Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Šerif Will Kane si právě vzal za manželku mladou a krásnou Amy, a jelikož šerifovi právě končí smlouva, chystají se z městečka odjet. Jejich štěstí je však zmařeno telegrafní zprávou, že se do města vrací propuštěný násilník a vrah Frank Miller. Přednosta místní stanice informuje představené města, že na stanici už na Millera čekají jeho tři kumpáni. Miller v minulosti městečko doslova terorizoval a byl to právě Kane, který dokázal Millera zatknout a předat spravedlnosti. Soud však Millerovi prominul zbytek trestu a teď se Miller vrací. Všem je jasné, že městečko čekají zlé chvíle a že se Miller bude chtít Kaneovi pomstít. Řada představených města začne Kanea přemlouvat, ať urychleně z města odjede. Kane skutečně v první chvíli nasedne na vůz se svou ženou a z městečka odjíždějí. Jenže Kane si cestou uvědomí, že nechce utíkat, otočí vůz a do města se i přes nesouhlas Amy vrátí. Kane se začne připravovat na střetnutí s Millerem a jeho lidmi. Snaží se mezi místními najít dobrovolníky, kteří by mu pomohli banditům se postavit. Snaha je to však marná, lidé se nechtějí nechat do budoucího boje zatáhnout a Kane zjišťuje, že jeho blízcí přátelé až tak přáteli nebyli. Ke všemu Amy oznámí Kaneovi, že pokud on v městečku zůstane, ona odjede tím samým vlakem, kterým má Miller přijet. Kane však nehodlá utíkat a stále zoufale hledá pomoc. Tu mu odmítne i jeho předchůdce ve funkci šerifa. Jedinými lidmi, kdo se nebojí Kaneovi pomoci, jsou čtrnáctiletý chlapec a poloslepý muž. Tuto pomoc však Kane odmítne. V místním hotelu, kde Amy čeká na příjezd vlaku, bydlí i Helen Ramírezová. Tato mexická žena byla kdysi Millerovou milenkou a poté, co Kane Millera zatknul, se stala na krátkou dobou i Kaneovou přítelkyní. Nakonec se však rozešli. Dnes se tedy v hotelu Helen potkává s Amy a dohodnou se, že společně z města odjedou. Helen však Amy tvrdí, že být ona na jejím místě, Kanea by neopustila. Ve chvíli, kdy vlak dorazí, jednou stranou z vlaku vystupuje Frank Miller a druhou do vlaku nastupují Helen s Amy. Když se však v dáli ozvou výstřely, Amy z vlaku vyběhne. To už Kane bojuje s Millerem a jeho lidmi... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (290)

flanker.27 

všechny recenze uživatele

(Anti?)Westernová klasika, kterou jsem si dnes zopakoval po strašně dlouhé době, řádově tak po dvaceti letech. mezi westerny jde určitě o jeden z prvních, kdy je větší důraz kladen na lidské povahy čelící strachu než na akci samotnou (která trvá sotva pět minut).. Hrdina je čestný, ale není bez bázně, finální střet očekává se strachem a píše závěť. Město, které dlouho chránil, se k němu otočí zády, a ani jeho nastávající nemá jasno, zda má být svému vyvolenému oporou. Ve filmu též chybí jakýkoli sentiment. Pomalé tempo mi nevadí, důležitá je tu dusná atmosféra čekání. Trochu jsem si při sledování vzpomněl na jiný Zinnemannův film, Šakal, kde jako režisér také dosahuje účinku čekáním na to, co teprve přijde, a tichem. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

U mě žel, aspoň po prvním zhlédnutí, jedna z legendárních klasik, která mě trochu minula účinkem. Těžko říct, jestli bych si plně uvědomil onu relativně unikátní jednotu děje, místa a hlavně času, kdybych o tomto prvku předem nevěděl. Rozehraný námět mě zaujal v několika dialozích nad záchranou města a přístupu k blížící se hrozbě, ale herecké podání mě jaksi výrazněji neoslovilo. Hodně moje dojmy pozvedává nezapomenutelná titulní píseň, jejíž další variace zní a dolazují atmosféru i v průběhu filmu, velmi obstojné akční vyvrcholení a samotný závěr, během nějž jsem u záběru na nasedání do kočáru uprostřed shluku lidí najednou (i přes můj chladnější vztah k sledovanému filmu po většinu doby) pocítíl silnější emoce... na případné vyšší hodnocení to už ale bylo trochu pozdě. [65%] ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Dokonalý psychologický western, pripomínajúci Mannove westerny, ide ako keby proti pravidlám žánru. Na začiatku jeden statočný šerif, ktorý sa spolieha na „statočných“ spoluobčanov, na konci osamelý šerif, ktorý sa nemôže spoľahnúť na žiadneho „zbabelého“ spoluobčana. Obligátna záverečná prestrelka nesmie chýbať. Film mi evokoval Kurosawove samurajské opusy, ktorý mohol na oplátku Siedmych statočných natočiť jeho remake. Jeden z najlepších westernov vôbec a jeho záverečný záber jeden z najsilnejších v žánri. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

"Nemyslím, že by dobrý městský maršal běhal po městě jako bezhlavé kuře a žadonil o pomoc. A kdo ho nakonec zachránil? Jeho kvakerská žena. Takhle si dobrý western nepředstavuji." - Howard Hawks. A ako dokazujú i niektoré tunajšie komentáre, nebol v tomto názore sám. High Noon je však klasickým westernom v najlepšom slova zmysle. Čiernobielym obrazom (pozor, existuje neskoršia kolorovaná verzia, ktorá však ničí estetiku filmu), i jasným videním dobra a zla. Zároveň však veľmi atypický, pretože sa jedná o vrcholného predstaviteľa psychologického westernu, ktorý sa prenikavými očami objektívu kamery zabodáva hlboko do šerifovho vnútra. Ďalšou, ešte výraznejšou zvláštnosťou je voľba štruktúry, v ktorej sa dej odohráva v reálnom čase, teda stopáž zodpovedá dĺžke príbehu. Často na to upozorňujú zábery na hodiny, ktorých ručičky sa nemilosrdne posúvajú vpred. Tým sa stanovuje jasný rámec fabule, na ktorého začiatku stojí svadba Willa Kanea a Amy Fowler, a na konci príchod Millerovej bandy a záverečné zúčtovanie. Napriek tomu, že je väčšina filmu venovaná Kaneovej snahe presvedčiť obyvateľov mesta, aby mu pomohli, a vyčkávaniu na poludnie, nuda sa nedostavuje vďaka brilantným strihovým prechodom medzi simultánne sa odohrávajúcimi akciami a dialógmi medzi postavami, ktoré priebežne stupňujú tenziu a vyhrocujú už tak napätú situáciu. Intenzívne prehlbovanie genderových rolí, ktoré majú pre rozuzlenie rozhodujúci význam, je natoľko neobvyklé, až je divák nútený ho pod vplyvom geniálnych slovných stretov prijímať ako samozrejmosť "toho skutočného" Divokého západu. Zásadné je i aplikovanie motívu vlaku, respektíve železnice - lineárna cesta k pevne stanovenému cieľu, nezvratnosť, nezastaviteľnosť a presnosť švajčiarskych hodiniek. 90% ()

movie 

všechny recenze uživatele

Ještě snad nikdy mě nic tak zoufale nenudilo. A to má HIGH NOON pouze 85 minut. Zaujalo mě pouze užití skladby "Do Not Forsake Me" od Texe Rittera, která se ve filmu neustále opakuje a dává téhle táhnoucí nudě zvláštní až bizární nádech. Nevýhodou HIGH NOON je určitě fakt, že vznikl jen rok před příchodem širokoúhlého formátu, neboť formát 1.37 : 1 z něj nedělá takovou vizuální baštu, za kterou se leckdy vydává a kterou by teoreticky mohl být. ()

Galerie (71)

Zajímavosti (72)

  • S Lloydem Bridgesem se opravdu bije Gary Cooper, ne dublér. (džanik)
  • Na tvári Garyho Coopera bol použitý len malý, alebo väčšinou žiadny make-up. Myšlienkou bolo, že vrásky na jeho tvári zdôraznia, ako veľmi bola jeho postava vo filme znepokojená. (westerns)

Související novinky

V pravé poledne čeká remake

V pravé poledne čeká remake

17.09.2016

Westerny v posledních letech slaví opatrný comeback. Opravdová kuráž vydělala 252 milionů dolarů, Nespoutaný Django si došel pro 424 milionů a za úspěch se dá považovat i 155 mega, jež nastřádala… (více)

Tahle země není pro Arnolda

Tahle země není pro Arnolda

13.07.2011

Po skandálu, na který se už mezitím téměř zapomnělo, Schwarzenegger tvrdil, že svůj návrat na filmová plátna odkládá. Ukázalo se, že ne na dlouho. Studio Lionsgate oficiálně potvrdilo, že… (více)

Tak co dál, Arnolde?

Tak co dál, Arnolde?

12.04.2011

Z „velkého překvapení“, které Schwarzenegger koncem března sliboval, se nakonec vyklubala blbůstka The Governator, která se kromě kresleného seriálu dočká i komiksového cyklu (za vším stojí Stan Lee)… (více)

Reklama

Reklama