Reklama

Reklama

Děj filmu se odehrává v létě roku 1957. V roce, kdy se bývalý automobilový závodník Ferrari (Adam Driver) ocitá ve velké krizi. Řeší problémy v manželství, smrt syna, ale také bankrot společnosti, jíž věřil. Příběh zachycuje nejen hlavního hrdinu, ale také další členy jeho rodiny, která definovala myšlenku výkonného italského sportovního vozu a prakticky stála u zrodu závodů formule 1 a také u legendární automobilové značky. (Vertical Entertainment)

(více)

Videa (11)

Trailer 1

Recenze (197)

kajas 

všechny recenze uživatele

Pokud byste čekali nadupanou jízdu plnou závodů na život a na smrt (zdravím Rivaly a Le Mans '66), budete zákonitě zklamáni. Ferrari je v podstatě intimní pomalý snímek o bolestech a neshodách jedné rodiny. A jakkoli mám Adama fakt hodně ráda, v tomto případě byly hlavními hvězdami spíše Penélope a Shailene v roli Ferrariho životních partnerek. Kdo ale vydrží až do konce, dočká se přece jen i jednoho hodně dramatického závodu. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Neviem, ťažko sa mi hodnotí, či ma to sklamalo po filmovej stránke, že ma to nedokázalo strhnúť, alebo proste za nič nestála tá banálna zápletka o nemanželskom decku. Od spojenia životopisný film o legendárnom Enzovi som čakal niečo úplne iné. P.S: Tá angličtina s pseudotalianskym prízvukom mi znova trhala uši. Nech už sa na prízvuky vyserú alebo to rovno natočia v taliančine. ()

Reklama

Trevor 

všechny recenze uživatele

Podobne ako v prípade Le Mans 66 či Rivalov za 4*, predsa len životopisným filmom z prostredia rýchlych kolies pochopiteľne chýba o trošičku lepší scénar pretože život  nie je tak farbistý ako dokážu byť filmy, prvotné recenzie ma síce trochu odrádzali ale asi dám na radu premiérového kinoparťáka a v prípade ťe si nebudem istý či na film chcem ísť do kina alebo nie ich nebudem čítať, podobne ako on. Napriek tomu že sa Ferrari odohráva podstatne viac mimo trate ako na nej nesklamal a prvá návšteva kina v roku 2024 sa vyplatila. Hádam ich bude viac ako v tom predošlom. ()

Ediebalboa 

všechny recenze uživatele

Po dlouhých letech si Michael Mann splnil svůj sen a činí tak se ctí. Nemůžu se ale ubránit dojmu, že kdyby si na něj udělal čas už ve své zlaté éře v devadesátkách, byl by výsledek podstatně odvázanější. Tento snímek o nejrychlejších autech své doby totiž zrovna dvakrát neodsýpá. Překvapivě hlavně na trati. Pokud jde o italskou domácnost Ferrariových, tak tam je to o dva převodové stupně lepší díky ďábelské Penélopě Cruz. Mimo domácí půtky však při srovnatelném rozpočtu se 4 roky starým Ford v Ferrari dostáváme v již "pouhém" Ferrari podstatně méně muziky co do měřítka, napětí i akce (nastíněná rivalita s Maserati je hodna tak akorát právě této závorky). Ano, Millie Miglia byla naprosto odlišná motosportová událost od Le Mans, jenomže drama vždy stejně tvoří samotní závodníci a ti jsou v Mannově podání nemastní, neslaní. Vzhledem k jinak historicky turbulentnímu vývoji tohoto závodu velká škoda. [Viennale 2023] ()

Koda 

všechny recenze uživatele

No, na životopis o Ferrari jsem šel jen ze zvědavosti, protože se mi předchozí film Klan Gucchi strašně líbil. Tenhle film byl spíše takový... no dalo by se říct dost hořký a temný. V zásadě nevím, jak to opravdu probíhalo, ale nakonec mě film celkem překvapil a velmi oceňuji i tu pasáž, kde si myslím, že i dítě by z toho nemělo moc dobrý pocit. Chválím to zpracování, ale pro 3 hvězdičky jsem se rozhodl toho, že mě to nějak moc zas až tak nenadchlo. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (33)

  • Patrick Dempsey (Piero) je majitelem týmu Dempsey Racing, který závodí v sérii Tudor United Racing, také spolumajitelem týmu Vision Racing v sérii IndyCar, účastnil se též závodu Rolex 24 hodin Daytony, závodu sportovních vozů a 24 hodin Le Mans. Je držitelem soutěžních licencí, které mu umožňují řídit širokou škálu závodních vozů až po prototypy, nejvyšší třídu vozů v sérii American Le Mans. (Johnny.ARN)
  • Michael Mann diskutoval o tomto projekte už v roku 2000 so Sydney Pollackom. Potom vyvinul scenár so spisovateľom Troyom Kennedym Martinom, ktorý zomrel v roku 2009, no keď Mannovi ponúkli 40 miliónov dolárov na natočenie filmu, v tom čase to odmietol, pretože si myslel, že rozpočet je primalý. (Arsenal83)
  • V rozhovoru pro časopis Life 9. dubna 1956 Alfonso de Portago (Gabriel Leone) prohlásil: „Nezemřu při nehodě. Zemřu stářím nebo budu popraven v důsledku hrubého justičního omylu.“ Bohužel zemřel při havárii na konci závodu Mille Miglia 1957. Příčinou byl výbuch pneumatiky a při nehodě zahynulo devět diváků. (Johnny.ARN)

Související novinky

Michael Mann plánuje remake korejského hitu

Michael Mann plánuje remake korejského hitu

03.11.2023

Pro hollywoodské režisérské matadory evidentně není vysoký věk žádnou překážkou v další tvorbě filmových spektáklů. Své o tom ví osmdesátiletý Martin Scorsese (Zabijáci rozkvetlého měsíce, Casino),… (více)

Michael Mann natočí svůj vysněný film

Michael Mann natočí svůj vysněný film

09.02.2022

79letý režisér Nelítostného souboje, Miami Vice nebo Collateralu Michael Mann konečně dostane šanci natočit svůj vysněný projekt. Režisér po letech příprav sehnal obsazení a finance pro natočení… (více)

Reklama

Reklama