Režie:
Tobias LindholmScénář:
Krysty Wilson-CairnsKamera:
Jody Lee LipesHudba:
Geir JenssenHrají:
Jessica Chastain, Eddie Redmayne, Kim Dickens, Noah Emmerich, Nnamdi Asomugha, Alix West Lefler, Maurice J. Irvin, Devyn McDowell, Ajay Naidu (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Přetížená sestra z jednotky intenzivní péče bere obětavého nového kolegu jako oporu v práci i v soukromí. Nečekaná smrt pacientky na něho ale vrhne stín podezření. (Netflix)
Videa (4)
Recenze (147)
Na to, že film vypráví příběh sériového vraha podle skutečné události, to tu ze začátku vůbec nevypadá. Spíš to na první dobrou vypadá na film dle námětu, který jste viděli už tisíckrát. Jessica Chastain a Eddie Redmayne se tu nicméně hned z kraje fantasticky předhání v tom, kdo urve lepší herecký výkon. Jenže zatímco u Jessicy s tím počítáte a tak nějak se to i potvrdí, tak Eddie tu vystřihne psychopata jak vyšitého, což byste po všech těch Fantastických zvířatech, Dánských dívkách a Teoriích všeho vůbec nečekali. Horší je to ale s příběhem samotným, který je vyprávěný hrozně chladně a bez emocí. Tak moc bez emocí, až mi těch hereckých výkonů bylo líto. Pro ně ale stojí za to tento film vidět. I tak budete překvapeni. ()
Film, na ktorý som mal náladu a ktorý mi perfektne sadol. I keď si uvedomujem aj jeho nedostatky. V tomto prípade skutočne mohla byť využitá umelecká licencia a motivácie vraha objasnené v rámci fikcie, získali by sme tak jednu dôležitú tému navyše. Ale aj tak má Dobrá sestra viac čo povedať, než len predstaviť vzťah vraha a jednej ženy. Rovnako vinné sú aj inštitúcie, ktoré dovolili, respektíve nezabránili, ďalším vraždám iba preto, aby nemuseli riešiť problémy a nechcenú publicitu. Otázka je, či by látka nebola vhodnejšia pre seriál typu Mindhunter, kde by sme tie motivácie rozoberali dopodrobna. ()
Vysoce ponurej příběh o někom, kdo zapříčinil smrt až čtyř set pacientů? NE! Divák musí dvě hodiny koukat na vizuálně i obsahově extrémně mdlou kriminálku, kde neni ani náznak snahy zabřednout do hloubi mysli hlavní postavy, která navíc dle scénáře neudělala zřejmě vůbec nic, protože v každý scéně jenom je a čumí. To i kdejakej céčkovej slasher má psychologii vraha načrtnutou s větším umem. Dobrá sestra je tak nudná a prázdná, že jsem se dozvěděl víc o napařovači oděvů než o Charliem Cullenovi. Ale aspoň mám teď z krku jeden vánoční dárek. ()
(Kino Viff) Tobias Lindholm natočil jeden z nejlepších filmů roku 2022. Jeho americká prvotina mísí mnoho žánrů od detektivního thrilleru po sociální drama. Zároveň ale zůstává komorní a víc než na celkový případ se soustředí hlavně na rozvíjející se vztah mezi oběma představiteli. To funguje skvěle hlavně díky představitelům, kteří by si zasloužili nominaci na dalšího Oscara. Film má sice pomalejší tempo, takže některé diváky možná odradí, ale byla by to velká škoda. ()
Ježíši Kriste, to bylo depresivní. Samozřejmě jsem věděla, do čeho jdu, a neočekávala jednorožce a duhy, ale bože, celý film je jako jeden velký zhmotněný záchvat paniky. Nejzajímavější na něm je, a proč ho v mé hlavě hodnotím jako docela dobrý, ale zase vlastně úplně ne až tak dobrý, že je nejlepší a nejsilnější v momentech, které se nijak netýkají hlavní dějové linky. Jessica Chastain je úplně fantastická v roli ženy, kterou životní okolnosti pomalu stahují ke dnu neviditelné a nekonečné bažiny, a ještě se musí snažit, aby si nikdo v jejím okolí nevšiml, že se topí. Oproti tomu je průhledná a přímočará hlavní linka o "andělu smrti" kompletně nezajímavá. (Na tomto místě navrhuji zamyšlení nad rozdílem mezi "neviditelná" a "průhledná" v kontextu, ve kterém jsem je zde použila.) Už od prvního záběru je jasné, o co jde, Eddie nemá co hrát, a stejně tak je jasné, jak to všechno skončí, ani člověk nemusí znát reálné historické skutečnosti. Škoda. ()
Galerie (22)
Zajímavosti (6)
- V úvode filmu, kedy Charles Cullen (Eddie Redmayne) spácha prvú filmovú vraždu a odchádza z izby na chodbu, je počas snímania jeho chôdze upriamená pozornosť na nemocničný neónový nápis EXIT a taktiež na veľký odpadkový kôš na ľavej strane. Nápis EXIT reprezentuje slovo exitus, ktoré po latinsky značí smrť a odpadkový kôš samotného Charlesa a jeho bezcharakternosť a neľudskosť v povolaní nemocničného brata. (Biopler)
- Natáčení filmu probíhalo v amerických státech New Jersey, Connecticut (ve městě Stamford) a Pensylvánie. (GASTON73)
- Wilson-Cairns napísala scenár sedem rokov pred realizáciou diela. Režisér Lindholm sa odhodlal k nakrúteniu filmu na motívy tohto scenára až po spolupráci s Fincherom na seriáli Mindhunter (od r. 2017). (Biopler)
Reklama