za ňu ale neprepadne), ale snaha je. Driver to ťahá dobre, hoci nechápem úplne prečo jeho ako 40-ročného obsadili do úlohy 59-ročného Ferrariho, keďže mu nie je ani typovo veľmi podobný. Inak ma prekvapila celkom Penélope Cruz, ktorá zahrala veľmi dobre. Neviem či sa k filmu vrátim, lebo síce je ako píšem natočený dobre, ale Mann ako keby stratil svoj určitý štýl a natočil "len" veľmi slušne spravený a romantickejšie/vzťahovo ladený životopis, ktorý len občas pripomenie jeho inak formálnu a technickú vypiplanosť. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Opak Le Mans v mnoha směrech. Z hlediska časového narativu malý, komorně střižený závoďácký film. Studie utrápeného génia Ferrariho z překvapivého pohledu rodinného dramatu, nikoliv okázalé jezdecké symfonie sporťáků. Ne že by se tu snad nejezdilo a dokonce v příjemné retro akcentní stylizaci s extrémní dávkou realismu a fyzična (až na ta otřesně digitální létající auta), ale prim hraje Enzův obývací pokoj, ložnice a kancelář. Mann si splnil sen, natočil ho značně nehollywoodsky, nemainstreamově, bude těžké vydělat tímhle filmem hodně penež, ale produkční kvality má solidní. Není to žánr na který jsme u Manna zvyklí a některé jeho tradiční trademarky chybí a ani tu nemohou být, ale ostudu si neudělal. ()

kajas 

všechny recenze uživatele

Pokud byste čekali nadupanou jízdu plnou závodů na život a na smrt (zdravím Rivaly a Le Mans '66), budete zákonitě zklamáni. Ferrari je v podstatě intimní pomalý snímek o bolestech a neshodách jedné rodiny. A jakkoli mám Adama fakt hodně ráda, v tomto případě byly hlavními hvězdami spíše Penélope a Shailene v roli Ferrariho životních partnerek. Kdo ale vydrží až do konce, dočká se přece jen i jednoho hodně dramatického závodu. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (33)

  • Ve dvou případech postavy sledují přímý televizní přenos událostí, což by se v roce 1957 nestalo, protože takové sportovní události by se vysílaly v následném zpravodajství, nikoli v přímém přenosu. V první scéně Enzo (Adam Driver) sleduje živě závody svých vozů ve Velké ceně a ve druhé jeho žena Laura (Penélope Cruz) sleduje přímý přenos tiskové konference po skončení Mille Miglia. (Johnny.ARN)
  • Ve Spojených státech měla společnost STX, která film financovala, původně uvést film přímo na streamovací službu Showtime, dokud společnost NEON nezískala práva na distribuci filmu ve Spojených státech (od STX) necelé dva měsíce před jeho světovou premiérou na filmovém festivalu v Benátkách. (Johnny.ARN)

Související novinky

Michael Mann plánuje remake korejského hitu

Michael Mann plánuje remake korejského hitu

03.11.2023

Pro hollywoodské režisérské matadory evidentně není vysoký věk žádnou překážkou v další tvorbě filmových spektáklů. Své o tom ví osmdesátiletý Martin Scorsese (Zabijáci rozkvetlého měsíce, Casino),… (více)

Michael Mann natočí svůj vysněný film

Michael Mann natočí svůj vysněný film

09.02.2022

79letý režisér Nelítostného souboje, Miami Vice nebo Collateralu Michael Mann konečně dostane šanci natočit svůj vysněný projekt. Režisér po letech příprav sehnal obsazení a finance pro natočení… (více)

Reklama

Reklama