Reklama

Reklama

Pracovnice IT oddělení trpící agorafobií najde nahrávku násilného trestného činu a nahlásí ji svým nadřízeným. Uvědomuje si však, že bude muset opustit svůj byt, aby mohl být zločin vyšetřen. (HBO Max)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (140)

warrenur 

všechny recenze uživatele

Mila amatercina a totalny povahovy prerod ku koncu filmu. Nieco na sposob Tarantinovych prekvapeni v zavere. V mensom samozrejme. Aby ste nemali prilisne ocakavania. :) "Klincovacka" nie je nebezpecna iba v Denzelovych rukach, ako tomu bolo v prvom Equalizerovi. Kvitujem vsak celkom dobre vykreslenie agorafobie a uzavretia sa. Inak to cele odsoluje drobna  modrovlasa Zoe. Nic prevratne, x-krat sfilmovane zneuzitie modernej technologie. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Další Soderberghovi hrátky s minimalismem, tentokrát překvapivě v docela žánrovém filmu. I když se to nemusí zdát, Kimi je klasickým thrillerem o zákeřné korporaci, která se může zbavit kohokoliv, kdo jim stojí v cestě. Půlka filmu je jak od Hitchcocka, která se přetaví do klasické "neakční" nahánečky. Není to zlé, Soderbergh umí pracovat s málem a Zoe je fajn. Jen je to takové malé a zapomenutíhodné. ()

Reklama

Marcos22 

všechny recenze uživatele

Steven Soderberg se ve svém nejnovějším počinu KIMI věnuje hned třem základním tématům. Prvním z nich, který divák odhalí hned v úvodních minutách, je problematika agorafobie. Tedy úzkostného stavu, při níž má tímto postižená osoba chorobný strach opustit svůj domov a pobývat na veřejném prostranství. Psychickému rozpoložení jedince navíc nepřidávají ani souvislosti spojené s covidovou situací. Existuje nějaká hranice toho, kdy už se člověk trpící touto poruchou vydá mimo "bezpečí" svého domova? Dalším významným tématem je zamyšlení se nad přínosem virtuálních asistentů v běžném životě (Siri pro Apple, Alexa pro Amazon či Google asistenta od stejnojmenné značky). Právě z nich vychází samotné jméno snímku KIMI. Tito asistenti by nám měli život ulehčovat, ale je tomu skutečně tak? Třetím a na virtuální asistenty úzce navazujícím tématem jsou hrozby, plynoucí ze svolení nakládat s vašimi osobními daty. Neposkytují lidé firmám typu Google, Facebook, Apple ad. příliš mnoho osobních informací, které mohou být ve finále zneužity proti nim samotným? Právě docílení zamyšlení se nad těmito tématy jsou hlavním účelem KIMI. To činí prostřednictvím velmi přímočarého thrilleru, který připomíná takovou soft variaci na Muži, kteří nenávidí ženy, jen s tím rozdílem, že záporáci jsou zde totální paka. Ne nadarmo se nám zde vyskytuje „easter egg“ v podobě herce Devina Ratraye, celosvětově známého ze snímku Sám doma, ve kterém hrál bratra Kevina Buzze. Sám zde právě pod jménem svého bratra vystupuje "). To má symbolizovat jakousi paralelu k totálně neschopným zločincům ze zmíněného Sám doma, kteří zde vyvolávají onen komický feeling, a to zde paradoxně bere snímku v samotném závěru těžce nasbírané body. I přes vyloženě nepovedený konec si snímek KIMI zaslouží za svůj myšlenkový přesah tříhvězdičkové bodové ohodnocení. 🙂 (14.03.2022) ()

Klajnik odpad!

všechny recenze uživatele

V posledních 10 minutách si typka dobře poradila s nájemnými vrahy, ale bylo mi vlastně jedno, kdo to schytá a 70 minut před tímto závěrem je ukecanou komorní nudou o týpce bojící se opustit byt a pracující z domova jako IT pracovnice vyhodnocující verbální pokyny pro KIMI (variace Siri nebo Alexi). Tato protagonistka objeví nějaký znepokojující záznam napadené ženy a tak ho nejdřív vyhodnocuje a zjišťuje info, pak se to snaží nahlásit u zkorumpovaných nadřízených, pak utíká, pak bojuje, pak happy end. Důvod, proč to nefunguje, tkví v tom, že moc nepřilneme k protagonistce i v tom, že oběti a padouši nemají v příběhu takřka žádný prostor. Navíc to má poněkud ohranej příběh, kombinující hitchcockovo Okno do Dvora s filmy odehrávajících se na obrazovce monitoru jako je třeba Pátrání. Mnoho napětí to ale nevygenerovalo... ()

PTomA 

všechny recenze uživatele

Soderbergh vyrostl ve vyspělého režiséra, který vedle Ritchieho zažívá hojnou smršť pecek. KIMI není výjimkou a opět jsme dostali pecku. Krátky, ale efektivní thriller z dnešní doby koronaviru a jak nás jako lidi mění. Soderbergh si dává na čas, ale ví kdy a jak zaujmout a strhnout. Hned na začátku roku ohromná pecička. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (2)

  • Natáčelo se v amerických městech Seattle a Los Angeles. (BMW12)

Související novinky

Soderbergh jde od parťáků ke špiónům

Soderbergh jde od parťáků ke špiónům

21.01.2024

Není to tak dávno, co jsme tu psali novinky ohledně světa Dannyho parťáků. George Clooney (Gravitace) se totiž nechal slyšet, že existuje hotový scénář, který by byl přímým pokračováním posledního… (více)

Reklama

Reklama